Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt overvektig, og prøver å gjøre noe med det.

Kan ikke si at et område på kroppen utpeker seg, for det er jevnt fordelt.

Nå går jeg fort i 40 min hver dag, skulle tro det hjelper,men kjennes ikke slik ut.

Formen er jo veldig stigende da. Beg å gå ved juletider.

Det anbefales at man går en tur et kvarter hver dag pga formen,men jeg går fort i 40 min hver dag.

Noen andre som driver på den måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kanskje legge om deler av kostholdet ditt.?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i dårlig form gikk jeg ned bare ved å slutte med cola og gå en time hver dag :) Så det burde ha virkning, bare vær tålmodig, og prøv å øk fart eller tid på gåinga :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må kanskje legge om deler av kostholdet ditt.?

Det er gjort for lenge siden.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var i dårlig form gikk jeg ned bare ved å slutte med cola og gå en time hver dag :) Så det burde ha virkning, bare vær tålmodig, og prøv å øk fart eller tid på gåinga :)

Jeg klarer ikke å gå fortere enn hva jeg gjør. Da må jeg småløpe :fnise:

Cola eller andre sukkerdrikker bruker jeg aldri.

Kostholdet mitt er veldig sunt. Årsaken til vektoppgangen er en laaaaaang periode med mye inneliv og stillesitting pga sykdom

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du noe som helst annet aktivitet enn å gå 40 min ?

Fordi hvis du sitter på ræva hele dagen og går en tur på 40 minutter så er det ikke så mye. Tenk på folk som reiser rundt, henter barn kanskje, går på butikken, går hit og dit aktive på jobb, de får jo denne daglige mosjonen uten å tenke på det.

I tillegg går det kanskje en tur eller trener i tillegg, så de får mye aktivitet.

Får du denne daglige aktiviteten som jeg nevner eller er du stort sett stillesittende men tar deg en gåtur på 40 min som eneste aktivitet?

Jeg er kun på vei ned 10 kg, og jeg går iallefall 1 time hver dag, ofte 1,5 også.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Husk å bruk alle øyeblikk i hverdagen til trening. Ta trappa, gå litt rundt når du snakker i telefonen, ikke ta bussen etc. Gåing er flott, men for resultater må du kanskje forsøke noe annet i tillegg. Hva med svømming eller skiturer? Det er ganske skånsomt for leddene :) For å effektivisere gåingen din, så kan du gå mye i bratte bakker!

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da fint gå ned ved å "kun" være i aktivitet 40 min om dagen. Har selv gått ned 10kg på den måten. I sammenheng med kosthold og bevisst inntak av kalorier.

Skrevet

Kostholdet har mest å si ved vektnedgang, ikke trening. Kutt ut sukker og potetgull så skal du se det hjelper.

• Liker 1
Skrevet

Selv om du spiser sundt, kan det hende du må gjøre endringer i kostholdet ditt uansett. Kan jo være du trenger mer proteiner for å kunne forbrenne mer fett f.eks. Noen ganger er det ikke mye som skal til for at kiloene raser av :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da fint gå ned ved å "kun" være i aktivitet 40 min om dagen. Har selv gått ned 10kg på den måten. I sammenheng med kosthold og bevisst inntak av kalorier.

Ja, men da er hun sikkert ikke flink nok med kostholdet, ergo: gå mer eller bli enda mer strikt på kostholdet. Ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du noe som helst annet aktivitet enn å gå 40 min ?

Fordi hvis du sitter på ræva hele dagen og går en tur på 40 minutter så er det ikke så mye. Tenk på folk som reiser rundt, henter barn kanskje, går på butikken, går hit og dit aktive på jobb, de får jo denne daglige mosjonen uten å tenke på det.

I tillegg går det kanskje en tur eller trener i tillegg, så de får mye aktivitet.

Får du denne daglige aktiviteten som jeg nevner eller er du stort sett stillesittende men tar deg en gåtur på 40 min som eneste aktivitet?

Jeg er kun på vei ned 10 kg, og jeg går iallefall 1 time hver dag, ofte 1,5 også.

hehehe nei. Jeg er veldig aktiv ellers også. Jeg sitter først da kvelden kommer. Jeg går mye i terrenget. Jeg går ikke langs asfalten i 40 min.

Det er i snitt 40 min-7 dager i uken. Det hender jeg tar lengre turer på over en time. Skulle jeg gått i vanlig tempo,så ville jeg ha brukt 1.5 timer.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Så bra du varierer. For noen er dette nok, sammen med godt kosthold, men jeg f.eks., jeg må ha motbakker og enda høyere puls for å få utbytte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kostholdet har mest å si ved vektnedgang, ikke trening. Kutt ut sukker og potetgull så skal du se det hjelper.

Som jeg skrev tidligere.Jeg har fornuftig mat.(jobber med mat)

Potetgull finner du aldri her i huset. Ikke brus osv.

Jeg unner meg en sjokolade i helgen, det er vel da jeg går lengst.

Vektøkningen skyldes langvarig stilla pga sykdom

Skrevet

Vær tolmodig og fortsett i den gode gangen du er inne i :-) Kanskje litt sykling også er fint for å variere? Manglende nattesønv og stress kan minske forrenning og enten gi vektøkning eller gjøre det nermest umulig å gå ned i vekt.

Gjest made4u
Skrevet

Jeg er litt overvektig, og prøver å gjøre noe med det.

Kan ikke si at et område på kroppen utpeker seg, for det er jevnt fordelt.

Nå går jeg fort i 40 min hver dag, skulle tro det hjelper,men kjennes ikke slik ut.

Formen er jo veldig stigende da. Beg å gå ved juletider.

Det anbefales at man går en tur et kvarter hver dag pga formen,men jeg går fort i 40 min hver dag.

Noen andre som driver på den måten?

Hei

At du går en tur på 40 minutter hver dag i rask gange, det er kjempepositivt på alle måter, og ikke minst hjelper det deg med slankingen. Alternativet er jo å ikke gå, og da blir det straks vesentlig vanskeligere.

Dog er det ikke lenge siden jul. En slankehastighet av det å bare slanke seg 390 gram i uken (0,39 kilo) representerer en slankehastighet av mer enn 20 kilo i året om man har en jevn nedgang. Små resultater kan således være mer imponerende enn hva mange ser. Om utgangspunktet er 79.9 kilo så ser man etter to uker med slanking fortsatt 79 tallet med en slik hastighet, men det er likevel imponerende slankefart.

Kanskje har du oppnådd mer enn hva badevekten din tilsier, jeg bare vil minne om det. Bare fortsett du, for jeg synes du har vært flink som gjennomfører dette. Resultatene kommer dem, om ikke så har du uansett mye igjen for ditt initiativ og kan i så fall foreta noen justeringer. Men jeg håper og tror du er på riktig vei.

AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned alt du spiser hver dag. Ikke underraportér.

AnonymBruker
Skrevet

OK synes du høres flink ut! Bra du har funnet en form for beveging som du trives med og orker å gjennomføre. Det er jo nettopp her mange faller av, fordi de tar i så voldsomt i starten med "for mye" trim så blir de leie.

Du høres ut som du har hjernen i behold hva som følger med en sunn livsstil og sånt blir jeg kjempeglad av å lese! :)

Fortsett å gå, og kanskje du likevel får deg en opplevelse hva anngår kalori-inntaket ditt.

Du kan skrive inn gratis på vektklubben.no til Grete Roede, for å se hvor mye du får i deg. Der ligger alle matvarer inne fra butikker osv, du kan bare skrive inn så fyller du inn grammene osv :)

Lykke til videre, dette går fint så lenge du ikke gir opp :) husk at kiloene brukte tid på å komme på også selv om det var sykdom i bildet, men det går nedover, selv om det kan gå tregt =) Til sist vil jeg si at det kan være motivasjon å bruke målebånd istedet for vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

At du går en tur på 40 minutter hver dag i rask gange, det er kjempepositivt på alle måter, og ikke minst hjelper det deg med slankingen. Alternativet er jo å ikke gå, og da blir det straks vesentlig vanskeligere.

Dog er det ikke lenge siden jul. En slankehastighet av det å bare slanke seg 390 gram i uken (0,39 kilo) representerer en slankehastighet av mer enn 20 kilo i året om man har en jevn nedgang. Små resultater kan således være mer imponerende enn hva mange ser. Om utgangspunktet er 79.9 kilo så ser man etter to uker med slanking fortsatt 79 tallet med en slik hastighet, men det er likevel imponerende slankefart.

Kanskje har du oppnådd mer enn hva badevekten din tilsier, jeg bare vil minne om det. Bare fortsett du, for jeg synes du har vært flink som gjennomfører dette. Resultatene kommer dem, om ikke så har du uansett mye igjen for ditt initiativ og kan i så fall foreta noen justeringer. Men jeg håper og tror du er på riktig vei.

Takk.

Målet mitt er ikke ti raske kilo ned på kort tid. Da er vektoppgang raskt tilbake.

Det er vel utolmodigheten til oss som vil ned noen kilo.

Jeg veier meg ikke så mye,men bruker klærne mine som vekt. Litt vanskleig å måle for mye bli omdannet til muskler.

Takker for bra innspill

AnonymBruker
Skrevet

OK synes du høres flink ut! Bra du har funnet en form for beveging som du trives med og orker å gjennomføre. Det er jo nettopp her mange faller av, fordi de tar i så voldsomt i starten med "for mye" trim så blir de leie.

Du høres ut som du har hjernen i behold hva som følger med en sunn livsstil og sånt blir jeg kjempeglad av å lese! :)

Fortsett å gå, og kanskje du likevel får deg en opplevelse hva anngår kalori-inntaket ditt.

Du kan skrive inn gratis på vektklubben.no til Grete Roede, for å se hvor mye du får i deg. Der ligger alle matvarer inne fra butikker osv, du kan bare skrive inn så fyller du inn grammene osv :)

Lykke til videre, dette går fint så lenge du ikke gir opp :) husk at kiloene brukte tid på å komme på også selv om det var sykdom i bildet, men det går nedover, selv om det kan gå tregt =) Til sist vil jeg si at det kan være motivasjon å bruke målebånd istedet for vekt.

Takk for info. Tenker egentlig lite på hva jeg spiser.Spiser 5 måltider pr dag.

Havregrøt til frokost. Bruker honning på toppen. Det er sukrose i honningen, og den holder blodsukkeret stabilt mye lengre.

Til lunc er det tre knekkebrød med pålegg,gjerne et ekstra egg til.

Drikker tea og melk til.

Mellom lunc og middag blir det frukt og et knekkebrød.

Middag så bruker vi mye kylling,fisk, svin. Mye grønnsaker til.

Til kvelds er det knekkebrød igjen. Eller jeg koker to egg.

Noen vil kansje syns jeg spiser mye,men jeg er i stor aktivitet.

Jeg sier ikke nei takk om jeg blir bydd på noe ved besøk.

Jeg er av den oppfatning at det er det du spiser hjemme og stillesitting som gir vektoppgang.

Glemte å si at jeg løfter vekter når jeg ser på tv om kvelden.

Så da får jeg håpe på at dette virker for meg.

Jeg spiser ikke brød eller mye poteter. Kansje tre poteter i uken max.

Jeg lager mat fra grunnen. Sauser jevner jeg av grønnsaker som jeg har kjørt

Det samme med supper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...