PrinsesseMarte Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Hei! Jeg er ei 24 år gammel jente som skal ta en brystforstørrelse om 5 uker. Har gått ned 33 kg. og har derfor forandret meg mye i kroppen. Begynner å bli tilfreds, men brystene plager meg. Trener mye og gruer meg litt for restitusjons-ukene etter operasjon. Har satt meg godt inn i informasjon fra klinikken jeg skal operere meg ved, og andres nettsider. Det står at man ikke kan trene på ca. 4 uker. På konsultasjonen spurte jeg litt mer utdypende om dette, men føler at jeg ikke fikk gode nok svar (pga. dårlig tid mot slutten). Har prøvd å søke etter andres erfaringer når det gjelder trening etter brystforstørrelse, men finner ikke tilstrekkelig med informasjon. Kan noen her fortelle meg litt om sine erfaringer rundt dette? Når begynte du å være fysisk aktiv etter operasjonen din? Hva trente du? Kan man gjøre styrkeøvelser på ben/rumpe? Håper på seriøse og gode svar! Marte
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Jeg opererte meg i fjor sommer, tok et løft og vurderte innlegg. Imidlertid ble det ikke noe innlegg, og det er jeg glad for. I samtale med legen sa han om det med restitusjon og trening at det ville ta minst tre mnd før jeg kunne regne med særlig aktivitet. Ikke fordi det tok så lang tid å heles. Men fordi risikoen for kapsling er større jo mer man "herjer" med det. Innleggene er fremmedlegemer i kroppen. Og det tar lang tid før kroppen begynner å legge ned forsøkene på å bli kvitt dem. Mine pupper ble fabelaktig flotte med bare løft. Samme str som før.
PrinsesseMarte Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2011 Jeg opererte meg i fjor sommer, tok et løft og vurderte innlegg. Imidlertid ble det ikke noe innlegg, og det er jeg glad for. I samtale med legen sa han om det med restitusjon og trening at det ville ta minst tre mnd før jeg kunne regne med særlig aktivitet. Ikke fordi det tok så lang tid å heles. Men fordi risikoen for kapsling er større jo mer man "herjer" med det. Innleggene er fremmedlegemer i kroppen. Og det tar lang tid før kroppen begynner å legge ned forsøkene på å bli kvitt dem. Mine pupper ble fabelaktig flotte med bare løft. Samme str som før. Tusen takk for svar! Håper ikke operasjonen ødelegger for mye av de gode resultatene jeg har fått av trening da! Jeg er veldig enig i at det er viktig å lytte til kroppen og la det hele seg skikkelig. Godt å høre at du er fornøyd med din operasjon! Jeg er jo selvfølgelig dødsspent på min..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå