Gå til innhold

Foreldrene mine bryter meg ned.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakk med barneverntjenesten, kanskje de tar de mer seriøst enn helsesøster?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente16
Skrevet

Nå har jeg hatt 16 åring i huset selv. Og jeg har vert 16 år....

Jeg husker at jeg selv i den perioden kunne finne på å kle meg i veldig mye rart. Ikke foreldrenes smak,men det var vel en protestperiode for meg. Jeg hadde mye pene klær,men kledde meg i diværse gevanter, som jeg i dag ser:herregud,ser ikke ut.Mine foreldre kunne spørre meg om jeg kunne ta på noe annet eks,men da fikk de høre det.

Og si til et barn at du er for feit,kler deg som en kjerring er ikke pent.

Mitt råd til foreldre og barn. Ha familiråd hjemme. Vi hadde det en gang i mnd. Da kan alle ta opp ting de er fornøyd med, og ikke fornøyd med. Ikke lov å bli sur!!!

Jeg vet at jenter bruker mye tøy, skifter ofte. Det skal ikke være nødvendig for deg og henge opp 16 lass i uken vel?(blunke)

Ang det med klærne. Alle 4 er ganske aktive innad i idrett Jeg trener 3 ganger i uka. Mor 1 Far 2 og bror 4. Pluss vi sløser vell litt for mye med håndklær O.L

Gjest Jente16.
Skrevet

Snakk med barneverntjenesten, kanskje de tar de mer seriøst enn helsesøster?

Vell, jeg har sett hendelser med folk som har kommet inn i barneverns tjenesten og heller gått nedoverbakke enn oppover. Så jeg tror ærlig talt ikke jeg tørr. Snakket med en lærer idag da. (Har ikke snakket med han før, siden jeg går VG1) Å der ble vi enige om at hvis det var en "krangle-med-mamma-og-pappa" dag så kunne jeg få pauser og utsatt på frister å sånne ting. Det var veldig godt ^^

• Liker 1
Gjest Jente16.
Skrevet

Hei :-)

Takk for mange gode råd og tips til ei som kanskje ikke får slike råd hjemme. Men idag har jeg fått klarert en del ting. Jeg har snakket med en lærer og fått en ordning der jeg kan få "jeg-pauser" hvis jeg har en dårlig dag pga mamma og pappa. Jeg og kjæresten har også sett på studenthybel i "byen" til han er ferdig med lærlingetiden og jeg er ferdig på videregående. Så om 18 mnd + - bor jeg mest trolig sammen med kjæresten min et sted der jeg kan få det med mamma og pappa litt på avstand.. Hvem vet? kanskje de skjønner litt da. Det vil vell tiden vise. Men jeg har vært i kontakt med krisesenter. Så hvis det går rett vest alt sammen så har de unntakstilstander der de tar inn folk under 18. Å ifølge svigermor så er jeg en god kandidat der gitt. Men iallefall. Jeg satser på at det kommer til å gå bra. Er ikke lange stunden igjen nå :gjeiper: Takk for gode råd alle sammen

:goodbye:

Skrevet

Om sosiallærer skriver til lånekassa så vil du få borteboerstipend nå, samt at foreldrene dine må betale bidrag for deg og barnetrygden vil komme på din konto. Det kan hende du klarer deg på det uten en ekstra jobb...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut til at du har det noe bra hjemme.

Jeg reagerer sterkt på at de kaller deg feit... SÅNN GJØR MAN IKKE.

Er ikke ofte jeg mener at barna har rett til å flytte hjemmefra å motta bidrag fra foreldrene, men sånn som forholdene virker hjemme hos deg, ville du kanskje hatt det bedre om du flyttet.

Dine foreldre er pliktige til å forsørge deg til du er ferdig med 3 årig videregående, å kan du av forskjellige årsaker ikke bo hjemme, så kan de bli pålagt å betale deg bidrag.

Dette er noe du må søke om gjennom Nav, å kravet om bidrag må rettes mot begge foreldrene dine.

Hvis du går til det skrittet, kan det være lurt å få hjelp av Nav eller andre pålitelige personer til å hjelpe deg.

støtter denne.

jeg å mor min fikk lege- og psykolog-erklæring så jeg fikk flytte for meg selv når jeg var 15, med full støtte fra nav(hette ikke det den gang..) det høres ut som du er praktisk klar for å bo for deg selv. men jeg vet ikke om du er pykisk klar og moden for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...