Gjest anonymus Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har holdt meg til en partner i 3 måner, og ikke før nå har jeg fått utbrudd av herpes i underlivet. han har aldri hatt det, og jeg merket ikke noe før nå, så jeg lurer på , er det mulig å få utbrudd så lenge etter smitte? jeg trodde det var 3-8 dager etter smitte man skulle få det første utbruddet. denne smerten er uutholdentlig ! please svar meg!
Dubbedingsen Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Dra til legen for behandling kansje, tror ikke du får det her inne
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har holdt meg til en partner i 3 måner, og ikke før nå har jeg fått utbrudd av herpes i underlivet. han har aldri hatt det, og jeg merket ikke noe før nå, så jeg lurer på , er det mulig å få utbrudd så lenge etter smitte? jeg trodde det var 3-8 dager etter smitte man skulle få det første utbruddet. denne smerten er uutholdentlig ! please svar meg! Gå til legen og få behandling. Legen vil kanskje også kunne hjelpe deg med å finne ut hvordan du kan ha blitt smittet. Husk å bruke kondom også i symptomfrie perioder.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Gå inn på Min lenkeher er det sikkert noen som kan svare deg.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 Sorry, det skulle stå: www.herpestype2.ning.com som link... :-)
Gjest herkens herpes Skrevet 26. mars 2011 #6 Skrevet 26. mars 2011 Har førstegangsutbrudd selv akkurat nå, så jeg føler med deg, dette eeeer så vondt! Ble smittet etter å ha hatt sex med ny partner for første gang sist helg, blemmene kom noen få dager etter. Før det har jeg ikke hatt sex på 10 mnd. Var til SOS lege i dag for å prøve å finne ut av om jeg kan ha hatt det, eller blitt smittet, og han sier det ganske sikkert er den nye partneren som er smittebæreren, selv om han her ikke vet at han har hatt herpes. (Eller så lyver han). Tingen legen sier er også at; "Du smitter vanligvis ikke andre så lenge en ikke har utbrudd. Da skal det i teorien være mulig å ha sex uten bruk av kondom. MEN: Det KAN lekke ut dråper av viruset selv om blemmene er i dvale. Så dermed er en ikke så sikker i en sikker periode likevel!" Skjønner du? Det som slo meg når jeg leste innlegget ditt, er at partneren din har hatt herpes i kroppen hele tiden mens dere har hatt sex, men han har ikke smittet deg før nå. Går an. På tampen vil jeg råde deg sterkt til å gå til lege og få Valtrex tabletter, bedøvelsesmiddel og salve for å unngå infeksjon - med det samme. Jeg gikk med dette svineriet fra tirsdag til i dag. Innimellom ønsket jeg å skjære av meg hele underlivet, for det var så vondt! Men medikamentene hjelper godt mot smerte og forkorter sykdomsprossessen bittelitt, så det er virkelig verdt det. Lykke til!
Gjest Gjest - Meg Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har i dag fått påvist herpes etter å ha gått med det i fire dager. Et reint helvete. Har nå fått Covirax-tabletter og håper det forkorter utbruddet. Har også fått Xylocain salve på resept. Og da er mitt spm. Hva er forskjellen på den Xylocainen som man får på resept og den man kan kjøpe uten resept? Og et spm til. For det aller værste for min del er det å måtte tisse. Det gjør så sinnsykt vondt, blemmene/sårene og alt det andre er forferdelig det også, men ikke så fælt som det å skulle tisse. Er det noe som hjelper, noen gode råd mot akkurat det?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Fyll et litermål med lunkent vann og tøm dette over mens du sitter og tisser, eller evt tiss i dusjen. Jeg vet hvor vondt det gjør å tisse, det er et helvete. Trøst deg med at det går over! Jeg vet ikke hva som er forskjellen på salven med og uten resept, men tipper at den er sterkere den du får på resept. Den hjelper forresten også litt mot smerte under vannlating, smør på et lag på underlivet noen minutter før du skal tisse. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå