Wild-Animal Skrevet 25. mars 2011 #1 Del Skrevet 25. mars 2011 Noen som vet hvordan man slår av tåkelysene på Mercedes C 220? Finner ingen bryter, og vil helst unngå å dra på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille-lure Skrevet 25. mars 2011 #2 Del Skrevet 25. mars 2011 instruksjonsbok??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wild-Animal Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mars 2011 instruksjonsbok??? Har sett gjennom hele boken flere ganger, men finner ikke noe. Bare om tåkelys bak. Kan ikke tenke meg at de skal lyse hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #4 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg hadde samme problem med en annen bil, tilfeldigvis var det nettopp en slik forhandler i byen jeg bor i. Jeg kjørte opp der og de viste meg villig hvor jeg skulle slå de av. Var lettere enn jeg hadde trodd, kombinasjonsbryter hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. mars 2011 #5 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Noen som vet hvordan man slår av tåkelysene på Mercedes C 220? Finner ingen bryter, og vil helst unngå å dra på verksted. På min bil, Renault Mégane, er lysinnstillingene, også tåkelys, på venstre vindusvisker. Endret 25. mars 2011 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #6 Del Skrevet 25. mars 2011 Haha, kvinner og bil! Say no more. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 25. mars 2011 #7 Del Skrevet 25. mars 2011 Det er ikke akkurat samme bryter som for tåkelysene bak? Første klikk er kun foran, andre klikk er foran+bak? Hvis tåkelysene går på umiddelbart når du slår på bilen står kanskje armen allerede i første klikk, i så fall kan du prøve å dytte den fra deg. Hvor gammel er denne mercen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skylines Skrevet 25. mars 2011 #8 Del Skrevet 25. mars 2011 Har du et rundt "hjul" til venstre bortenfor rattet med lysinnstillingene dine? Da må du i såfall trykke dette hjulet inn. Er sånn på de E-klassene vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wild-Animal Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 25. mars 2011 Haha, kvinner og bil! Say no more. Det er ikke akkurat samme bryter som for tåkelysene bak? Første klikk er kun foran, andre klikk er foran+bak? Hvis tåkelysene går på umiddelbart når du slår på bilen står kanskje armen allerede i første klikk, i så fall kan du prøve å dytte den fra deg. Hvor gammel er denne mercen? Nei var ikke samme bryter. Har vært på et ikke merke verksted som heller ikke fikk slått de av. Skal dra til forhandler over helgen, må få slått de av så jeg ikke får flere forelegg for feil lysbruk. Bilen er 6 mnd gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Las Aron Skrevet 26. mars 2011 #10 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvis det er en 2010-11 modell og lysene ser ut som på dette bildet her er det ikke tåkelys men DRL (daylight running light) og kan ikke slås av. Lysene er sensorstyrt og er kodet slik at i dagslys med lysbryteren i auto er det full effekt i lysene i spoileren samtidig som LED-lampene i hovedlykt lyser. Når det blir mørkt fungerer lyktene i spoileren som parklys og Xenon-lampene i hovedlykten tennes. Siden bilen er typegodkjent med dette oppsettet skal man ikke bøtelegges. Desverre er ikke politi og vegvesen alltid like opplyst, derfor kan man henvende seg til merkeforhandler/importør for å få tilsendt ut et dokument som viser at lysene er godkjente og at det ikke dreier seg om feilbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wild-Animal Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 31. mars 2011 Siden bilen er typegodkjent med dette oppsettet skal man ikke bøtelegges. Desverre er ikke politi og vegvesen alltid like opplyst, derfor kan man henvende seg til merkeforhandler/importør for å få tilsendt ut et dokument som viser at lysene er godkjente og at det ikke dreier seg om feilbruk. Har fått det dokumentet, nå skal jeg kreve forelegget tilbake. Takk for opplysningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå