Gå til innhold

Slektgransking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha kommet over noen til nå ukjente opplysninger om en gren av familien, har jeg nå fått helt dilla. Å søke bakover i leddene er ikke noe problem- men nå ønsker jeg å søke spesielt etter en person og dennes søsken og evt etterkommere (forhåpentligvis noen nålevende).

Men jeg er helt nybegynner på dette og vet ikke helt hvor jeg skal gå nå. Noen som har erfaring fra slik søken?

Eksempevis en person født i 1925, står kun oppført med dåp, kirkebøkene for tiden rundt en evt konfirmasjon er ikke scannet enda. Er det andre steder, andre spor?

Hadde vært supert om noen kunne hjelpe meg litt på vei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dersom du har funnet personens dåp i kirkebøkene står vel foreldrene presentert? i så fall kan du se videre etter når disse personene er presentert for å finne flere barn? dersom du finner gamle "husbøker" kan det og være at du finner huset de kom fra, der vil og alle barna være presentert med fødselsår???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bruker det allerede, vil jeg anbefale geni.com , et slektstre nettsted. Det fine er at plutselig har noen funnet en person i sitt slektstre som matcher en person hos deg - også får man lagt til disse også (om man godkjenner det) :) Veldig gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Mille:-) Jeg bruker MyHeritage og har allerede blitt linket opp med min "halv"tremenning (som jeg ikke har sett siden begravelsen til vår oldemor (har ikke felles oldefar) for 25 år siden) samt en annen person (helt ukjent) som i såmåte blir min seksmenning (felles tipp-tippoldemor).

Nå får jeg bare grave litt mer og håpe på at noen biter fast i sporet mitt på familiens ukjente ledd. Hadde vært gøy om noen kunne fortalt meg om spesielt denne personens liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...