Gå til innhold

Jeg fant, Jeg fant!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...en I-phone i snøen!

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvem som eier den? Kan selvfølgelig levere den til politiet, men jeg syns det hadde vært hyggelig å levere den personlig.

Tenkte å sette inn mitt sim-kort for å se om jeg finner nr til mor eller noen andre fam.medl.,men jeg er redd for at tlf vil spores opp og jeg da blir mistenkt for å ha stjålet den(har en mistanke om at den er stjålet, jeg fant også et kamera sammen med tlf)..

Noen som vet hvordan jeg kan finne eieren?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, du kan henge opp lapper om at du har funnet en telefon og et kamera, og de som kan beskrive telefonen og kameraet best, er berettiget til det. Altså, en eier burde vel kunne gjenkjenne sin eiendel, ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor!? Jeg har mistet min i snøen. :(

Skrevet

Den er avslått, ja? Det er mulig å slå på telefonen og ringe med nødrop. Så kan du spørre de som svarer hva telefonnummeret er, for deretter å søke opp navn og adresse på eieren. På en annen side er det litt teit å ringe nødtelefonen bare for å spørre hvilket nummer du ringer fra...

Skrevet (endret)

Hvis telefonen er låst med passkode hjelper det ikke å sette inn ditt simkort. Hvor bor du i landet? Apple eller eplehuset (hvis telefonen er kjøpt der) kan nok finne eier ut fra serienummeret. Eventuelt Moobi (som selger for Netcom) eller Telenor.

Ellers kan jo eieren selv finne telefonen gjennom "find my iPhone-fuksjonen". Da tror han/hun kanskje at du er tyven, da :gjeiper:

Fint at du vil levere den tilbake da, det hadde jeg blitt glad for i alle fall!

Edit: Butikkene har sikkert ikke lov til å gi deg opplysning om eier, men kan kanskje gi beskjed videre om at telefonen er funnet :vetikke:

Endret av Sushi
Skrevet

Den er avslått, ja? Det er mulig å slå på telefonen og ringe med nødrop. Så kan du spørre de som svarer hva telefonnummeret er, for deretter å søke opp navn og adresse på eieren. På en annen side er det litt teit å ringe nødtelefonen bare for å spørre hvilket nummer du ringer fra...

Heh, det er sant! Men det spørs vel om det blir særlig populært hos politiet/brannvesenet/ambulansen...

Skrevet

Det lureste er vel å kontakte politiet? Bare sånn at du ikke blir misstenkt for å ha stjålet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor!? Jeg har mistet min i snøen. :(

Plis, kan du si hvor i landet du fant den, jeg har akkurat mistet min, og har lett meg fordervet etter den! :(

Det går uansett an å sjekke IMEI-nr på den, så kan mobiloperatør eller politi finne ut hvem som eier telefonen via det.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, du kan henge opp lapper om at du har funnet en telefon og et kamera, og de som kan beskrive telefonen og kameraet best, er berettiget til det. Altså, en eier burde vel kunne gjenkjenne sin eiendel, ikke sant?

Ja det var lurt, det kan jeg gjøre! Men hvis noen har stjålet den så er det ikke sikkert eieren holder til i området jeg fant den...

De lå pent plassert oppå hverandre i en slags bitteliten snøhule,rett ved stien, som om de skulle ha ligget der igjennom vinteren for å titte frem nå som snøen smelter, men i og med at både kamera og tlf kunne skrus på så er vel ikke det sannsynlig?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var lurt, det kan jeg gjøre! Men hvis noen har stjålet den så er det ikke sikkert eieren holder til i området jeg fant den...

De lå pent plassert oppå hverandre i en slags bitteliten snøhule,rett ved stien, som om de skulle ha ligget der igjennom vinteren for å titte frem nå som snøen smelter, men i og med at både kamera og tlf kunne skrus på så er vel ikke det sannsynlig?

Men hvor i landet fant du den?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen her har mistet I-phonen sin så kan dere jo si hvor den er mistet..!?

Takk for gode råd! Kan ta turen til apple-store på oslo city, kanskje de kan hjelpe meg :)

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen her har mistet I-phonen sin så kan dere jo si hvor den er mistet..!?

Takk for gode råd! Kan ta turen til apple-store på oslo city, kanskje de kan hjelpe meg :)

Ts

Mistet i Trondheimsområdet.

Skrevet (endret)

Hvis du starter opp telefonen og trykker nødanrop, skrive ###, så trykker ringeknappen og avknappen samtidig, får du tilgang til adresseboka, så da kan du ringe til folk og høre om de veit hvem som eier den.

Dette fungerer i iOS 4.1 og burde funker i iOS 4.2, men det er mulig apple har fiksa det.

Endret av Yme
Gjest Lena22
Skrevet

Kjempe lurt å bruke nødnummer til det der. Kjempe smart :)

Skrevet

Hvis du starter opp telefonen og trykker nødanrop, skrive ###, så trykker ringeknappen og avknappen samtidig, får du tilgang til adresseboka på den, så da kan du ringe til folk og høre om de veit hvem som eier den.

Dette fungerer i iOS 4.1 og burde funker i iOS 4.2, men det er mulig apple har fiksa det.

Jeg trodde dette var fiksa nå? Men man vet jo ikke om akkurat denne telefonen er oppdatert, så uansett et godt forslag.

Skrevet (endret)

Tror nok AB lurer på hvilken by, eller hvor i landet du fant den. ;)

edit: så at du skreiv det nå. :)

Endret av Colargol
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du starter opp telefonen og trykker nødanrop, skrive ###, så trykker ringeknappen og avknappen samtidig, får du tilgang til adresseboka på den, så da kan du ringe til folk og høre om de veit hvem som eier den.

Takk :klemmer:

Skal prøve det!

AnonymBruker
Skrevet

Telefonen er funnet i oslo

Skrevet

Jeg trodde dette var fiksa nå? Men man vet jo ikke om akkurat denne telefonen er oppdatert, så uansett et godt forslag.

Det er ikke en ukjent "hack" så det burde absolutt være fiksa, men det er verdt et forsøk, siden veldig mange mennesker ikke setter seg nok inn i duppedittene sine til å vite at de trenger oppdateringer osv ;)

Skrevet

Fikk du til hacketrikset, TS?

Du må oppdatere oss om hvordan det går til slutt da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...