Pupsilure Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har en bunt frisk peppermynte. Skulle egentlig ha mynte, til indisk mat, men kjøpte feil... Hva kan jeg bruke den til?
Wombat Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Schnaps! Men er ikke peppermynte fint til desserter da? Eller som pynt?
Gjest navnelapp Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Mynte og peppermynte kan vel eigentleg brukast omeinannan, så vidt eg har forstått?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Mynte og peppermynte kan vel eigentleg brukast omeinannan, så vidt eg har forstått? Det er jeg ueing i, det er en enorm forskjell i smak på feks eplemynte og peppermynte, der førstnevnte er mild og søtlig og sistnevnte kraftig og pepperaktig.
Frk. Belle Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Tipper peppermynte kan være godt i fruktsalat! Mjoito var jo et annet veldig godt forslag
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Jeg ville laget te. Ser superlekkert ut med friske peppermynteblader i et glass. Også smaker det godt.
Barcelone Skrevet 26. mars 2011 #11 Skrevet 26. mars 2011 Tror du fint ksn bruke peppermynte til indisk mat. Eller som andre her har sagt; I teen. Lag vanlis sort te, skyll peppermynten i kaldt vann og ha den i koppen sammen med teen. Ellers kan det brukes i salat, røres i youghurt naturel.
Shade Skrevet 26. mars 2011 #12 Skrevet 26. mars 2011 Jeg ville gått for te, peppermynte er sentralstimulerende så det er en fin erstatning for kaffe om morgen Og så smaker det kjempegodt + at man får frisk og god ånde!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå