AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Vi vurderer å ha velsignelse i stedenfor vielse, dette av private grunner som gjør at vi ikke kan ha vielse. Da lurer jeg på, hvordan foregår en velsignelse fra steg en? Og kan vi sette på ringene i kirken? Kan noen hjelpe meg?
Chiquita Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Dersom dere skal ha en velsignelse, så må dere vel være gift fra før (f.eks hos byfogden) Så får dere da en kristen velsignelse i kirken etterpå
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Vi vurderer å ha velsignelse i stedenfor vielse, dette av private grunner som gjør at vi ikke kan ha vielse. Da lurer jeg på, hvordan foregår en velsignelse fra steg en? Og kan vi sette på ringene i kirken? Kan noen hjelpe meg? Velsignelse skjer etter at man har viet seg borgerlig. (Kirken foretar ikke velsignelse i stedet for vielse, velsignelsen forutsetter allerede inngått ekteskap.) Programmet er som følger: Preludium/inngang Inngangsord Salme Skriftlesning Salme Tale Fremstilling av ekteparet Forbønn Evt muskk, symbolhandlinger Salme Velsignelse Utgang Det er ikke et eget punkt hvor dere gir hverandre ringene, men dere kan diskutere med presten om dere kan gjøre det i forbindelse med fremstillingen eller under punktet som heter "Musikk, symbolhandlinger". Les mer her http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=9269
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Er jo akkurat det samme bare at man ikke får spm: "tar du ..bla bla til din ektefelle":
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå