Gå til innhold

Rødvinsflaske åpen i fire dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemte utrolig nok en åpnet rødvinsflaske på kjøkkenbenken fra lørdag, den har vært korket. Vil ikke prøve å drikke den men kan den fortsatt være brukbar å ha i mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javisst! :jepp:

Jeg kunne godt ha drukket den også. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Flott, da hiver jeg resten i en frysepose og satser på at det ikke ødelegger maten når rødvinsisbitene tas i bruk. ;)

Jeg er såpass vanemenneske at jeg kjøper samme vinen hele tiden og prøvde å drikke den etter to dager en gang og det smakte gymsokk så tar ikke sjansen på å prøve denne gangen. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Den kan fint brukes i mat, ja. Og som Loffen, ville jeg også ha drukket den. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det fine med rødvin, er at hvis den er så gåen at den ikke "bør/kan" drikkes så kjenner du det på lukt og smak med en gang. Ingen tvil.

Skrevet (endret)

Kunne fint drukket den jeg og. Uheldigvis kan ikke det samme lenger sies om hvitvin. Jeg glemte min på benken i 5 dager og etter litt rødvin først, tenkte vi "hvorfor ikke ta litt hvit også". Smakte gymsokk og litt til :eeeh:

Endret av Caroline411
AnonymBruker
Skrevet

uheldigvis kan ikke det samme sies om hvitvin. Jeg glemte min på benken i 5 dager og etter litt rødvin først, tenkte vi "hvorfor ikke ta litt hvit også". Smakte gymsokk og litt til :eeeh:

Hva mente du ikke kan sies om hvitvin?

Skrevet

Hva mente du ikke kan sies om hvitvin?

Jeg har drukket rødvin som har stått noen dager, men da jeg gjorde det samme med hvitvin smakte det helt forferdelig. Nå var det et par dagers forskjell mellom hvor lenge de begge hadde stått åpne, men trodde ikke det skulle være så tydelig forskjell? Uansett, jeg har aldri utnevnt meg selv til vin ekspert, bare erfart uheldig:)

Skrevet

Pass på at dere sjekker om det er bananfluer i den om sommeren da! Vanlige fluer også forsåvidt.. Drikker jeg rødvin om sommeren pleier jeg alltid å legge noe oppå glasset etter hver slurk fordi plutselig kan det ligge en haug halvdøde bananfluer oppi der! :nei:

AnonymBruker
Skrevet

Nylig brukte jeg ca. en måned på å bruke opp en vond rødvin i mat. Det gikk helt fint. Regnet den som rødvinseddik! ;)

Skrevet

Den lukta ikke vondt i det hele tatt når jeg helte den over i frysepose i går (skikkelig prosjekt forresten) så kan godt hende den ikke var så ille.. Kanskje bare jeg som er litt ekstra var for "annerledes" smak på vinen.. :)

Skrevet

Jeg har frosset rødvin flere ganger og det går helt fint med eldre rødvin enn nevnt over.

Det vanskeligste er egentlig å påse at posen blir og forblir helt tett. Dvs, rødvinen blir ikke nødvendigvis helt dypfrossen pga alkoholen - det blir gris uten like neste gang fryseren skal vaskes om noe av rødvinen har funnet vegen ut av posen. Det har jeg testet en gang for mye og anbefaler derfor rødvin i frysepose i tett boks.

Skrevet

Isbitposen jeg brukte var sånn som det ikke kan renne ut igjen av men la den allikevel selve isbitbposen i en annen pose i tillegg. Vil nødig ha rødvin i hele fryseren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...