Gå til innhold

Hvordan få mindre pupper?


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Ja, som sagt, det er vel ikke så mange som tenker i de samme baner som meg, så dette spørsmålet hører man vel ikke så ofte.

Men jeg lurer på om det finnes noen måter å få mindre (eller i det minste strammere eller mer 'løftede') pupper på andre måter enn operasjon.

Jeg er ikke overvektig, har en BH-størrelse på 75E og jeg er mildt sagt lei! Har vondt i ryggen og har en generelt dårlig holdning fordi de er tunge. Jeg går på p-piller (og har ingen mulighet for å slutte) og det føles som om puppene er fulle av vann, noe som gjør dem tunge og 'hengete.' :sur:

Noen som har noen tips/ideer?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde kanskje trent litt styrke. Dra litt markløft, benkpress, knebøy - de 3 store med andre ord. Du er ikke nødt å ha det så veldig tungt, men du får en mye bedre kroppsholdning etterhvert - og du takler puppe-tyngden din mye bedre. Puppene vil kanskje se bedre ut også da (benkpress kan gjøre susen).

Om du begynner så smått å jogge/gå tur osv/spise litt sunnere, og går LITT ned i vekt, så vil puppene også minke litt.

Er temmelig sikker på dette hadde gjort susen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved siden av trening,få en bh som sitter riktig og løfter godt

Har redusert fra J til E men de har vokst seg større i dag.Men bruker en god bh som løfter og har brede skulderstropper.Det hjelper en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er normalt slank og har en E cup vil jeg tro du kan få dekket operasjonen. Allverdens BH'er vil ikke hjelpe, ikke styrkeøvelser heller. Rygg- og nakkeplagene vil bare bli verre.

Anbefaler at du kontakter fastlegen din for å få satt igang utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Du burde kanskje trent litt styrke. Dra litt markløft, benkpress, knebøy - de 3 store med andre ord. Du er ikke nødt å ha det så veldig tungt, men du får en mye bedre kroppsholdning etterhvert - og du takler puppe-tyngden din mye bedre. Puppene vil kanskje se bedre ut også da (benkpress kan gjøre susen).

Om du begynner så smått å jogge/gå tur osv/spise litt sunnere, og går LITT ned i vekt, så vil puppene også minke litt.

Er temmelig sikker på dette hadde gjort susen!

Takk for svar :)

Jeg trener og spiser sunt, går på lavkarbo, men ikke så ekstremt at det er ketose. Prøver bare å balansere bra. Men jeg trener ikke mye styrke, så jeg skal absolutt prøve det du nevnte her!

ved siden av trening,få en bh som sitter riktig og løfter godt

Har redusert fra J til E men de har vokst seg større i dag.Men bruker en god bh som løfter og har brede skulderstropper.Det hjelper en del

Takk, det høres bra ut! Har du noen eksempler på hva slags BH`er du mener? Det er lenge siden jeg handlet undertøy på H&M, for å si det sånn :gjeiper:

Hvis du er normalt slank og har en E cup vil jeg tro du kan få dekket operasjonen. Allverdens BH'er vil ikke hjelpe, ikke styrkeøvelser heller. Rygg- og nakkeplagene vil bare bli verre.

Anbefaler at du kontakter fastlegen din for å få satt igang utredning.

Takk skal du ha. :)

Har tenkt mye på dette, og er redd for at det blir utfallet uansett. Men håper på at jeg kan vente til etter at jeg er ferdig med barnefødsler og amming. Da kan jeg jo både ta ut OG stramme opp litt! :biggrin:

Jeg vil vel si at jeg er normalt slank, selv om jeg føler selv at det er litt ekstra. (Men det er på vei bort)

Er en 75, så da vet du vel sånn noenlunde hvor rund jeg er :)

Tusen takk for svar alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

ved siden av trening,få en bh som sitter riktig og løfter godt

Har redusert fra J til E men de har vokst seg større i dag.Men bruker en god bh som løfter og har brede skulderstropper.Det hjelper en del

Det var da voldsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Change er de veldig flinke til å hjelpe med å finne riktige bher! Er selv en g, -men føler belastningen er mye mindre for nakken nå da jeg kun har bher derifra!

Og en GOD sportsbh!!

Ellers har puppene mine blitt litt mindre da jeg har gått ned i vekt. Men veldig lite i forhold til vektnedgangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

På Change er de veldig flinke til å hjelpe med å finne riktige bher! Er selv en g, -men føler belastningen er mye mindre for nakken nå da jeg kun har bher derifra!

Og en GOD sportsbh!!

Ellers har puppene mine blitt litt mindre da jeg har gått ned i vekt. Men veldig lite i forhold til vektnedgangen..

Takk, jeg skal høre hos Change. Har bare hatt inntryk av at de er veldig dyre...? Men vil gjerne prøve uansett.

Jeg går også litt ned i vekt, men det er ikke så mye at det nok vil ha noe å si for puppene. Jeg blir nemlig mindre i beina først. Magen og puppene følger liksom ikke helt med :gjeiper:

Er 170 høy og veier ca.65 kilo (10 av de er vel puppene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren styrke! Spesielt mage/rygg og bryst, store pupper er en stor belastning for ryggen. Når du strammer opp kroppen med styrketrening, strammer du som regel opp puppene en del også. Kjenner flere jenter som har fått mye mindre pupper etter de begynte med styrketrening.

https://www.tn.no/ryp er en grei start for dem som ikke har trent mye styrke før.

Har du råd, så kan du investere i et par PT-timer. Evt. finn et cross-fit senter i nærheten av deg, er en fantastisk treningsform.

Funker ikke dette, så tenker jeg du har gjort ditt, og sannsynligheten for å få støtte til operasjon vil være større?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt :fnise:

hehe jopp men må legge til ,de vokste seg ikke store på en dag liksom. :P

Change er ok , Lalina i Oslo er enda bedre (men dyre)

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Tren styrke! Spesielt mage/rygg og bryst, store pupper er en stor belastning for ryggen. Når du strammer opp kroppen med styrketrening, strammer du som regel opp puppene en del også. Kjenner flere jenter som har fått mye mindre pupper etter de begynte med styrketrening.

https://www.tn.no/ryp er en grei start for dem som ikke har trent mye styrke før.

Har du råd, så kan du investere i et par PT-timer. Evt. finn et cross-fit senter i nærheten av deg, er en fantastisk treningsform.

Funker ikke dette, så tenker jeg du har gjort ditt, og sannsynligheten for å få støtte til operasjon vil være større?

Tusen takk for gode råd. :) Jeg skal sjekke ut det med å trene styrke, og prøve å få en bedre BH. Har vært og snakket med legen i dag (for noe annet, men tok opp dette) og han ville jeg skulle ta det opp med fysioterapeut for en evt. henvisning. Så nå får vi se..

Har jo i utgangspunktet ikke lyst på operasjon selv om jeg får støtte, men vil heller det enn å gå og ha vondt.

Det blir en siste utvei kan man si da..

hehe jopp men må legge til ,de vokste seg ikke store på en dag liksom. :P

Change er ok , Lalina i Oslo er enda bedre (men dyre)

Hihi :fnise:

Tusen takk. Skal sjekke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Anonym

Hvis du tar sit-ups blir magen strammere og hjelper til med å støtte ryggen, magen er kjempeviktig å være sterk i når du har ryggproblemer:) ellers har jeg ikke andre råd dessverre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...