Gå til innhold

Aktiviteter i Side, Tyrkia


xiliita

Anbefalte innlegg

Hei alle!

I år går ferieturen til Side i Tyrkia, og jeg lurer litt på hva som er å finne på i denne lille fine byen. Var såvidt innom der i fjor da vi ferierte i Alanya, og da besøkte vi den vestre(?) stranden, som hadde både gratis solsenger og topp service fra strandrestauranter, samt flere vannaktiviteter! Kjempefin strand hvor det var helt herlig å være, så dit blir vi nok å dra tilbake for litt soling, men jeg lurer også på hva man ellers kan se/gjøre/finne på i Side?

Om du har vært der, hva gjorde dere?

Om du skal dit, hva har du planlagt å gjøre?

Vi er to vennepar som drar, og blir nok sikkert å dra på flere arrangerte utflukter, samt turer inn til Manavgat, Antalya og Alanya. I Side blir vi å bo nært den østre(?) stranden (Kumköy), noen som har vært der før? Vet at det er litt utenfor 'sentrum' av Side, men vi satser på Dolmiser som transportmiddel :jepp:

Ellers blir jeg glad for generelle reisetips også, vi gleder oss masse til å dra til varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bodde tre uker på all inclusive i Side i fjor, og det var fantastisk. Tja, hva vi gjorde? Koste oss på stranda, ruslet rundt i sentrum, så på ruinene, tok tyrkisk bad, besøkte spa et par ganger, reiste inn til Antalya for shoppingtur og besøkte tyrkisk marked litt uten for Side.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde tre uker på all inclusive i Side i fjor, og det var fantastisk. Tja, hva vi gjorde? Koste oss på stranda, ruslet rundt i sentrum, så på ruinene, tok tyrkisk bad, besøkte spa et par ganger, reiste inn til Antalya for shoppingtur og besøkte tyrkisk marked litt uten for Side.

Mvh Yvonne :heiajente:

Er det tyrkisk bad og spa i Side, eller må man til Antalya eller Alanya for å finne det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tyrkisk bad og spa i Side, eller må man til Antalya eller Alanya for å finne det? :)

Det var tyrkisk bad og spa på hotellet vårt, men ja, det var flere steder som hadde tilbud om dette i Side. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Side 6 ganger, og jeg kan innrømme at det meste av tiden blir brukt enten ved bassenget eller på stranden. Jeg sykler mye rundt når jeg er der nede, og det er veldig mye fint å se på også. De gamle ruinene, sentrum og strendene. Tyrkisk bad og spa er det på de fleste hotellene, ja, og det er jo også verdt å få med seg. Kommer ikke på noe som er veldig spesielt å få med seg i Side, men jeg kan absolutt anbefale en tur til Pamukkale. (bilder her) Veldig spesielle fjeller som er litt lengre opp i landet, og verdt å få med seg hvis man ønsker å gjøre noe annet enn bare å sole seg. Finnes flere selgere rundt på gata som selger slike turer til en rimelig pris. Da jeg dro på denne turen overnattet vi en natt på hotell der. Annerledes opplevelse å være et sted med ingen andre turister og helt andre forhold enn hvordan det er i turiststrøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Side 6 ganger, og jeg kan innrømme at det meste av tiden blir brukt enten ved bassenget eller på stranden. Jeg sykler mye rundt når jeg er der nede, og det er veldig mye fint å se på også. De gamle ruinene, sentrum og strendene. Tyrkisk bad og spa er det på de fleste hotellene, ja, og det er jo også verdt å få med seg. Kommer ikke på noe som er veldig spesielt å få med seg i Side, men jeg kan absolutt anbefale en tur til Pamukkale. (bilder her) Veldig spesielle fjeller som er litt lengre opp i landet, og verdt å få med seg hvis man ønsker å gjøre noe annet enn bare å sole seg. Finnes flere selgere rundt på gata som selger slike turer til en rimelig pris. Da jeg dro på denne turen overnattet vi en natt på hotell der. Annerledes opplevelse å være et sted med ingen andre turister og helt andre forhold enn hvordan det er i turiststrøket.

Vi vurderte å besøke Pamukkale i fjor da vi var i Alanya, men siden det var så langt dit (uten overnatting) så ble det aldri noe av. Men det ser virkelig helt ekstraordinært ut! Jeg er også veldig skeptisk til å kjøpe arrangerte utflukter av tyrkerne, syns liksom det er tryggest å holde seg til reiseselskapet sine turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...