Gå til innhold

Intimbarbering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hva som er din favoritt barbergele for intimbarbering? Hvilket merke, og hvor får du kjøpt den? :-) Mannedyret kommer snart hjem fra sjøen, og jeg har utrolig lyst å overraske han med en nybarbert kjæreste som ikke begynner å klø dagen etter! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker uten tvil EOS sin shawe crem, både til intimbarbering og til andre områder. Denne lar høvelen gli godt, gjør meg ikke sår og hindrer uttørkning mye bedre enn standar barberprodukter jeg har prøvd. Jeg har også brukt både rfsu og asan sine barbergels til intimbarbering, samt en fra kondomeriet som jeg ikke husker navnet på... Av disse var den fra kondomeriet den beste, men den kan for meg ikke sammenlignes med EOS sin....

Men husk at teknikk og etterarbeid også er viktig, jeg har brukt år på å finne den teknikken som fungerer best for meg ;)

Skrevet

Enig med Lykkelitenen - EOS er suveren, og i tillegg økologisk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker uten tvil EOS sin shawe crem, både til intimbarbering og til andre områder. Denne lar høvelen gli godt, gjør meg ikke sår og hindrer uttørkning mye bedre enn standar barberprodukter jeg har prøvd. Jeg har også brukt både rfsu og asan sine barbergels til intimbarbering, samt en fra kondomeriet som jeg ikke husker navnet på... Av disse var den fra kondomeriet den beste, men den kan for meg ikke sammenlignes med EOS sin....

Men husk at teknikk og etterarbeid også er viktig, jeg har brukt år på å finne den teknikken som fungerer best for meg ;)

Takk for svaret. Hvor har du kjøpt denne, da?

Ja, huff.. Dette med teknikk. Jeg finner rett og slett ingen teknikker, føler meg helt på tryne når det gjelder intimbarbering. Sambo ELSKER det når jeg barberer meg, men det er jo et rent helvette (unskyld ordbruken..) den neste uken!

Skrevet

Jeg har kjøpt min på vita, men den selges også hos cubus og jeg tror kicks også har denne.

Teknik er vanskelig, jeg har fulgt ørten internettanbefalinger gjennom årene og aldri blitt fornøyd. Nå har jeg funnet den teknikken som fungerer for meg, men jeg vet at andre ikke kan følge den samme fordi de blir sår, så det er veldig individuelt ;) Men jeg bruker aldri helt skarp høvel, DA blir jeg sår uansett hva jeg gjør (den skal være skarp, bare ikke helt ny). Så er høvelen ny får den en omgang på leggene først, da blir den perfekt skarp for meg. Så påfører jeg barberkrem på slutten av dusjen (da blir hårene myke) og barberer først med hårene. Så skyller ejg, påfører nytt lag med skum og barberer lett mot hårene. Da får jeg det helt glatt og uten nupper og sår. De neste dagene bruker jeg skin doctor sin ingrow hair no more (kjøpes på lookfantastic.com) morgen og kveld for å ungå inngrodde hår helt.

Skrevet (endret)

Lykkelitenen: har du prøvd forskjellige dufter? Hvilken liker du best? Jeg har bare prøvd den med lavendel.

Om du har prøvd vanilje/granateple: synes du de har for voldsom/kvalmende duft?

Er litt redd for å prøve noen andre, fordi jeg synes den med lavendel er veldig behagelig. Samtidig elsker jeg vanilje- og granatepleduft, men det er vanskelig å vite om det lukter naturlig...

Endret av chikako
Skrevet

Loreal's elseve rød shampoo bruker jeg.

enkelte av disse barberskummene (skummer? skummet? ) lukter ikke godt og synes shampooen sitter bedre slik at høvelen glir bedre.Skummet bare fyller høvelen synes jeg.Men hver sin smak ;)

Skrevet

Jeg bruker ikke barberskum. Føler jeg ikke trenger det etter noen år med jevnlig barbering. Da ser jeg også bedre hvor jeg sikter :P

Har brukt rfsu sin intimbarberingsgel et par ganger da, den står i dusjen og er ene samboeren min sin. Synes den fungerer bedre enn de som skummer.

Når det er sagt så anbefaler jeg deg å "øve" litt, dvs. huden blir mindre følsom når du barberer deg jevnlig, og da vil du ikke få like mye kløe, inngrodde hår osv. Er det lenge siden sist jeg barberte, pleier jeg bruke dildorens etterpå. Tror RFSU har noe tilsvarende "aftershave" også, som selges i vanlige butikker og på apotek.

Skrevet

Lykkelitenen: har du prøvd forskjellige dufter? Hvilken liker du best? Jeg har bare prøvd den med lavendel.

Om du har prøvd vanilje/granateple: synes du de har for voldsom/kvalmende duft?

Er litt redd for å prøve noen andre, fordi jeg synes den med lavendel er veldig behagelig. Samtidig elsker jeg vanilje- og granatepleduft, men det er vanskelig å vite om det lukter naturlig...

Kun prøvd pomgrenade rasberry og den lukter nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...