Tussilago_2 Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Hei Har funnet en oppskrift på ostekake jeg tenkte jeg skulle prøve ut. Der står det 250 gram mykt smør, hvilken type smør ville dere brukt??? (Har ikke noe annet enn flytende i kjøleskapet...)
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Bruk tine meierismør eller Melange. IKKE(!) bruk flytende. Mykt smør betyr at det skal være romtemperert.
Gjest Spinell Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ville kjøpt meierismør og satt det i romtemperatur til det ble mykt. 1
Tussilago_2 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2011 aha, romtemperert, da er jeg med;-) Takk
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #5 Skrevet 26. mars 2011 Jeg ville ikke brukt Melange til noe slikt. Melange smaker ikke godt. Greit å steke i, men ikke til baking etter min mening. Der trenger man smaken av ekte smør.
Brunhilde Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Jeg ville ikke brukt Melange til noe slikt. Melange smaker ikke godt. Greit å steke i, men ikke til baking etter min mening. Der trenger man smaken av ekte smør. Er det ikke rart hvor forskjellige vi er? Jeg foretrekker faktisk melange til mange typer bakst, men når jeg baker litt fine rundstykker eller kuvertbrød vil jeg ha meierismør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå