Gå til innhold

Fiskelukt...i underlivet :(

Fremhevede innlegg

Gjest Anuket
Skrevet

Arg! Jeg har fått en merkelig fiskelukt i underlivet! Det klør ikke, men det bare lukter og utfloden er litt gråhvit aktig. Noen ide om hva dette kan være? Det er ikke sopp, fordi det verken klør eller svir. Og jeg skal reise om 4 dager for å møte kjæresten min (:kjefte:) så typisk!

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre hvis jeg ikke får legetime i dag eller i morgen? Noe som kan få kjøpes på et apotek , reseptfritt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

VIVAG vaginalkapsler på apoteket, det gjenoppretter balansen i underlivet og har alltid fjernet slik utflod og lukt på meg.

AnonymBruker
Skrevet

Fiskelukt betyr BAKTERIELL VAGINOSE og du MÅ til legen for å få antibiotika. Kapsler og lignende som du får på apoteket hjelper kanskje på symptomene en stund, men fjerner ikke problemet. Bestill time hos lege og få orden på det, de er så vant til denne infeksjonen at du trenger ikke bekymre deg eller synes det er flaut. Du kan jo google bakteriell vaginose/skjedekatarr for mer info og kanskje noen råd. Men til syvende og sist må du altså til lege

Gjest Anuket
Skrevet

Hei!

Takk for raske svar! Problemet er at jeg reiser vekk på mandag! Og min lege er alltid fullbooket og det går gjerne to uker før jeg får time...så skal selvfølgelig ringe imorgen og prøve å få time, men hvis ikke så må jeg ta i bruk andre hjelpemidler...

aah så typisk dette skjer 4 dager før jeg skal se min kjære igjen! ( :kjefte:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var skikkelig kjipt altså :( Nå aner jeg ikke hvor gammel du er, men har du mulighet for å oppsøke helsestasjon? Du kan også prøve å få tak i resept over telefon hos fastlegen, dersom du forklarer situasjonen over telefon og forklarer symptomene kan det jo være at legen din er villig til å skrive ut en resept til deg. Den fiskelukten er jo bare så karakteristisk for bakteriell vaginose så det er nok det første legen din vil tenke på. Ring med en gang legekontoret åpner i morgen og legg fram saken ;)

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg er 22 :) SKal ringe og imorgen tidlig og prøve å tigge til meg en resept. Ja dette er skikkelig surt!! Har ikke sett han på 4 måneder nå, og avstandsforhold er kjipt - så har gledet meg veldig. Passet veldig godt på og likevel uff. Jaja, får se om jeg klarer å finne en løsning imorgen tidlig. Krysser fingrene! :)

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!! :):)

Skrevet

Mest sannsynlig får du en kur som heter flagyl. Da tar du en mengde piller ene dagen, venter tre dager, før du tar en haug med piller igjen. Du kan ikke ha sex i den perioden, og det anbefales også at en evnt. partner tar kuren hvis dere nylig har hatt sex.

Du må også holde deg unna alkohol i de dagene, fordi du kan reagere kraftig på det mens du går på kuren.

Til info, når jeg skulle få bekreftet at det var det jeg hadde, så måtte jeg gjennom en gu. Var heldigvis hos gynekologen og ikke fastlegen for å sjekke det. Sånn at du vet det!

En av årsakene til at vi får BV er stress:s så stress ned hvis du klarer;)

Gjest Gjest
Skrevet

Høres sært ut, men hvitløksfedd i skjeden pleier ta det.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg måtte ikkje gjennom gu. Eg gjekk til almennlege, han spurte om korleis det lukta, eg forklarte det, og fekk resept. Ingen behandling av partner, og heller ikkje "forbod" mot å ha sex i behandlingsperioden.

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Fikk ikke time hos fastlegen, sekretæren skulle ringe tilbake så snart legen var ledig, hun ringte aldri tilbake og jeg kom ikke gjennom på tlf. men var på apoteket, fikk snakket med en der som gav meg Multi - Gyn Actigel, skal bruke det i minst 5 dager, har ikke forbud mot sex, men bør fortsette å bruke det etter samleie for å minske risikoen for sopp senere. Så det ordnet seg til slutt!

Ja det er nok stress, har vært veldig stresset den siste uken, men nå begynner jeg å roe ned :) Takk for tips og råd! :klemmer:

Endret av Anuket
Skrevet

Om du bor i Oslo så kan du høre med Bentsebro Legekontor (sandakerveien) -de tar i mot folk på kveldstid til normal pris selv om du ikke har fastlege der. :)

Gjest Anuket
Skrevet

Om du bor i Oslo så kan du høre med Bentsebro Legekontor (sandakerveien) -de tar i mot folk på kveldstid til normal pris selv om du ikke har fastlege der. :)

Bor i Bergen :sukk: Men jeg tror kanskje denne kremen kan hjelpe :) (håper i hvertfall det!)

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Bor du i Bergen kan du jo ta deg en tur på den (ironi) fantastisk effektive legevakten (/ironi). Ønsker deg "god bedring" :)

Gjest Anuket
Skrevet

Bor du i Bergen kan du jo ta deg en tur på den (ironi) fantastisk effektive legevakten (/ironi). Ønsker deg "god bedring" :)

:fnise: Ja for DER kommer jeg garantert til å få en rask time og rask løsning til en billig penge :fnise: Takk takk, jeg roer ned nå så håper det og hjelper litt hehe

AnonymBruker
Skrevet

Dersom stress kan forårsake BV, så kan vel destressing/avstressing gjøre at det faller bort?

Det er jo ikke snakk om et virus...bare en tilstand.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ein bakteriell infeksjon, å stresse ned fjernar det neppe. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Eg måtte ikkje gjennom gu. Eg gjekk til almennlege, han spurte om korleis det lukta, eg forklarte det, og fekk resept. Ingen behandling av partner, og heller ikkje "forbod" mot å ha sex i behandlingsperioden.

Nå skal jeg ikke leke besserwisser her, men det er flere underlivsplager som kan gi fiskelukt. Er alltid å anbefale å ta en tur til gynekolog å få bekreftet hva det er du egentlig har.

For noen så kan det være ubalanse nedentil, som ikke nødvendigvis er BV, og kan da løses ved hjelp av reseptfrie legemidler fra apotek. Mens andre tilstander må ha behandling med antibiotika. Synes og det var rart du ikke fikk beskjed om behandling av partner, eller å avstå fra sex.

I mitt tilfelle luktet det ingenting der nede. Men jeg hadde økt utflod, og en allmennlege hadde nok ikke sjekket meg for BV da.

TS. Bor du i Bergen så vil jeg på det sterkeste anbefale https://www.sentrumslegene.no/ . En fantastisk lege, som er såå lett å snakke med, og så behagelig at jeg ikke har ord for det engang! Han har til og med studentrabatt, og du kan få faktura slik at du får hjelp selv om du ikke har penger akkurat der og da. Du får også time på dagen omtrent hvis du trenger det.

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fikk en gang "fiskelukt", og det viste seg at det var klamydia.

Gjest Anuket
Skrevet

Au da - håper at det ikke er det i hvertfall. Men jeg trodde klamydia kun kom hvis man hadde sex med noen som hadde det selv? Jeg har ikke hatt sex på 4 måneder jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...