Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I hvilken rekkefølge steller dere tennene? Jeg pleier å bruke tannskyll først. Deretter tanntråd og så pusser jeg tennene. Hva gjør dere? Hva er best for tennene? Tannlegen har sagt at det er viktig at jeg bruker tanntråd, tannskylling og pusser tennene, men ikke hvilken rekkefølge som er den beste.

Endret av Kråkesaks
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanntråd -Puss -Skyll

• Liker 1
Skrevet

Jeg pusser først, deretter tanntråd og til slutt skyll.

Det eneste jeg vet er at det er "viktig" med skylling til sist. Bak på min munnskyll står det at man helst ikke skal skylle munnen / drikke etc i en time etter munnskyll for optimal effekt. Og om man da pusser etter skyll går jo det bort.

Skrevet

Tanntråd

Tannpuss

Fluorskyll

De to første kan du nok variere etter hva du syns er best.

Det viktigste er at du skyller med fluor til sist, fordi hvis du skyller med vann eller drikker/spiser før det har gått en time etter fluorskyllen så reduseres fluorens effekt (den blir skylt bort).

Skrevet

Tråd-puss-skyll. Det sa tannlegen min iallefall. Om man bruker tråd først kommer tannbørsten bedre til mellom tenna nemlig.

Skrevet

Tanntråd. Pusse tennene. Munnskyllevann.

Skrevet

Men tannkremen skal vel heller ikke skylles bort? :klo:

Skrevet

Tannkremen skal skylles bort. Så lenge du skyller med fluorvann til sist og ikke spiser eller drikker etterpå vil tennene være beskyttet på beste måte. Du må skylle bort all tannkremen etter pussen for at fluorvann skal ha best virkning.

Skrevet (endret)

Ikke med vann eller noe søtt, iallfall. Gjør sikkert ikke noe at den skylles bort av munnskyllevann, men jeg vet ikke, altså.

Endret av Knøttet
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bruke tråd før jeg pusser, da dytter tannbørsten min plakk tilbake i mellomrommene.

puss - tråd (-skyll)

Skrevet

Jeg fant en artikkel hvor det sto at man skal skylle sist, så da får jeg gjøre det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...