AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #21 Skrevet 23. mars 2011 Haha, du høres ut som ei finfin svigermor. 1
Sotengelen Skrevet 23. mars 2011 #22 Skrevet 23. mars 2011 Inviterer du ikke din stesønns kjæreste kan du vel også fort ende opp med at han nesten nekter å komme....
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #23 Skrevet 23. mars 2011 Jeg var faktisk invitert i ett bryllup til min FAR, da han skulle gifte seg med nydama. Dette foregikk i Tromsø, og vi bor i Oslo. Min kjæreste var kun invitert til kaffe. Vi BOR sammen, og har vært samme lenge! Det var helt latterlig. Han var i vielsen sammen med meg, måtte dra på hotellet under middagen, og kom tilbake til kaffe. Var helt sykt. Og GJETT om "stemoren" min er ei fitte eller... 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #24 Skrevet 23. mars 2011 Det var rett og slett sykt. Synd din far ikke kunne sagt fra om det. Å sitte på hotellet mens du spiste middag var rett og slett uhøflig av brudeparet. Jeg synes også at du skal invitere sønnens kjæreste. ett år er lenge. Jeg ser den at hvis det blir slutt er det rart at den jenten var i ditt bryllup, men slik det er på nåværende tidspunkt er det mest naturlig å invitere henne. Kanskje de er sammen om 10 år også. Jeg fant kjæresten min som 16-åring. (Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har litt samme problemstilling med min 1 år gamle søster. Hun fant en type for to måneder siden. Jeg har enda ikke hilst på han. Hun dumpet han forrige (som jeg heller ikke hadde hilst på) som hadde vart i fire måneder og gikk like over til han nye. Jeg har bare valgt og invitere min søster og ikke typen. Så kanskje jeg er litt dobbel moralsk. Men hun bytter typer jevnlig og vi to (10 års aldersforskjell og forskjellige fedre) har ikke verdens beste kontakt. Og en plass må man jo begynne å kutte på gjestene når man har ett budsjett... )
kontorstol Skrevet 23. mars 2011 #25 Skrevet 23. mars 2011 Jeg var faktisk invitert i ett bryllup til min FAR, da han skulle gifte seg med nydama. Dette foregikk i Tromsø, og vi bor i Oslo. Min kjæreste var kun invitert til kaffe. Vi BOR sammen, og har vært samme lenge! Det var helt latterlig. Han var i vielsen sammen med meg, måtte dra på hotellet under middagen, og kom tilbake til kaffe. Var helt sykt. Og GJETT om "stemoren" min er ei fitte eller... Da tror jeg jeg hadde droppa å gått i den middagen/bryllupet bare for å vise hva jeg mente om så dårlig oppførsel. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #26 Skrevet 23. mars 2011 Det var rett og slett sykt. Synd din far ikke kunne sagt fra om det. Å sitte på hotellet mens du spiste middag var rett og slett uhøflig av brudeparet. Jeg synes også at du skal invitere sønnens kjæreste. ett år er lenge. Jeg ser den at hvis det blir slutt er det rart at den jenten var i ditt bryllup, men slik det er på nåværende tidspunkt er det mest naturlig å invitere henne. Kanskje de er sammen om 10 år også. Jeg fant kjæresten min som 16-åring. (Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har litt samme problemstilling med min 1 år gamle søster. Hun fant en type for to måneder siden. Jeg har enda ikke hilst på han. Hun dumpet han forrige (som jeg heller ikke hadde hilst på) som hadde vart i fire måneder og gikk like over til han nye. Jeg har bare valgt og invitere min søster og ikke typen. Så kanskje jeg er litt dobbel moralsk. Men hun bytter typer jevnlig og vi to (10 års aldersforskjell og forskjellige fedre) har ikke verdens beste kontakt. Og en plass må man jo begynne å kutte på gjestene når man har ett budsjett... ) Joda, han sa det til meg. Jeg sa jo til han at det var latterlig, og om han ikke kunne komme likevel. Helt ærlig: Han er under kustus at hu dama. Og for og understreke det hele; kan jeg fortelle at jeg gråt under vielsen. og det var IKKE fordi det var rørende. Det var rett og slett tragisk. Jeg og mine tre søstre satt ved siden av hverandre og gråt hele gjengen. Pappa snudde seg mot oss ved alteret, og man kunne se i øynene hans at han ikke var lykkelig. Men du vet.. dragen biter hardt, når han først gjør det.
Anglofil Skrevet 23. mars 2011 #27 Skrevet 23. mars 2011 For meg ville det vært en selvfølge å invitere henne, noe annet ville vært rart. Mvh Yvonne
Gjest Emo Fisk Skrevet 23. mars 2011 #28 Skrevet 23. mars 2011 Syns det naturlige er å invitere henne. Det er ganske kjedelig for en på 19 å gå alene i bryllup.
Gjest minsin373 Skrevet 23. mars 2011 #29 Skrevet 23. mars 2011 Syns det er drøyt at de må være sammen flere år før hun blir regnet som "svigerdatter". Jeg og kjæresten var ikke sammen mange ukene før jeg ble invitert i både konfirmasjon og bryllup. Det er jo kjempekoselig og en fin måte å bli kjent med familien på. Ikke vær egoistisk og inviter kjæresten til stesønnen din! 1
sonnenblume Skrevet 23. mars 2011 #30 Skrevet 23. mars 2011 er enig med resten jeg. skjønner ikke at du spør en gang eller diskuterer det med partneren din. hanr har vel noe å si han også? 1 år er kjempelenge for så unge folk og for meg hadde denne jenta vært en selvskreven gjest. synes du virker litt kjip. det er snakk om en person ekstra - din stesønns dame.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #31 Skrevet 23. mars 2011 1. respekter din fremtidige mann sitt ønske. 2. inviter jenta. Easy as that! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #32 Skrevet 23. mars 2011 Ingen som sier at du må invitere jenta. Men å la være å gjøre det er jo verdens beste måte å få henne til å se på deg som "svigermonster" og få hans sønn til å ikke like deg...
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #33 Skrevet 23. mars 2011 Her kan du ta et valg om å være en hyggelig inkluderende stemor som betaler for Oi, 1 ekstra person, som faktisk betyr mye for din stesønn, eller du kan være stemor som blir mislikt i lange tider...
Bellamy Skrevet 23. mars 2011 #34 Skrevet 23. mars 2011 Herregud. Inviter jenta! Ett år er faktisk lenge for en 19-åring. Jeg ville blitt lei meg hvis ikke jeg ble invitert i mine svigerforeldres bryllup, hvertfall etter ett år sammen med sønnen. Jeg ble inkludert med en gang i familien til nåværende sambo, noe jeg setter stor pris på! Tydelig at det er forskjell på folk. Glad ikke du er ste-svigermora mi, jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #35 Skrevet 23. mars 2011 Hei, jeg trenger hjelp her.. Vi skal gifte oss og vi har bestemt at vi skal kun ha nærmeste familie til bryllup, og kun det. Vi har vært veldig nøye på det, ikke venner eller bekjente den dagen (vi er godt voksne og skal feire dagen med et selskap som skal være en hyggelig opplevelse like mye for barna våre som for oss). Min manns sønn på 19 år har fått sin første kjæreste og de har vært sammen i ca 1 år. De har ikke bodd sammen. Jeg mener at det ikke er riktig å invitere henne til bryllupet, de har som sagt kun vært sammen i ca 1 år, er hverandres første kjærester, tenåringer og jeg synes det blir feil at hun skal inviteres i bryllupet. Føler det er vel tidlig for å vi skal behandle henne som en "svigerdatter". Min mann er ikke enig med meg og vil invitere henne for å glede sin sønn bl.a. Kan dere hjelpe meg med å komme med deres synspunkter? Selvfølgelig,men om hun er lite kjent med dere, vert lite hjemme hos dere,så hadde jeg tenkt på det. De har hatt fast følge i et år,regner med at hun er inkludert i fam allerede? Er hun det så vil det se rart ut. Sier du nei, så sier du litt om hvordan du vil ha det i fremtiden. Ikke sikkert du blir bedt i barnedåpen dereds da dagen kommer
Gjest Eurodice Skrevet 23. mars 2011 #36 Skrevet 23. mars 2011 (Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har litt samme problemstilling med min 1 år gamle søster. Hun fant en type for to måneder siden. Jeg har enda ikke hilst på han. Hun dumpet han forrige (som jeg heller ikke hadde hilst på) som hadde vart i fire måneder og gikk like over til han nye. Jeg har bare valgt og invitere min søster og ikke typen. ) Du har jammen en fremmelig søster, må jeg si 3
Jade Skrevet 24. mars 2011 #37 Skrevet 24. mars 2011 Jeg har hørt om kolleger og vennegjenger som blir invitert uten følge. Men at brudgommens sønn ikke får ta med sin kjære er slemt. Og dette skal ikke brudgommen få ha siste ordet på engang??? Nesten så jeg håper du TS ikke blir invitert når DE evt skal gifte seg. Da hadde du fått kjent hvordan det er å bli ekskludert fra familien. 1
tiriel Skrevet 24. mars 2011 #38 Skrevet 24. mars 2011 Helt enig med resten her, hvis du ikke inviterer henne legger du lista for hvordan forholdet med henne og stesønnen din blir i fremtiden.. jeg synes også du bør høre på mannen din, det er faktisk dama til sønnen hans det er snakk om! det er bra gjort å ha sin første kjæreste i over et år når man er så ung, synes det er grunn nok jeg, det er vel et tegn på at de er ganske seriøse, og at det kan vare i flere år? inviter jenta, og legg et godt grunnlag for et godt forhold til svigerdatteren din og stesønnen din <3
lille-lure Skrevet 24. mars 2011 #39 Skrevet 24. mars 2011 Hva er årsaken til at du ikke regner henne som en del av familien?? Er det viktig å poengtere at det er stesønnen? 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #40 Skrevet 24. mars 2011 Problemet er vel at dama til sønnen er en sexbombe som vil ta glansen fra alle? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå