AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Noen som har prøvd tarmskylling? Jeg tenker litt på å gjøre det.. hva er erfaringene med det, og ble magen noe bedre i ettertid? Fks om man hadde treg mage før man tok det...
Fimbrethil Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Skeptisk... Pass i så fall på å gjøre det hos sertifisert helsepersonell. Vet ikke hvem som driver med slikt i Norge, men det er ikke ufarlig hvis gjort av folk uten tilstrekkelig opplæring. http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/gastro.html http://www.ncahf.org/articles/c-d/colonic.html her har du også en ganske klar uttalelse fra en lege: http://www.lommelegen.no/364464/tarmskylling
Gjest strykebrett Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Tror ikke det er å anbefale altså. Jeg ahr lest flere plasser at leger advarer mot det. Det er ikke nødvendig eller bra å drive og vaske seg inni kroppen.
Pingting Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Tarmskylling er fullstendig unødvendig. Har du problemer med å få ut ymse fra tarmen, så skal du spise mer fiber. Kroppene våre er faktisk så fint innrettet at de renser seg selv Legger inn et sitat fra den ene linken Fimbrethil kom med: Colonic irrigation, which also can be expensive, has considerable potential for harm. The process can be very uncomfortable, since the presence of the tube can induce severe cramps and pain. If the equipment is not adequately sterilized between treatments, disease germs from one person's large intestine can be transmitted to others. Several outbreaks of serious infections have been reported, including one in which contaminated equipment caused amebiasis in 36 people, 6 of whom died following bowel perforation [7-9]. Cases of heart failure (from excessive fluid absorption into the bloodstream) and electrolyte imbalance have also been reported [10]. Direct rectal perforation has also been reported [11].
Snop Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Alle leger jeg har snakket om det med, har sagt at det ikke er bra med tarmskylling fordi det også tar de snille (og VELDIG nødvendige) tarmbakteriene. Hvis det derimot er nødvendig for deg, så pass i hvert fall på at det er en lege som har bekreftet dette. Hvis ikke, ville jeg sett på mye bedre alternativer for de plager du har 1
Snop Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 For øvrig, hvis du har treg mage kan jeg på det sterkeste anbefale Frukt & Fiber-tyggetablettene som du får på apoteket. Evt er også kostholdsendringer og fysisk aktivitet gull verdt. Fysisk aktivitet setter i gang magen
PepsiMax Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor ikke heller bare kjøpe et klyster på apoteket? Det får ut det meste hvis du sliter med avføringen...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Kjør på, men finn noen som kan greia! Det blir sannsynligvis trøblete like etterpå. Har sett noe ublu greier på TV om at det kan smale seg småbiter av mineraler i tarmen, som eller aldri kommer seg ut En hestekur kan jeg tenke meg
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Med mindre du har tungtveiende medisinske grunner til å bedrive denslags, bør du la være. Bare humbug. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 Kjør på med grønnsaker, fisk og en joggetur eller lang spasertur istedet. Knask noen knekkebrød. Et enklere tiltak for redsel mot dårlig tarm er eventuelt piller mot orm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå