Gå til innhold

For et bedre liv


Gjest Calexica

Anbefalte innlegg

Gjest Calexica

Jah, denne dagboken skal jeg mest bruke for min egen del.

Jeg er bipolar og blir med jevne mellomrom slått i bakken av mørke depresjoner. Men depresjonene komme angsten, med angsten kommer medikamentbruken som på sikt gir enda mere angst. 

Jeg har brukt sobril siden 2004. Jeg er avhengig. Jeg trenger større dose for å oppnå samme effekt som i begynnelsen. Øker jeg ikke dosen får jeg mer angst, så jeg øker dosen. osv osv osv.

Så jeg sluttet.Det var grusomt men det måtte til. Jeg var sykmeldt på 3. måneden og jeg var bare blitt verre. Meldte meg deretter inn på senter, i midten av januar. Uka etter var alt annerledes. Nå jobber jeg en dag pr uke, og skal tilbake i full stilling neste uke. Jeg er ikke i tvil om at det er trening som har gjort dette med meg- Så nå gjelder det å holde treningsmotet oppe, og passe godt på kroppen sin sånn at sjelen blir frisk. Eller i det minste vedlikeholde den tilstanden jeg er i nå.

Når jeg trener så pleier jeg å trene en times tid kondisjon eller fettforbrenning, etterfulgt av en halvtimes styrke. Styrken droppes hvis det er for mange andre og trener samtidig, for da tør jeg ikke.Jeg trener 4-6 ganger pr uke.

Jeg regner også hovedturen som hunden min får hver dag som mosjon og vil nevnes her.

I dag har jeg ikke vært på senteret, men gått to lange turer med hunden min. En i byen, og en ute ved sjøen. Jeg prøver å lære hunden min å ikke la seg distrahere av alle folk vi møter i sentrum, så vi øvde litt på det. På en skala fra en til ti så presterte han vel en firer. Var så sliten i hodet etter å forholde meg til folksomme gater, så vi kjørte en omvei til vårt favoritt-tursted ved sjøen så jeg kunne tømme hodet for ubehag. Blir ikke noe trening i morra heller, broren min skal gifte seg i morgen så da går hele dagen med til koseligheter. Da MÅ jeg trene hver dag resten av uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink du er :) :)

sliter selv med depresjoner som deg... men har heldigvis ikke angsten..

Men håpe virkelig ting ordner seg for deg :) lykke til neste uke med jobben :jepp:

:rosaengel: :rosaengel: :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calexica

Takk, det var hyggelig :)

Ingen trening i dag. Har faktisk ikke hatt tid. Broren min giftet seg i dag og så var noen av oss ute og spiste lunsj etterpå. Fest kommer siden, når kona har fått permanent oppholdstillatelse. Men det er en annen historie. Har vært sprudleglad på grunn av dette i hele dag, og er så rørt over hvor lykkelig han er nå. Hatt venninnekveld her etterpå, så ingen tid til trening.

Nå er det natta, og så blir det trening i morra. Fredagstrening er digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ut som om det var en kjempekoselig dag :) :)

Håper du får fint vær i helga så det blir koslig å trene :)

Ha ei kjempefin helg :) :) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calexica

Hadde nesten glemt hele treningsdagboka jeg. Takk til dere som har vært innom og hilst på :)

Siden Torsdag har det bare blitt en tur på senteret, men jeg har gått lang tur med hunden hver dag. Det var i går jeg var på senteret. Skikkelig familietrening i går, datteren min, broderen og svigerinnen min trente sammen. Som vanlig var datteren best på tredemølla, og brodern var best med vektene.

I går LØP jeg faktisk på tredemølla, det er en god stund siden sist. Det er tungt fordi jeg selv er tung. Men det gikk greit. Løp to minutter gikk to minutter osv.

Hadde deretter en sykt bra styrkeøkt. Det var lite folk på senteret foruten oss, så da tør jeg ta litt flere øvelser. Fikk tatt et godt tak på rygg, bryst, armer og skuldre. Må trene skuldrene veldig forsiktig for jeg har en kronisk betennelse i høyre skulder. På grunn av en kombinasjon av pc-bruk, strikking / hekling og en til tider fysisk belastende jobb. Hadde store planer om trening i dag, men har så vondt i hodet.. Dumt fordi jeg denne uka skal tilbake til vanlig jobbturnus etter sykemeldingen, og dermed kommer jeg sikkert til å være ganske sliten de dagene.

Men det ordner seg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calexica

Jah, har trent i dag. Før jobb. Halvtime tredemølle og halvtime sykkel. Blir nok en økt i morra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calexica

Kjapp økt i dag, bilen skulle på verksted så jeg måtte skynde meg. Ble 45 minutter på tredemølla og 15 minutter på sykkel. Alle monner drar tenker jeg. I morra blir dt en økt før senvakt, da skal jeg bruke litt mer tid.

Tenker litt på hvordan treningen har påvirket psyken min til nå. Det er f. eks 5 uker siden jeg tok min siste beroligende pille, etter å ha brukt dem daglig siden 2004. Hvem skulle trodd det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...