Gå til innhold

Mycoplasma genitalum

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min lenke

Jeg fikk påvist mycoplasma genitalum etter å ha testet meg ved Olafiaklinikken. Litt ekkelt, siden det ikke er almenn praksis blant fastlegene å sjekke etter denne infeksjonen. Dermed vet man ikke hvem som har smittet en, eller når hvis man har hatt flere partnere...

Anyways..- Den blir lett resistent mot antibiotika, som skjedde i mitt tilfelle.. Har dermed nettopp tatt kur nr 2 ( til 800 kr!!!!), før jeg skal inn på ny kontroll.

Kjenner jeg får litt panikk over tanken på at jeg kanskje ikke blir kvitt det??!!

Ønsker ingen moraliserende pekefingre, men gjerne noen tilbakemeldinger fra folk som har fått det påvist. Finnes det noen som ikke har blitt kvitt det?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen erfaring med dette, men vil bare ønske deg lykke til !! håper virkelig du blir kvitt dette !!

:)

Gjest anonym
Skrevet

Hei,

Jeg fikk påvisst dette i fjor sommer. Hadde aldri hørt om det før da.

Kuren du får skal ta knekken på dette. Jeg tok den 2 ganger da, fordi jeg igjen hoppet til køys med han som jeg mener og tror jeg fikk det av. ( det var min nye kjæreste da, så ikke så rart. )

Dette er jo en nyere utgave av klamydia, og antibiotika skal derfor ta knekken på dette. Jeg husker jeg var inne til en gynekolog for årlig sjekk et par måneder senere, da spurte jeg henne om jeg ikke burde ta en ny test for å sjekke at det var borte, og da sa hun nei, at dette ikke var noe poeng siden jeg hadde vært på kur. En kur skulle ta knekken på det sa hun. ( likevel fant jeg det litt rart at hun ikke bare tok den testen.. )

Vil du være på den sikre siden, så er det jo like greit å få deg sjekket. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, selvom gynekologen sa det var ok. Men jeg har ikke merket noen symtomer på at det forsatt er der, så...

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg fikk påvisst dette i fjor sommer. Hadde aldri hørt om det før da.

Kuren du får skal ta knekken på dette. Jeg tok den 2 ganger da, fordi jeg igjen hoppet til køys med han som jeg mener og tror jeg fikk det av. ( det var min nye kjæreste da, så ikke så rart. )

Dette er jo en nyere utgave av klamydia, og antibiotika skal derfor ta knekken på dette. Jeg husker jeg var inne til en gynekolog for årlig sjekk et par måneder senere, da spurte jeg henne om jeg ikke burde ta en ny test for å sjekke at det var borte, og da sa hun nei, at dette ikke var noe poeng siden jeg hadde vært på kur. En kur skulle ta knekken på det sa hun. ( likevel fant jeg det litt rart at hun ikke bare tok den testen.. )

Vil du være på den sikre siden, så er det jo like greit å få deg sjekket. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, selvom gynekologen sa det var ok. Men jeg har ikke merket noen symtomer på at det forsatt er der, så...

TS her

Takk for svar! Og lykkeønskning :)

Det er standard med etterkontroll på Olafiaklinikken dersom du får påvist Mycoplasma, nettopp fordi den kan være vanskelig å bli kvitt..- Som i mitt tilfelle.. :gjeiper:

Synd at det er så få leger og gynekologer som er kjent med den!!

Jeg håper selvfølgelig at denne kuren skal ta knekken på det, men blir litt engstelig så klart..

Jeg hadde symptomer sist, og det virker som de er borte nå, så krysser fingerene :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...