Fimbrethil Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Hei! Jeg sitter og skal bytte fastlegen min hos Studenthelsetjenesten i Oslo, ikke fordi det er noe galt med ham jeg har nå, men jeg ønsker meg en kvinnelig fastlege. Er bare ukomfortabel med å snakke med en fremmed mann om "kvinneplager"... Er det noen som har anbefalinger å komme med? Det er jo ganske mange av dem, jeg vet ikke hvem jeg skal velge...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Da jeg byttet fastlege til studenthelsetjeneste bare fikk jeg tildelt en lege, de har vel deleliste. Altså, jeg valgte ei som het Tori, men da jeg kom for min første time fikk jeg beskjed om at min lege var ei som het Kristin.
juliane Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Tror ikke du trenger å bytte altså, bare spør om en kvinnelig lege når du bestiller time. Som noen andre sa deler de på pasientene, så du er ikke garantert å komme til den som står som din fastlege uansett.
Golde Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Spiller ingen rolle hvem som står oppført som din fastlege hos SiO, de deler på alle pasientene uansett. Så selv om du skulle stå oppført med en kvinne som din fastlege, kan du like så gjerne komme til en mann. Du må presisere hva du ønsker hver gang du ringer og bestiller time.
Gjest studenten Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Som alle andre sier, så er det samme hvilken fastlege du står registrert med der, du får bare tildelt den som har ledig time uansett. Det er altså ingen vits i å kaste bort et fastlegebytte på å skifte internt hos studenthelsetjenesten, da bør du heller bruke det på å skifte vekk fra disse. Jeg gjorde det etter å ha hatt fastlege hos SiO i noe over ett år, og jeg tror aldri jeg har gjort en så bra enkelthandling for egen helse verken før eller siden. Men det er en annen sak :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå