AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Jeg håper virkelig noen vil svare på dette Jeg har så utrolig lyst til å jobbe på laboratorium Har hatt en tråd før, men fikk ikke så mye svar, så prøver igjen. Vet noen om det er mulig å ta f.eks. bioingeniør i utlandet? Og vet noen i det hele tatt hva bioing heter på engelsk? Har sykt lyst til å bli det, men er ikke glad i blod og sprøyter, men det får gå. Vet noen hva en prossesoperatør er? Hva går jobben ut på liksom? Vet noen om noen andre ting man kan gjøre på laboratorium? Annet enn bioing og laboratorieassisstent? Og tilslutt; vet noen om firmaer som kan ansette noen til å "hjelpe til" e.l. på laboratorie uten utdannelse? Jeg tenkte på å kontakte Furst, men er det noen som vet?? Mulighet for å jobbe seg opp osv? Setter utrolig pris på svar Blir også glad hvis noen bioing her vil fortelle litt om yrket sitt. Har så utrolig lyst til dette!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Håper virkelig noen vil svare Kanskje noen vet hva bioingeniør heter på engelsk?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Kjenner en del kjemikere og bioingeniører som jobber på sykehuslaboratorium. De jobber feks med analyser av blodprøver, urin etc, mens andre jobber med legemiddelproduksjon og analyse av disse. Bioingeniører jobber som oftest på sykehus, mens kjemikere som regel er i det private (olje eller industri).
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Usikker på hva bioingeniør heter i utlandet - kanskje biological engineering? Ønsker du å ta hele eller deler av utannelsen i utlandet. Det er gode muligheter for et utenlandsopphold i løpet av bioingeniørstudiet her i Norge, hvertfall
Gjest Cipheria Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Et tips når det gjelder begreper du lurer på er å bruke wikipedia. Slå opp ordet på norsk og deretter trykk på "English". Da kommer den engelske versjonen av artikkelen opp. I følge den heter det "Medical Laboratory Scientist"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå