Gå til innhold

Shabby Chic


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes at elementer fra shabby chic- stilen kan være fint, men hvis man gjennomfører den 100% kan det bli litt vel sukkersøtt. Skjønner at menn får noia! Men stilen på de andre bildene i den artikkelen blir for stram og minimalistisk for meg, der ville jeg ikke trivdes.

Personlig liker jeg stilen i bloggen Rustikk. Gamle, brukte ting med historie, men med litt mørkere farger. Litt tøft, rocka og nostalgisk på samme tid. http://rustikkno.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt problem med "fransk landstil" og Shabby chic" er ikke stilene i seg selv. Det er at nordmenn går helt av skaftet og tror det er om å gjøre og dytte mest mulig dill inn i huset/leiligheten sin som er innenfor valgte stil. Hadde flere kunnet være litt mer edruelige i innredningen og ikke kjørt på med en haug tildadukker eller "liksomgamle" ting så hadde jeg kunnet like det.

Og en annen ting: Hvorfor mener de fleste som jobber i norske interiørblad at alt hvitt = fint interiør? De arrangerer "Norges fineste hjem" konkurranser o.l, og alle som vinner er kliss like: alt fra gulv til tak (inkludert interiøret) er hvitmalt. Det ser kaldt og kjedelig ut, og jeg personlig fatter ikke hvem som vil bo sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men gikk en konkurranse hvor årets bolig eller noe i duren skulle kåres for en stund siden. ALLE kandidatene hadde mer eller minde shabby chic stil!!!Personlig syns jeg noe av shabby chic stilen kan funke, men kun elementer; mange gjør alt for mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem med "fransk landstil" og Shabby chic" er ikke stilene i seg selv. Det er at nordmenn går helt av skaftet og tror det er om å gjøre og dytte mest mulig dill inn i huset/leiligheten sin som er innenfor valgte stil. Hadde flere kunnet være litt mer edruelige i innredningen og ikke kjørt på med en haug tildadukker eller "liksomgamle" ting så hadde jeg kunnet like det.

Og en annen ting: Hvorfor mener de fleste som jobber i norske interiørblad at alt hvitt = fint interiør? De arrangerer "Norges fineste hjem" konkurranser o.l, og alle som vinner er kliss like: alt fra gulv til tak (inkludert interiøret) er hvitmalt. Det ser kaldt og kjedelig ut, og jeg personlig fatter ikke hvem som vil bo sånn.

Ikke meningen å fornærme noen her, men selv om jeg kan like elementer fra shabby chic-stilen har jeg heller aldri skjønt den greia med sånne Tilda-dukker eller Maileg-kaniner. Synes at de passer best på barnerom og ikke i stuer.

Tipper forøvrig at vi får se litt mer varierte stilretninger i årets vakreste hjem-konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, mye gøy her :D Jeg liker farger - gjerne bruktfunn og ting med personlighet. I min leilighet har vi ting malt i fine farger, veldig mye arvet fra bestemor/mamma/fretex. Kommer på veldig få ting som er kjøpt ny (ett par lamper fra billigkroken på ikea og oppvaskmaskin). Og jeg elsker det :D Får ofte kommentarer om at vi har det så kult, og ei venninne elsker å komme på besøk fordi hun alltid oppdager nye, spennende ting ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elementer av chabby chic, sammen med gamle, arvede møbler (som IKKE er malt hvite) og enkelte mer moderne ting. Synes en blanding av stiler fungerer bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå enig med det!tenk så kjedelig om alle på død og liv må følge "trendene".alt blir jo likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også elementer av Chabby Chic,mem med 2 viltre smårollinger i hus må jeg tenke mest på hva som er funksjonellt for oss. Har en salig blanding av skinn, eik, arvede møbler, orientalsk og litt chabby. Ikke alt i samme rom, men gangen er vel mer chabby, stua mer moderne og kjellerstua en salig blanding av arvegods

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får kvinner menn til å bo med alt dette dillet rundt seg. Som å flytte inn i en marsipankake.

Nei, selv reiret mitt (jepp, det er et reir: hadde jeg bodd i første så hadde jeg hatt feite rotter som roomies) er å foretrekke fremfor denne stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kvinneguiden.no/artikler/dette_hater_menn/93039

Dette hater menn - og meg. Jeg syns shabby chic er harry - men virker som jeg er eneste i Norge som ikke har omfavnet stilen.. Hva syns dere?

Sikkert greit i et rom på hytta............Kan aldri tenke meg å ha noe av det i hus.

moter kommer og går,men det klassiske består. Derfor slipper jeg å bruke masse penger på å bytte ut hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...