Gå til innhold

Hva definerer du som å ha levd livet?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Overskriften ble noe dårlig norsk men jeg er halvtrøtt og ble ikke enig med meg selv hva som var riktig.

men hva mener du skal til for å ha levd livet?

Endret av liseanthus
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et teit utsagn (kritiserer ikke deg, men utsagnet). Det blir slengt til masse forskjellige folk i ulike situasjoner hvor de som sier det mener de er mer voksne og har opplevd mye mer enn dem de sier det til. Jeg føler at det blir brukt som en slags hersketeknikk, og jeg mener at det finnes ingen definisjon på dette.

Ingen av oss vet hva som har foregått i livet til andre enn oss selv. Kanskje på utsiden, men vi aner ikke hva de har opplevd på innsiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

You will find as you look back upon your life that the moments when you have truly lived are the moments when you have done things in the spirit of love.

Henry Drummona

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften ble noe dårlig norsk men jeg er halvtrøtt og ble ikke enig med meg selv hva som var riktig.

Negativt uttrykk.

Hører det ofte. Eks. Hun har levd livet: festet til langt inn i voksenlivet,x antall samboere, gift tre ganger, tre barn med tre forskjellige fedre,fikk seg jobb først etter fylte 40,da med hjelp av nav,brukt sosialen for det det er verd,stort pengeforbruk gjorde at hun bodde i kommunal bolig i 20 år......phuuuuu

Skrevet

Forbinder det med negative utspill. Enten at man har vært rusavhengig, ustabil ift familie og bosted, hatt mange partnere osv. Eller at man ikke skal få barn før man har "levd livet", blir spyferdig av den siste der....

Ellers kan man minne seg selv på at det også finnes gode utsagn om å ha levd livet, som å reise mye, lære seg språk, ta salsakurs i voksen alder etc. Men det er ikke det første jeg tenkte på...

Skrevet

Jeg synes det er et teit utsagn (kritiserer ikke deg, men utsagnet). Det blir slengt til masse forskjellige folk i ulike situasjoner hvor de som sier det mener de er mer voksne og har opplevd mye mer enn dem de sier det til. Jeg føler at det blir brukt som en slags hersketeknikk, og jeg mener at det finnes ingen definisjon på dette.

Ingen av oss vet hva som har foregått i livet til andre enn oss selv. Kanskje på utsiden, men vi aner ikke hva de har opplevd på innsiden.

Synes dette var et bra svar, enig i det.

Men er nyskjerrig på når folk slår seg til ro med tanken på at de har levd livet og isåfall hva de har gjort.

Gjest youlookslashy
Skrevet

Jeg definerer "å la levd livet" som å ha fått gjort og oppnådd en god del av de målene man hadde i livet, og har hatt et bra liv :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg definerer "å la levd livet" som å ha fått gjort og oppnådd en god del av de målene man hadde i livet, og har hatt et bra liv :)

Good one!:)

AnonymBruker
Skrevet

For MEG så handler det å ha levd livet selvfølgelig om utførte handlinger som JEG setter høyt.

For meg er det å leve livet å reise og oppleve noe, være student med alt sprell og moro som hører med samtidig som man fullfører og tar en utdannelse.

Når jeg møter personer på stedet hvil etter vgs som enda ikke har tatt seg utdannelse, eller noen som aldri har vært ute og reist LITT rundt i verden i det minste, føler jeg meg trist på deres vegne og tenker "de vet ikke hvilke goder i sin eksistens de har gått glipp av".

Sex er noe ALLE kan få seg (drikk deg til mots og spør om et ligg med den minst pene på utestedet så blir det sex) så dette er ikke noe jeg anser som å "leve livet".

Når jeg blir eldre roer sikkert reise og opplevelsesbasillen i meg og da vil sikkert heller det å ha minner om gode ting være det å "ha levd livet". Barn og familieliv er sikkert i fokus da.

Skrevet

Mulig når man er død? Jeg for min del lever livet just nu. Og det er ganske så behagelig :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...