AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Spørsmålet går vel kansje til de yngste av oss her inne. Hvordan tror du dagene var før vi fikk Internett? Jeg kan jo lage en liste hva som ikke var i "gamle dager" Internett mobil treningsstudio "sydenreiser" lekeland badeland funpark kaffebarer mcdonalds typiske motebutikker for unge Jeg kan sikkert ramse opp masse mere,men dette får holde
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Dick og Mac Mcdonald åpnet den første Mcdonald resturanten i 1940, og den første franchise resturanten i 1955, så maccern er fra gamle dager Kaffebarer har vel eksistert over de siste 100 årene og kaffe flere tusen år gammelt. Lekeland, badeland, funpark også. Du må nok gjøre mer forskning du 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Jeg tror det var fysisk tøffere og mentalt lettere. 2
Gjest Naenia Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 TS tenker kanskje heller på ting som ikke eksisterte i Norge? All verdens ferdigmat, som Fjordland osv?
PS_Silli Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Vel... jeg kan uansett nevne noen av de tingene som virkelig gir meg glede? Å løpe ute Oppleve vær Lese en god bok Ha en fin samtale Møte venner Lage mat Tegne og spille musikk/synge Yoga (jeg har lyst til å sy men gidder ikke) Det som jeg ender opp med å gjøre men som jeg angrer på i etterkant: Spille data i timesvis Glo på tv ta taxi fra jobb (når jeg er sur og sliten) kun kommentere på forum og sitte inne en dag spise micromat/hell-på-kokende-vann mat/spise fast food
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Badepark er jeg oppvokst med. Type trening og treningsstudio var i 1983. Husker fortsatt hvordan det var når aerobicken kom til landet. Dro til syden i 1973. Kanariøyene faktisk. Motebutikker var det absolutt, men ikke mange og ikke kjedebutikker. Husker det var stor stas å dra på shopping til Oslo.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Dick og Mac Mcdonald åpnet den første Mcdonald resturanten i 1940, og den første franchise resturanten i 1955, så maccern er fra gamle dager Kaffebarer har vel eksistert over de siste 100 årene og kaffe flere tusen år gammelt. Lekeland, badeland, funpark også. Du må nok gjøre mer forskning du Jeg tenkte på de som er oppvokst i Norge.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 TS tenker kanskje heller på ting som ikke eksisterte i Norge? All verdens ferdigmat, som Fjordland osv? pizza grandiosa
kaprifolen Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Minibankkort Husalarm Potetgull(?) Bilvaskehaller slik vi kjenner de i dag Og sikkert en drøss andre ting, men dette var det første jeg kom på av ting jeg bare TROR ikke fantes i "gamle dager".. Men du sier før internett? Mener du helt frem til internett ble lansert for "hvermannsen"? For det er jo ikke såååå lenge siden!:gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Minibankkort Husalarm Potetgull(?) Bilvaskehaller slik vi kjenner de i dag Og sikkert en drøss andre ting, men dette var det første jeg kom på av ting jeg bare TROR ikke fantes i "gamle dager".. Men du sier før internett? Mener du helt frem til internett ble lansert for "hvermannsen"? For det er jo ikke såååå lenge siden!:gjeiper: ja, det er ikke så lenge siden internett ble til hvermansen. Jeg har bare vært på nett i 13 år. Ungdommen i dag, vet ikke hvordan det er å være uten. Tenk på all tiden vi "kaster" vekk på nett. Tid vi kunne brukt til mye annet.
kaprifolen Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Hehe, enig i den! Selv har jeg ikke tv, og klarer meg veldig fint uten! Men nettet hadde det vært verre med! Men det er jo så innmari mye man faktisk trenger det til i dag. Selv tror jeg at jeg lever en forholdsvis "gammeldags" livsførsel. Hvis man ser bort fra smartphone'en! Strikker, syr, leser, går tur, kjører tur, lager mat fra bunnen av, sender kort til venner og familie som trenger eller bare fortjener en hilsen i posten, steller i huset, og drikker/fester lite, liker å pynte meg også i hverdagen. Klassisk stil. Ting som skiller meg fra husmoren fra femtitallet er: at jeg hjelper mannen min med dekkskift o.l, at jeg snekrer ting selv, at jeg i perioder jobber mye mer enn mannen min, og har hatt en høyere stilling, og at jeg trives like godt i arbeidsbukse som kjole!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Hehe, enig i den! Selv har jeg ikke tv, og klarer meg veldig fint uten! Men nettet hadde det vært verre med! Men det er jo så innmari mye man faktisk trenger det til i dag. Selv tror jeg at jeg lever en forholdsvis "gammeldags" livsførsel. Hvis man ser bort fra smartphone'en! Strikker, syr, leser, går tur, kjører tur, lager mat fra bunnen av, sender kort til venner og familie som trenger eller bare fortjener en hilsen i posten, steller i huset, og drikker/fester lite, liker å pynte meg også i hverdagen. Klassisk stil. Ting som skiller meg fra husmoren fra femtitallet er: at jeg hjelper mannen min med dekkskift o.l, at jeg snekrer ting selv, at jeg i perioder jobber mye mer enn mannen min, og har hatt en høyere stilling, og at jeg trives like godt i arbeidsbukse som kjole! Husker vi kun hadde sort-hvitt tv. Fikk fargefjernsyn først i 1981.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Vel... jeg kan uansett nevne noen av de tingene som virkelig gir meg glede? Å løpe ute Oppleve vær Lese en god bok Ha en fin samtale Møte venner Lage mat Tegne og spille musikk/synge Yoga (jeg har lyst til å sy men gidder ikke) Det som jeg ender opp med å gjøre men som jeg angrer på i etterkant: Spille data i timesvis Glo på tv ta taxi fra jobb (når jeg er sur og sliten) kun kommentere på forum og sitte inne en dag spise micromat/hell-på-kokende-vann mat/spise fast food Jeg ser ute her vi bor. Småungene er ikke ute når det regner. Jeg hører voksne som sier: jeg har ikke vert ute på fire dager pga været. I min barndom var ikke været noen hindring. Inne ble det kjedelig å være. Vi hadde det veldig moro.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Badepark er jeg oppvokst med. Type trening og treningsstudio var i 1983. Husker fortsatt hvordan det var når aerobicken kom til landet. Dro til syden i 1973. Kanariøyene faktisk. Motebutikker var det absolutt, men ikke mange og ikke kjedebutikker. Husker det var stor stas å dra på shopping til Oslo. Første sydenturen min gikk til Lanzarote, og det var først i beg. av 80 tallet. Jeg skulle virkelig til det store utland. Det var jo selvsagt fantastisk der da...kunne jo snakke til folk i timesvis om hvordan det var der.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #15 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er 86-modell, 25 år gammel, og internett kom når jeg gikk på barneskolen. Ble flittig internettbruker utover ungdomsskolen. Hva jeg gjorde før den tid: var masse ute, hoppet strikk, paradis, gjemsel, boksen går, slå ball, div. turning ute på plenen osv. Aking, skøyter og snøhule på vinteren. Syklet mye. Osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå