Gjest pysepusen Skrevet 24. mars 2011 #21 Skrevet 24. mars 2011 Her har jeg alltid med en klut eller våtserviett når vi setter oss for å spise. Han får ikke gå fra bordet før han er ren. Har vi besøk av flere små setter jeg fram en pakke våtservietter slik at de er lett tilgjengelige!
Gjest Emo Fisk Skrevet 24. mars 2011 #22 Skrevet 24. mars 2011 Vesla blir krakilsk ved vask i springvann, så her må jeg også ha klut liggende under måltidet. Vasker før og etter. Ho spiser jo tross alt med henda mer enn med skje, og det blir mye klin. Vil helst ikke ha det overalt etterpå.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #23 Skrevet 24. mars 2011 her blir det stadig vasket hender. Jeg ønsker da ikke at mine unger skal gå fra matbordet med klissete hender for så å ta i alt. Jeg ønsker det enda mindre når vi er borte på besøk. Jeg har til og med lempet hele ungebesøket på badet for å vaske hender. Et lite tips. Jeg hadde alltid en våt vaskeklut i en pose når vi var i byen, lekeplass eller andre steder hvor vann og såpe ikke var tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #24 Skrevet 24. mars 2011 Barna mine må vaske hendene sine ganske ofte. Er veldig nøye med håndvask om de skal lage mat. Har de vært på skolen, i byen eller på besøk hos andre eller feks holdt på med dyr skal hender vaskes før det spises middag. Også vasking etter dobesøk. Er hendene klissete etter matspising skal de vaske dem. Liker ikke klissete barnefingre fulle av sukker og lodne hår. Om de feks er ute og leker i hagen, og jeg gir dem en brødskive i hånda sier jeg ikke at de må vaske hendene. Uansett hvor du har vært,så skal hender vaskes før et måltid. Det gjelder både foreldre og barn
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #25 Skrevet 24. mars 2011 Har også lagt merke til at foreldre kan være sløve med det. Syns de det er greit at de kliner kliss på møblene til andre tro? ...eller på egne møbler?? Ts her....
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #26 Skrevet 24. mars 2011 Forresten, TS, er det ikke litt voldsomt å dømme din venninne etter EN gang med kliss? Jo, det hadde det kanskje vært. Men jeg har oppdaget tidligere at bøkene til barnet er kleimete å ta i. Vel og merke av den ikke-vaskbare typen, og da er det ikke særlig gjennomtenkt akkurat. -og jeg skjønner godt at folk kan glemme seg, men det var så ekstremt liksom. Jeg jobber forresten i barnehage, jeg er altså vant med barn/kaviar/makrell i tomat etc kombinert med en hektisk hverdag for de som nevnte det. Venninna mi jobber også i barnehage! Lurer på hvilke rutiner de har i DEn barnehagen.... Hilsen TS
cilja Skrevet 24. mars 2011 #27 Skrevet 24. mars 2011 Blandt mine venner og bekjente er det vanlig med en fuktig klut i nærheten når 1-2 åringen er på cafe eller besøk og skal spise noe klissete. Så tørker man av sånn høvelig etterhvert inntil det hele er over og man kan vaske hender under springen. Veldig greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå