genacvale Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Det er ikke første gang jeg mottar mail av denne typen (hvor f.eks. [mitt navn] vil si at mitt egentlige navn er brukt, det samme med de andre opplysningene i hakeparenteser): Hej [mitt navn] Har du vunnet den store iPad-konkurransen [mitt navn]? Vi har nemlig 5 iPad 2 som mangler en eier. Skal den sendes til [min gateadresse] [min etasje] Lejl. [mitt leil.nr]? Klikk her og sjekk om du er den heldige vinneren! OBS: Vi trekker HELE 5 vinnere, men skynd deg! Etterlysning: Vi mangler svar fra [mitt mobilnr] ang. 9 x10 000 kr Klikk her nå! (Facebook er nødvendig) Du er den heldige [mitt navn OG etternavn] – Massevis av flotte premier er satt på spill. Både penger, elektronikk og annet. Svar innen 25/3 så gir ditt nummer [mitt mobilnr] deg forhåpentligvis bedre sjanse. Klikk her og vinn med TNS Gallup! Med vennlig hilsen Stine Berglund - VIP Tilbud Jeg blir så sykt irritert! Ikke bare lokker de deg med konkurranse/trekninger om du fullfører en "undersøkelse" (som igrunn ikke er annet enn sleipe markedsføringstriks og innbakt reklame, hvor f.eks. et nei til tilbud om kosttilskudd betyr at du må klikke alternativet "nei takk, jeg bryr meg ikke om min helse", noe som gir deg dårlig samvittighet), men så bruker de dine opplysninger for alt de er verdt i spam-mailen sin! Jeg har allerede trykket på "meld av nyhetsbrev" men mailene fortsetter jo bare å komme! Jeg er nå lei av å se mine personlige opplysninger bli brukt på denne måten. Tror de virkelig at folk går på dette?! Disse menneskene bør seriøst ta et kurs i markedsføring... Å tvinge seg på folk på denne måten gir ikke flere kunder, snarere flere klager. Og forresten vet jeg ikke hvor jeg kan klage engang, for å få mine opplysninger fjernet. Heldigvis har jeg ikke blitt offer for innpåslitne tlf-selgere enda, det er jeg glad for, men man vet jo aldri når det skjer, så hvordan i alle dager får jeg min adresse, tlf nr, navn etc fjernet fra en slik database?
Gjest Normalfordeling Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Et spørsmål. Hvordan har de i utgangspunktet fått dine personopplysninger?
genacvale Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2011 (endret) Et spørsmål. Hvordan har de i utgangspunktet fått dine personopplysninger? Det var vel via en sånn "konkurranse" eller hva det enn var... Jeg var så naiv og trodde jeg skulle være med i trekning av et eller annet... Og så var det jo bare et sleipt triks for å sende ut spam! Men er blitt klokere nå, garantert... Og, de sender fra falske epostadresser har jeg funnet ut! Så det går i utgangspunktet ikke an å kontakte dem på noe måte, men "firmaet" eller hva det enn er, heter VIP-tilbud... Noen som har erfaringer med de? Endret 24. mars 2011 av genacvale
Sugerøret Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 (endret) du kan jo prøve http://www.slettmeg.no/ Google den emailadressen tilhørende Stine,virker ikke.Får ikke opp noe særlig,en annen som har samme problem som deg ser jeg. Forresten, du har vel ikke vært inne på denne siden http://www.gratis.no/tns_gallup/Vinn_flotte_presanger_og_pengepremier_med_TNS_Gallup.html ?? usj..bare lureri Endret 25. mars 2011 av Kårky
genacvale Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2011 du kan jo prøve http://www.slettmeg.no/ Google den emailadressen tilhørende Stine,virker ikke.Får ikke opp noe særlig,en annen som har samme problem som deg ser jeg. Forresten, du har vel ikke vært inne på denne siden http://www.gratis.no/tns_gallup/Vinn_flotte_presanger_og_pengepremier_med_TNS_Gallup.html ?? usj..bare lureri TNS-gallup linken har jeg ikke vært inne på nei. Skal prøve slettmeg.no, takk for tipset! Har vært inne på mailinglist.dk (tror jeg det het) og lagt inn emailadressen min i blokkeringslista der, har ikke fått noe særlig mail etter dette men skal følge med på om det kommer mer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå