AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Jeg bare lurer på hvordan man kan vite at piercingen er grodd? Jeg tok piercing i navlen for to måneder siden. Hører mange sier at det ikke skal komme noe ut, og det skal ikke gjøre vondt. Det gjør ikke vondt i det hele tatt lenger, og det er bare en skjelden gang det kommer ut noe. Hvordan veit jeg i den perioden det ikke kommer noe ut at den har grodd eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 Navlepiercing tar som regel ni til tolv måneder å gro, så jeg tviler meget sterkt på at den du har har grodd på bare to. Når det gjelder den klarhvite/gule væsken (går ut ifra at det er den du mener) så er det ngen fasitsvar for hvor mye som kommer ut av såret/åpningen. Så joda, såret ditt gror nok det, men det er ikke ferdig grodd ennå. Å få satt ny piercing er et tålmodighetsprosjekt det (ut ifra hvor du setter den da) 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Navlepiercing tar som regel ni til tolv måneder å gro, så jeg tviler meget sterkt på at den du har har grodd på bare to. Når det gjelder den klarhvite/gule væsken (går ut ifra at det er den du mener) så er det ngen fasitsvar for hvor mye som kommer ut av såret/åpningen. Så joda, såret ditt gror nok det, men det er ikke ferdig grodd ennå. Å få satt ny piercing er et tålmodighetsprosjekt det (ut ifra hvor du setter den da) Jeg tror ikke den er grodd allerede, da har du nok misforstått meg. Bare lurer på hvordan jeg etter hvert skal kunne vite når den evt er grodd. Hva skal jeg se etter liksom?
Gjest Heloise Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Når det ikke kommer puss lenger, og den ikke er rød lenger, da er gen grodd. Det tar riktig nok litt tid, for det skal ikke mye til før den blir sår hvis man herjer for mye med den for tidlig Har du hull i ørene? Hvis du har det kan du sammenlikne den med de, altså når den oppfører seg helt fint uten noe væske. Forstett å rense den en gang om dagen, og ikke ta for mye på den.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Når det ikke kommer puss lenger, og den ikke er rød lenger, da er gen grodd. Det tar riktig nok litt tid, for det skal ikke mye til før den blir sår hvis man herjer for mye med den for tidlig Har du hull i ørene? Hvis du har det kan du sammenlikne den med de, altså når den oppfører seg helt fint uten noe væske. Forstett å rense den en gang om dagen, og ikke ta for mye på den. Den lysegule væsken fortsetter å komme selv om piercingen er grodd Riktignok som oftest ikke i like store mengder, men det kommer. TS: aha, da misforsto jeg deg (var jeg som skrev svar nr 1). Jeg troode du mente om den kunne være grodd allerede nå, siden det ikke kom noen væske ut fra den.... Når det kommer til hva du skal se etter... hmm... godt spørsmål, jeg har piercet både tunge, over-, underleppe og navlen flere ganger, og lurt på det samme hver gang. Likevel kan jeg ikke idag fortelle hvor lang tid det har tatt de respektive piercingene å gro, og akkurat det irriterer meg hver gang. Mén, du har jo en viss pekepinn på hvor lang tid det skal ta, og selv når den har grodd skal du jo fortsette å behandle den pent, og rense litt nå og da om du føler at du trenger det. Du må jo fortsette å ta forholdsregler, og et godt eksempel kommer her: en piercingartist hadde hatt piercingen sin i syv år, men fikk likevel en infeksjon når hun satte inn et nytt smykke, selv om alt naturlignok var grodd. Uansett, tror du må ta tiden til hjelp, også får du jo etterhvert en god magefølelse. Et tips kan være å ta turen innom et studio i forbindelse med å bytte smykke (om du ønsker å bytte da). Da kan de som vet litt mer om hva de skal se etter si sikkert hvordan ståa er.
Gjest Heloise Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Hvis den lysegule væsken kommer på samme måte er den ikke grodd. Hvis du tenker på "svette" så er det noe annet. Mine tunneller i øreflippene produserer slik men det er ikke samme type væske, det er mer "svette"-puss enn sår-væske. For å presisere - Så lenge piercingen produserer væske som stivner til og blir til krystallisert hard "skorpe" er den ikke grodd.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 For å presisere - Så lenge piercingen produserer væske som stivner til og blir til krystallisert hard "skorpe" er den ikke grodd. Hvis ikke jeg og kroppen min er veldig unormal så stemmer ikke dette. Ja, det blir mindre av denne væsken, men den kan fint fortsette å komme. Man merker gjerne ikke så mye til den om man dusjer daglig, da går den jo bort med det rennende vannet Mener ikke å krangle med deg altså
Gjest Heloise Skrevet 25. mars 2011 #8 Skrevet 25. mars 2011 Nei, nei, vi krangler ikke :D Men jeg vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener med denne "gule guffa". Er kun ørene mine som har produsert slikt "puss" utenom grotiden, da spesielt de større tunnellene, de andre jeg har hatt ymse steder på kroppen har ikke produsert bemerkningsverdige mengder puss etter de er ferdig helet. Det jeg har merket av forskjell er at hvis noen ar mine blir irritert eller hvis de er i grotiden, så produserer de puss som blir hardt når det stivner (som saltholdige væsker gjør) mens det fra ferdig grodde piercinger heller kommer en slags "fet" puss-aktig væske. Tja, kjenner du det igjen?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 Jepp, vi snakker om den samme kroppsvæsken Flere av mine piercinger hadde jeg i flere år, så de var absolutt grodd, selv om denne guffen fortsatte å komme. I mye mindre mengder, heldigvis, men den var der, selv uten irritasjon eller liknende fra min side. Kanskje det er forskjellig fra kropp til kropp hvor mye man produserer av dette? Har ikke vært så mye at jeg har måttet fortsette å rense flere ganger daglig altså, men om jeg ikke har dusjet på for eksempel tre dager (uff, føler meg litt skitten av å tenke på det...) så har det vært litt gugge der som jeg måtte fjerne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå