AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg sliter med å greie å slappe ordentlig av, og ender derfor opp med å stresse veldig mye. Setter jeg meg ned for å se på tv el. så kommer med en gang tankene om at jeg burde jobbe med noe skolearbeid snikende og jeg sitter da egentlig bare og småstresser. Jeg har prøvd å sette meg ned for å kose meg med en god bok, men det blir bare til en slags tvangstanker (må ha lest så og så mange sider før jeg legger den fra meg, må være ferdig med boken innen den datoen osv.). Trening og turer preges av de samme tankene (må gå et visst antall skritt el.). Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å slappe av ordentlig og det begynner å bli slitsomt. Det skal veldig lite til før jeg blir stresset, den siste tiden har det nesten vært som å gå og være smånervøs hele tiden. Er det noen som har noen gode råd?
Gjest lostlove Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg sliter med å greie å slappe ordentlig av, og ender derfor opp med å stresse veldig mye. Setter jeg meg ned for å se på tv el. så kommer med en gang tankene om at jeg burde jobbe med noe skolearbeid snikende og jeg sitter da egentlig bare og småstresser. Jeg har prøvd å sette meg ned for å kose meg med en god bok, men det blir bare til en slags tvangstanker (må ha lest så og så mange sider før jeg legger den fra meg, må være ferdig med boken innen den datoen osv.). Trening og turer preges av de samme tankene (må gå et visst antall skritt el.). Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å slappe av ordentlig og det begynner å bli slitsomt. Det skal veldig lite til før jeg blir stresset, den siste tiden har det nesten vært som å gå og være smånervøs hele tiden. Er det noen som har noen gode råd? Har hørt ett sted at dette er noe du kan øve deg på.. Start med 5 min hvor du ikke gjør noe som helst ! Ikke se på tv, ikke les noe, ikke hør musikk, legg mobil og alt elektronisk i ett annet rom.. Bare sitt der, eller ligg.. I 5 minutt, så øker du til 10, så til 15.. Så skal det visst bli lettere etterhvert.. Du kan la tankene strømme på, men prøv å ikke heng deg opp i noenting, bare la tankene flomme på og passere like fort.. Det skal visst fungere lykke til!
Sugerøret Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Har hørt ett sted at dette er noe du kan øve deg på.. Start med 5 min hvor du ikke gjør noe som helst ! Ikke se på tv, ikke les noe, ikke hør musikk, legg mobil og alt elektronisk i ett annet rom.. Bare sitt der, eller ligg.. I 5 minutt, så øker du til 10, så til 15.. Så skal det visst bli lettere etterhvert.. Du kan la tankene strømme på, men prøv å ikke heng deg opp i noenting, bare la tankene flomme på og passere like fort.. Det skal visst fungere lykke til! OM Ts har tvangstanker,klarer en ikke å la bare tankene flomme som du sier.Det er nettopp hva lidelsen går ut på.En klarer ikke motstå tankene som kommer TS ,har du hørt om tvangslidelse? Ananke har en del informasjon om dette som du kansje vil finne nyttig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå