Gå til innhold

Rengjør du navelen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en rimelig ekkel opplevelse idag, og vil bare minne dere alle om å rengjøre navelen deres!

Jeg har nemlig aldri brukt å "grave" i navelen for å rengjøre den, har bare dusjet den med dusjhodet mens jeg dusjet liksom. Idag tok jeg en titt, og da kunne jeg dra ut en kjempestor klump med dritt. Jeg har en veldig dyp navle (den går veldig innover), så det var en avlang "kapsel" med dritt, som det til og med hadde grodd hår! Det var så hinsides ekkelt! Aldri oplevd noe så ekkelt, også på min egen kropp!!! Jeg grøsser når jeg tenker på det! Fysj!

JEG skal hvertfall begynne å rengjøre navelen min grundigere! Det må jo ha vært en enorm bakteriebombe! :spy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en rimelig ekkel opplevelse idag, og vil bare minne dere alle om å rengjøre navelen deres!

Jeg har nemlig aldri brukt å "grave" i navelen for å rengjøre den, har bare dusjet den med dusjhodet mens jeg dusjet liksom. Idag tok jeg en titt, og da kunne jeg dra ut en kjempestor klump med dritt. Jeg har en veldig dyp navle (den går veldig innover), så det var en avlang "kapsel" med dritt, som det til og med hadde grodd hår! Det var så hinsides ekkelt! Aldri oplevd noe så ekkelt, også på min egen kropp!!! Jeg grøsser når jeg tenker på det! Fysj!

JEG skal hvertfall begynne å rengjøre navelen min grundigere! Det må jo ha vært en enorm bakteriebombe! :spy:

Dette høres ut som en grusomt ekkel opplevelse.

Siden jeg har piercing i navlen må jeg være flink å vaske den, også inni selve navlen for at det ikke skal komme bakterier opp i piercinghullet;)

AnonymBruker
Skrevet

Ahahha (beklager at jeg ler, var morsomt å se det for seg).

Jeg har "dessverre" en veldig flat navle som ikke går innover, så den får sjelden grums eller lo i seg. Hadde elsket å få en sånn lang remse med dritt som du fikk, elsker kroppslo og sånne ting (ørveoks<3)

AnonymBruker
Skrevet

Grøss, jeg rengjør navlen hver dag, og er alltid et eller annet der ja, dessverre. Men ikke så mye som hos deg..

Skrevet

stakkar, må ha vært en forferdelig opplevelse! Jeg renser navlen når jeg føler behov for det.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å rengjøre navlen min. Den er ikke dyp, så det er ikke noe problem.

Den eneste gangen jeg har gjort noe spesielt med navlen min var et par uker etter fødselen. For huden rundt/inni navlen ble ganske mørk under svangerskapet og et par uker etter gikk det ann å skrubbe det bort.

Skrevet

Yes, jeg rengjør navelen hver eneste dag =)

Uff, for en ekkel opplevelse.

Skrevet

Jess det gjør jeg :)

Visste dere at innerst i navlen er det et sår som aldri gror?

Derfor er det veldig viktig å ikke bruke såpe eller andre ting i navlen for å få infeksjoner, men vaske den godt med bare vann :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer et dumt spørsmål, men; HVORDAN rengjør dere navlen..... :sjenert:

For noen år siden prøvde jeg å rengjøre med en q-tips med vann på (ikke såpe), men var ganske umulig. Har en liten, men dyyp innovernavle, så jeg kommer rett og slett ikke til. Den er i tillegg veldig følsom...

Så hvordan gjør dere dette da? Ga opp hele prosjektet jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får helt spasmer av å rengjøre navlen. Får en helt ubeskrivelig vond følelse i hele kroppen av det. Men det må gjøres dessverre. Jeg har dyp navle, som det samler seg såperester og slikt i om jeg slurver med rengjøringen. Pleier først bruke en våt q-tips, deretter en tørr. Til slutt bruker jeg faktisk en q-tips med ansiktstoner inni der. Synes det motvirker litt den promplukta.

eh, ja nå deler vi folkens. jah. ...

• Liker 1
Skrevet

Q-tips er bra, ja. :)

Skrevet

Bruker q-tips da jeg føler for det. Men har en dyyp og trang navel så vanskelig å komme skikkelig til. Gjør til tider litt vondt også.

Syns aldri får den skikkelig rein, lukter alltid vondt :(

tips?

Skrevet

Jeg får helt spasmer av å rengjøre navlen. Får en helt ubeskrivelig vond følelse i hele kroppen av det. Men det må gjøres dessverre. Jeg har dyp navle, som det samler seg såperester og slikt i om jeg slurver med rengjøringen. Pleier først bruke en våt q-tips, deretter en tørr. Til slutt bruker jeg faktisk en q-tips med ansiktstoner inni der. Synes det motvirker litt den promplukta.

eh, ja nå deler vi folkens. jah. ...

Slik er jeg også! Det er skikkelig ubehagelig å rengjøre navlen, men man må jo gjøre det. Jeg bruker skrubben jeg bruker på resten av kroppen til å rengjøre navlen, og shower gel.

AnonymBruker
Skrevet

Om du tør kan du prøve en toner eller lignende med alkohol i, så får man løst opp eventuelle fettrester etc. (fra såper osv.) som kan legge seg inni der som man ikke får bort med bare vann.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg vansker navlen min på samme måte som resten av kroppen, den går ikke så langt inn at jeg ikke klarer å se om den er ren etter jeg har vært i dusjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig når dere sier dere faktisk rengjør navelen og at den lukter!

Dere har vel da en ganske så dyp navel da?

Ellers så blir det på samme måte som med resten av kroppen, den blir vasket sammen med resten av kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Jess det gjør jeg :)

Visste dere at innerst i navlen er det et sår som aldri gror?

Derfor er det veldig viktig å ikke bruke såpe eller andre ting i navlen for å få infeksjoner, men vaske den godt med bare vann :gjeiper:

What!?

Det er da ikke noe usynlig sår i navelen, så sant en er over to uker gammel vel og merke.

AnonymBruker
Skrevet

What!?

Det er da ikke noe usynlig sår i navelen, så sant en er over to uker gammel vel og merke.

Hmm, jeg har også et sår som aldri gror! Har alltid lurt på hvorfor. Det er liksom bare bittelitt rur som hele tiden er der, peller jeg den vekk er den like fort tilbake på en måte.

Gjest Lacus
Skrevet (endret)

Jeg har en kjempe dyp navel, men har aldri gjort noe særlig for å holde den ren. Den lukter ikke noe heller(måtte sjekke nå for sikkerhets skyld :fnise: ).

Den er ren og pen inni uten noe q-tips graving, såpe eller andre ting.

Endret av Lacus
Skrevet

Jeg bruker også q-tips med ansiktstoner på til å gjøre rent inni navlen. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...