Havbris Skrevet 24. mars 2011 #81 Skrevet 24. mars 2011 Og til utroskap, - hvem jente tror dere har mest tilbøyelighet til å være utro, - hun som kan ligge med en fremmed hun har møtt etter en halvtime, - eller hun som må kjenne og være forelsket i den hun ligger med? Jeg har, før jeg traff mannen min - også hatt flere ONS, selv om jeg ikke tok tiden på hvor lang tid det tok fra vi traff hverandre til vi havnet i køya. Med hånden på hjertet kan jeg også si at jeg ikke har vært utro i løpet av de 20 årene jeg har levd sammen med mannen min. Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring. Men lurer på hvor du henter data til disse påstandene dine? Disse "troløse" kvinnene du snakker om - de finnes ikke i min omgangskrets. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #82 Skrevet 24. mars 2011 Det kan være flere grunner for at du ikke har vært utro. Feks har du kanskje ikke fått nok tilbud fra fristende menn eller du ikke har hatt så mange ONS. Jeg er ganske sikker på at folk som oppfører seg utadvent og åpent får flere tilbud om sengekos. "Slik du oppfører deg mot andre, oppfører andre seg mot deg". Alt koker ned til synet du har på sex. Om sex bare er sex for deg så er en mer tilbøyelig for utroskap i den grad det bare var sex, kom over det. Til folk som sier at det er forskjell på å ha sex med noen du elsker og en FF så er jo dette individuelt. Det forandrer ikke det faktum at sex tydligvis bare er sex for deg. Det var jeg som sa det om konkurranseinstinkt tidligere i tråden og de som har mye konkurranseinstinkt er ofte dårlige tapere og syter i etterkant. Når en jente velger å ha sex med en annen gutt en deg er kampen tapt. "Losers always weep about their best, winners fuck the promqueen". Derav er gjerne "Tapere" mer sjalu av seg også.
Gjest HunterLady Skrevet 24. mars 2011 #83 Skrevet 24. mars 2011 Det kan være flere grunner for at du ikke har vært utro. Feks har du kanskje ikke fått nok tilbud fra fristende menn eller du ikke har hatt så mange ONS. Jeg er ganske sikker på at folk som oppfører seg utadvent og åpent får flere tilbud om sengekos. "Slik du oppfører deg mot andre, oppfører andre seg mot deg". Alt koker ned til synet du har på sex. Om sex bare er sex for deg så er en mer tilbøyelig for utroskap i den grad det bare var sex, kom over det. Til folk som sier at det er forskjell på å ha sex med noen du elsker og en FF så er jo dette individuelt. Det forandrer ikke det faktum at sex tydligvis bare er sex for deg. Det var jeg som sa det om konkurranseinstinkt tidligere i tråden og de som har mye konkurranseinstinkt er ofte dårlige tapere og syter i etterkant. Når en jente velger å ha sex med en annen gutt en deg er kampen tapt. "Losers always weep about their best, winners fuck the promqueen". Derav er gjerne "Tapere" mer sjalu av seg også. Jeg sier meg egentlig ganske enig i dette. Bra skrevet! The cold, hard truth!
Sheherasade Skrevet 24. mars 2011 #84 Skrevet 24. mars 2011 Det kan være flere grunner for at du ikke har vært utro. Feks har du kanskje ikke fått nok tilbud fra fristende menn eller du ikke har hatt så mange ONS. Eller så har man visse moralske prinsipper som man ikke bryter. 1
Sheherasade Skrevet 24. mars 2011 #85 Skrevet 24. mars 2011 Til dere damer som mener at fortiden ikke har noe å si. Ville dere blitt sammen med en mann som har ligget med dritmange sekstenårgamle jenter når han er trettifem? Hvorfor, - og hvorfor ikke? Det er verken ulovlig og i følge dere selv så forteller det ingenting om peronligheten deres.... - som noe alle vet er noe stort tull. Hvem du ligger med, hvem du brunster på, og hvem du tenner på forteller nemlig ganske mye om hvem du er og hva slags person du er. 16 åringer??? Jöje meg, merkelig hvordan du trekker inn ville elementer inn i denne diskusjonen. Albanere, utroskap og 16 åringer. Jeg skjönner ikke hva dette har med antall sex-partnere å gjöre...
Sheherasade Skrevet 24. mars 2011 #86 Skrevet 24. mars 2011 for å oppsummere: - noen elsker sex - noen liker det da tydeligvis ikke på samme måte - mye erfaring = vi blir flinkere på blow jobs - noen har ubeskyttet sex (gjøkhuer) - noen her i denne tråden har seriøs angst for mest sannsynlig ganske mye - en spanjol/albaner episode kan man bli preget av - noen har blitt så påvirket her at de vurderer bli jomfru igjen - de fleste av oss synes det er ålreit å "ha løpt fra oss" før the one and only comes along Det dekker jo en god del.. Skal vi diskutere videre for moro skyld?! Jepp. Smaken er som baken - delt.
Havbris Skrevet 24. mars 2011 #87 Skrevet 24. mars 2011 Det kan være flere grunner for at du ikke har vært utro. Feks har du kanskje ikke fått nok tilbud fra fristende menn eller du ikke har hatt så mange ONS. Jeg ble forvirret her nå - er det mitt forrige innlegg du svarer på her? I såfall er det riktig det du skriver - at det er flere grunner til at jeg ikke har vært utro. Men du treffer ikke på noen av forsøkene på å årsaksforklare - og det er heller ikke så viktig. Poenget mitt er bare at mange ons i ung alder ikke nødvendigvis må føre til at man blir notorisk utro i et senere varig forhold.
waco Skrevet 24. mars 2011 #88 Skrevet 24. mars 2011 Jeg har, før jeg traff mannen min - også hatt flere ONS, selv om jeg ikke tok tiden på hvor lang tid det tok fra vi traff hverandre til vi havnet i køya. Med hånden på hjertet kan jeg også si at jeg ikke har vært utro i løpet av de 20 årene jeg har levd sammen med mannen min. Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring. Men lurer på hvor du henter data til disse påstandene dine? Disse "troløse" kvinnene du snakker om - de finnes ikke i min omgangskrets. Javel jeg skjønner. Så krangler du og mannen din en dag, du er sjalu påham fordi han driver å flørter med en dame du ikke vet hvem er, han har plutselig skyhøye telefonregninger han ikke vil redegjøre for, og han reiser bort påukjente steder han ikke vil vedkjenne seg. Hvordan vil ditt sinn reagere på den tilstanden dersom vi forutsetter at du vil gjøre alt som trengs for å beholde ham, med tanke på hvor forelsket du er og hvor ulykkelig du ville vært uten hyam? På en eller annen måte må du jo balansere dette her.
waco Skrevet 24. mars 2011 #89 Skrevet 24. mars 2011 At tapere er mer sjalu er jo ikke så rart, det er jo de som betaler for huset, bilen, maten og levekostnadene, mens vinneren, han som damer liker, nei han tar henne med ut på resturent og drikke, -og da blir damer så overbeviste med en gang vet dere, - hun sukker,- mannen min tar seg aldri råd til sånt han (han må jo betale husleie),- Og hun beklager seg, typen min vil aldri finne på noe han (nei fordi det koster for mye å forbruke masse penger bare fordi mah henger med venninner), - og kjæresten min hjemme er ikke romantisk han, - han vil ikke leve i ett eventyr han, han maser om at vi heller burde ha det bra i hverdagen,- men jeg vil feste jeg! Jeg vil danse jeg! Jeg vil pynte meg for de fremmede som setter pris på det jeg! Jeg vil ha oppmerksomhet jeg! Jeg vil ligge med hvem jeg vil jeg! Jeg vil bestemme jeg! uff, ikke rart taperen er sjalu og trofast, mens vinnerne er de bajasene som får jentene til å le!
Gjest eksen Skrevet 24. mars 2011 #90 Skrevet 24. mars 2011 Javel jeg skjønner. Så krangler du og mannen din en dag, du er sjalu påham fordi han driver å flørter med en dame du ikke vet hvem er, han har plutselig skyhøye telefonregninger han ikke vil redegjøre for, og han reiser bort påukjente steder han ikke vil vedkjenne seg. Hvordan vil ditt sinn reagere på den tilstanden dersom vi forutsetter at du vil gjøre alt som trengs for å beholde ham, med tanke på hvor forelsket du er og hvor ulykkelig du ville vært uten hyam? På en eller annen måte må du jo balansere dette her. Jeg balanserte med å bli forbannet da det viste seg at han drev på med en annen, jeg ble dypt skuffet og såret og etter en tenkepause så ble forholdet avsluttet. Og det tok et år før jeg ble sammen med en annen mann. Uansett hvor glad jeg var i han så gadd jeg ikke holde på en mann som var utro, over lengre tid.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #91 Skrevet 24. mars 2011 Jeg ble forvirret her nå - er det mitt forrige innlegg du svarer på her? I såfall er det riktig det du skriver - at det er flere grunner til at jeg ikke har vært utro. Men du treffer ikke på noen av forsøkene på å årsaksforklare - og det er heller ikke så viktig. Poenget mitt er bare at mange ons i ung alder ikke nødvendigvis må føre til at man blir notorisk utro i et senere varig forhold Ikke nødvendigvis, men det stemmer med mine oppfattninger og det jeg ser rundt meg. Damer som var populære som i ungdommen(Pene jenter) er ofte utro. De jeg vet om i min region som har vært utro er langt fra gjennomsnittet, heller øvre halvdel. Derfor vil jeg tro at pene damer som fått mye oppmerksomhet opp gjennom livet, og dermed hatt mer sex enn gjennomsnittet, er mere liberale. Tenk etter selv da. De du kjenner som har vært utro er de over eller under snittet pene? Det kan godt hende teorien min er feil og jeg er sikker på at det er et stort avvik. Jeg tror uansett det er rart om gutter og jenter som har hatt mange FF og er populære ikke er mer tilbøylige for å falle for fristelsen når forholdet ikke er på topp og det svermer av kåte blikk på julebordet.
Gjest whatta Skrevet 24. mars 2011 #92 Skrevet 24. mars 2011 At tapere er mer sjalu er jo ikke så rart, det er jo de som betaler for huset, bilen, maten og levekostnadene, mens vinneren, han som damer liker, nei han tar henne med ut på resturent og drikke, -og da blir damer så overbeviste med en gang vet dere, - hun sukker,- mannen min tar seg aldri råd til sånt han (han må jo betale husleie),- Og hun beklager seg, typen min vil aldri finne på noe han (nei fordi det koster for mye å forbruke masse penger bare fordi mah henger med venninner), - og kjæresten min hjemme er ikke romantisk han, - han vil ikke leve i ett eventyr han, han maser om at vi heller burde ha det bra i hverdagen,- men jeg vil feste jeg! Jeg vil danse jeg! Jeg vil pynte meg for de fremmede som setter pris på det jeg! Jeg vil ha oppmerksomhet jeg! Jeg vil ligge med hvem jeg vil jeg! Jeg vil bestemme jeg! uff, ikke rart taperen er sjalu og trofast, mens vinnerne er de bajasene som får jentene til å le! Her forutsetter du at alle damer er hjemmeværende husmødre og at det kun er menn som har egen inntekt. I dagens samfunn så har de fleste damer egen inntekt.
Gjest javel Skrevet 24. mars 2011 #93 Skrevet 24. mars 2011 Det kan godt hende teorien min er feil og jeg er sikker på at det er et stort avvik. Jeg tror uansett det er rart om gutter og jenter som har hatt mange FF og er populære ikke er mer tilbøylige for å falle for fristelsen når forholdet ikke er på topp og det svermer av kåte blikk på julebordet. Ja, jeg er sikker på at det er store avvik her for når jeg tenker tilbake på de jeg kjenner som har vært utro, menn som kvinner, så ser jeg ikke noe mønster i utseende.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #94 Skrevet 24. mars 2011 Ja, jeg er sikker på at det er store avvik her for når jeg tenker tilbake på de jeg kjenner som har vært utro, menn som kvinner, så ser jeg ikke noe mønster i utseende. Merkelig!! Og de er ikke liberale heller?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2011 #95 Skrevet 24. mars 2011 De fleste utroskap jeg vet om er folk som er nordsjøarbeidere. Så er det kanskje litt misstanker om at partneren har vært utro som igjen har før til at den aktuelle har være "hevneutro".
Havbris Skrevet 24. mars 2011 #96 Skrevet 24. mars 2011 Javel jeg skjønner. Så krangler du og mannen din en dag, du er sjalu påham fordi han driver å flørter med en dame du ikke vet hvem er, han har plutselig skyhøye telefonregninger han ikke vil redegjøre for, og han reiser bort påukjente steder han ikke vil vedkjenne seg. Hvordan vil ditt sinn reagere på den tilstanden dersom vi forutsetter at du vil gjøre alt som trengs for å beholde ham, med tanke på hvor forelsket du er og hvor ulykkelig du ville vært uten hyam? På en eller annen måte må du jo balansere dette her. Waco - min måte å balansere dette på - om jeg hadde funnet ut noe slikt - ville uansett ikke vært å gå ut og være utro (for å gjøre ham sjalu?). Jeg balanserer ikke smerte med å tilføre smerte. Jeg sier ikke at jeg ikke hadde blitt forbannet etc men jeg hadde ikke svart med samme mynt. Den type løsninger ble jeg ferdig med for mange år siden. Hvordan jeg hadde løst det kan jeg ikke svare på før jeg eventuelt opplever det IRL
Avaleona Skrevet 24. mars 2011 #97 Skrevet 24. mars 2011 Det å ha hatt mange sexpartnere går da virkelig ikke hånd i hånd med utroskap. Alvorlig talt. 2
Havbris Skrevet 24. mars 2011 #98 Skrevet 24. mars 2011 Tenk etter selv da. De du kjenner som har vært utro er de over eller under snittet pene? Det kan godt hende teorien min er feil og jeg er sikker på at det er et stort avvik. Jeg tror uansett det er rart om gutter og jenter som har hatt mange FF og er populære ikke er mer tilbøylige for å falle for fristelsen når forholdet ikke er på topp og det svermer av kåte blikk på julebordet. De jeg kjenner/vet om som har vært utro har utseende i alle varianter - jeg finner ikke noe mønster i det. Men så er jo pen/ikke pen subjektive beskrivelser. Men kanskje noen kunne legge frem god statisikk på korrelasjonen pen - forekomst av utroskap og antall Ons før 25 år? 1
waco Skrevet 24. mars 2011 #99 Skrevet 24. mars 2011 Her forutsetter du at alle damer er hjemmeværende husmødre og at det kun er menn som har egen inntekt. I dagens samfunn så har de fleste damer egen inntekt. Ergo enda større grunn til utroskap. Som kjent så bruker jo jenter penger på seg selv, mens mannen bruker penger på huset. Når du bruker penger på stay-up, pudder, hår, sminke, miniskjørt og alkohol, så bruker mannen din penger på bensin, strøm og mat.
waco Skrevet 24. mars 2011 #100 Skrevet 24. mars 2011 Waco - min måte å balansere dette på - om jeg hadde funnet ut noe slikt - ville uansett ikke vært å gå ut og være utro (for å gjøre ham sjalu?). Jeg balanserer ikke smerte med å tilføre smerte. Jeg sier ikke at jeg ikke hadde blitt forbannet etc men jeg hadde ikke svart med samme mynt. Den type løsninger ble jeg ferdig med for mange år siden. Hvordan jeg hadde løst det kan jeg ikke svare på før jeg eventuelt opplever det IRL Du har jo ingen bevis for at han er utro. For alt du vet så kan det være at han har fått seg en ny hobby han ikke vil fortelle om. Greia er at usikkerheten, det at du ikke vet om kjæresten din er utro eller ikke,- den kan kjøre huet ditt. Du vet jo like godt som meg at når man spør en som er utro om han er utro så vil han eller hun automatisk svare nei. Og hva gjør du da? Tenk selv,hvor mange ganger har ikke du hatt sex med en fremmed, og hvor mange ganger har du ikke glemt at du har hatt sex med en fremmede, siden ingen kjenner fremtiden så kan det godt hende at din nåværende mann vil møte påen av de fremmede du har pult på. Kanskje de jobber sammen? Kanskje de er i slekt? Kanskje de blir naboer? Det er i sånne situasjoner jeg lurer på hvordan du skal alltid kunne beholde roen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå