TuttaV Skrevet 28. desember 2011 #181 Skrevet 28. desember 2011 Så flott å få så mange kjekke gaver til frøkna!! Det ble noen til frøkna her i heimen også, men ikke av slikt kaliber som dere! Hjemmelaget seng Kan tenke meg at de lett flyter ut i romtemperatur ja. Skal prøve meg på den tilsetningen jeg, også kan jeg gi rapport på hvordan det ble Kjekt med fødebag på plass! Kjære og jeg har hatt så mange fine samtaler de siste kveldene når vi har kommet hjem fra festlig lag, har fått pratet mye om fødselen og tiden rett etterpå. Satser på at han får forklart mine ønsker for meg hvis jeg ikke er i stand til det
Skogstrollet Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #182 Skrevet 29. desember 2011 TuttaV: Ja var så fornøyd med den hjemmelagde senga og alt annet! Senga er på plass i stua og ser så fin ut! Gleder meg til å ta den i bruk Sarah Bernard kakene har virkelig fått bein å gå på hjemme, er nesten tom allerede og jeg lagde rundt 35-40 stk Har hatt en del mensensmerter og økende kynnere de siste dagene og nettene. Sover ikke så fryktelig godt på natta så det blir mer soving på formiddagen. Får nesten dårlig samvittighet fordi jeg vil gjerne være mer aktiv enn formen tillater nå, men prøver å annse det som et luksusproblem. Om kort tid blir det ikke mulighet til å legge seg å sove på formiddagen om man har hatt en laber natt med lite søvn Blir nesten litt småbekymret når jeg får disse vondtene mine. Lurer ofte på om det er en form for start og at det skal bli fødsel i 2011 i stedet for 2012. Nå er 2012 så nærme at det hadde vært fint om hun ventet til søndag Men da skal det jammen settes i gang ymse tiltak for å få fortgang i sakene Kjenner at både jeg og samboer er mer "fortrolig" med navnet på jenta og omtaler henne som det nå. Synes det var rart tidligere, føler et enda tettere bånd til jenta i magen som allerede er en stor del av livet uten at vi har møtt henne. Det skal bli fantastisk å treffe det lille mennesket som har bodd i magen så lenge (omdøper henne til lille G her. Lettere når jeg skriver om henne her inne )
Skogstrollet Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #183 Skrevet 30. desember 2011 Oppdatering! 38 uker + 4 dager! Har vært en aktiv dag med farting. Var en tur i oslo og så på håndballkamper i spektrum med pappa, lillesøster og samboer. G hoppet i magen i takt med vikingene som spilte på trommer i hallen! Veldig artig! Kjenner at jeg sliter med å gå langt nå og det har blitt mye kynnere i kveld. Håper det kan tyde på at jeg slipper å gå langt over nyttår. Har vurdert modningsakupunktur, men kjenner jeg synes det er litt "tiltak" å sette i gang med det akkurat nå. Dro på helsekost i dag og kjøpte bringebær-te (bringebær blad urtete som er enda sterkere enn poseteen. Fikk den sterkt anbefalt ift fødsel og sammentrekking av livmoren etterpå) Utpå kvelden i morgen tenker jeg det blir bringebærte på meg og champagne på resten av gjengen. Det skal konsumeres MYE bringebærte i begynnelsen av 2012 ja! Også skal jammen meg sambo som har vært så tilbakeholden nå få bidra med sitt når vi bikker 2012 Han var fast bestemt på at han skulle gjøre sitt for at det ikke lille G måtte ha bursdag sist i klassen sin så her har det blitt tørkeperiode Men nå er 2011 snart over heldigvis! Måtte lille G komme som en rakett 01.01.2012, rett etter kl 00:00 !!! JEG ER OFFISIELT LEI AKKURAT NÅ! :gjeiper:
Skogstrollet Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #186 Skrevet 3. januar 2012 Og slik gikk det også!! Så fantastisk!! Jammen ble det ikke sånn ja og jeg rakk kun å drikke en kopp med bringebærblad-te før det hele satte i gang rundt kl 22 på nyttårsaften Nå ligger jeg i senga på avd med nydelige lille G sovende mellom meg og samboer. Har nettopp hatt en heftig ammerunde, hun krever mat veldig mange ganger daglig nå, men produksjonen skal jo opp så det er fint. Og som JM sa, godt hun har skikkelig matvett siden hun ikke var så stor ved fødsel. Veide 2710 gram og var 47 cm lang Vår nydelige lille prinsesse Vi reiser hjem i dag, utpå kvelden en gang. Da er hun to døgn og følling-prøve kan tas Skal skrive ned fødselshistorien her inne så snart jeg rekker. Nå prøver jeg å hive i meg litt mat og drikke selv før lille G krever mer mat
Gjest Delphina Skrevet 3. januar 2012 #187 Skrevet 3. januar 2012 Har sneket meg rundt om i dagboka di en stund.. Vil nå si: Gratulerer så mye med prinsessen og for en herlig bursdagsdato, hun er vel nå garantert den eldste i klassen.
Skytte Skrevet 4. januar 2012 #188 Skrevet 4. januar 2012 <3 <3 <3 Gratulerer så mye <3 <3 <3 Gleder meg til å høre den lange versjonen ja:) Er fryktelig misunnelig akkurat nå for nå er jeg offisielt lei:) Stoooor klem<3
Skogstrollet Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #189 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Takk for besøk i dagboka! Så koselig! Jeg prøver å være innom å lese litt, ikke alltid jeg rekker å oppdatere. Jobber litt med å få skrevet ned fødselshistorien og, den er lang og detaljert, men det går litt treigt da det er en ny sjef i huset som styrer døgnet vårt. Og bedre sjef kunne vi ikke fått! For en herlig liten jente, en helt egen personlighet etter bare 5 dager! Vi har tatt i mot første barselbesøket i dag, veldig hyggelig. Har utover det vært en del hos mine foreldre de siste dagen som er sprekkeferdige av stolthet over sitt lille barnebarn! Og ikke minst tantene som lar seg sjarmere i senk av deres lille niese! Nå skal vi prøve å få vekk litt julepynt for lille G sover for øyeblikket i kurven sin! nydelige jenta mi! :kgbaby: Skjønner godt at du er lei nå Skytte! Sender massevis av fødestøv til deg. Kan anbefale Klosterte - bringebær blad! Da satte det i gang hos meg i hvertfall! :gjeiper: Endret 5. januar 2012 av Skogstrollet
Skogstrollet Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #190 Skrevet 5. januar 2012 Erklærte forresten TuttaV som vinner av tippeliste for fødselsdatoen til lille G! Hun tippet 8.januar Lille jenta vår kom 01.01.12!
Skytte Skrevet 5. januar 2012 #191 Skrevet 5. januar 2012 Aha, kanskje jeg må prøve det! Må sjekke om de har det på helsekosten her. Nå tenkte jeg å lure med mannen på litt donasjon ikveld og så er det nye nåler imorgen formiddag. Jm min har arbhelg så jeg vil gjerne føde i helgen!! Kos dere med snuppa<3 Og gratulerer til Tutta som tippemester:)
Pjusk Skrevet 6. januar 2012 #192 Skrevet 6. januar 2012 Må gratulere deg med lille frøkna her inne også herlig med nyttårsbarn da håper dere har det bra og koser dere masse med frøkna
Skogstrollet Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #193 Skrevet 6. januar 2012 Må gratulere deg med lille frøkna her inne også herlig med nyttårsbarn da håper dere har det bra og koser dere masse med frøkna Tusen takk for gratulasjoner Pjusk Vi storkoser oss masse!! Dro med frøkna på shopping i dag. Fikk byttet et par gaver og vi fant så mye fint tøy! Har måttet bytte og handle litt forskjellig etter fødselen fordi jeg omtrent ikke hadde noe klær som passet henne! Hadde aldri trodd hun skulle bli så liten som hun ble! Veide 2710 gram og var 47 cm lang. Hun er bare helt alldeles nydelig! Jeg fikk også handlet litt på januarsalg! Er alldeles herlig å få på seg litt allright tøy igjen! kjøpte skjørt, genser og en tights. Følte meg rett og slett lekker etter å ha trasket de siste ukene/mnd av graviditeten med kun noen få plagg å skifte mellom som jeg faktisk fikk på meg :gjeiper: Fikk og handlet meg et par amme bh'er. Høyst nødvendig da jeg bare hadde en og lekker som en sil! Men har fått et par store fordeler da etter fødselen, må jo innrømme at jeg ikke hater de Ønsker alle en fiin kveld!
Skytte Skrevet 7. januar 2012 #194 Skrevet 7. januar 2012 Hehehe, kos deg med big boobs mens du har dem ja:) Bra vi har noen fordeler av det hele vi gjennomgår! Koselig å lese om at du er i god form og har det godt som mamma <3 Klær ja, du må ikke snakke!! Gleder meg sykt mye til å kaste mye av gravidtøyet mitt som ser helt for j***** ut nå!
TuttaV Skrevet 10. januar 2012 #195 Skrevet 10. januar 2012 Yay! Jeg vant tippekonkurransen Håper dere koser dere max hjemme med lille vesla deres
Skogstrollet Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #196 Skrevet 17. januar 2012 Yes! Et lite rolig øyeblikk her hjemme som jeg planlegger å bruke på min svært forsømte dagbok! Sambo hadde fri to uker etter fødsel, det gikk med på besøk og masse kos med lille G. Nå er han tilbake i jobb, første dagen (mandag) ble tøffere enn jeg trodde. Lille G har ikke sovet de siste nettene før rundt kl 3. Hun har tydelig vondt i magen og det har vært svært slitsomt når jeg må gå oppe alene. Etter en slik natt håper man jo på en rolig dag, men den gang ei. Hun hadde masse magevondt store deler av dagen og sov lite. Jeg fikk spist først kl 15.30 og fikk ikke gjort noe annet enn å bære henne rundt. Jeg fikk lønn for strevet i natt, etter å ha holdt en salig huskestue så lenge var lille G trøtt og sov godt i natt og jeg hadde kun vanlig nattevåk med amming og skifting. Føler meg som et nytt menneske i dag! nå ligger hun å sover i kurven sin like nydelig som første dagen jeg så henne! Forresten tas tips ift babyer med magevondt imot med STOR TAKK! Hun tar ikke smokk forresten. Vi tok flotte bilder av henne hos en venninne av meg (hun skal og fotografere i bryllupet vårt) Jeg ligger etter med fødselshistorien jeg lovet, den kommer! nå knirker det i kurven så da er pausen min over gitt! Ønsker alle en super dag!
Skytte Skrevet 17. januar 2012 #197 Skrevet 17. januar 2012 Oioioi, hos deg går det unna ja! Men veldig koselig å høre fra deg:) Huff, magevondter er fryktelig.. Jeg pleide å gi snupp sukkervann når han hadde knip men husker ikke blandingsforholdene nå.. Noen blir bedre av et varmt bad.. Massere magen og sykle med bena til babyen. Bøye bena opp mot magen og liksom pumpe ut luft.. Eller oppsøke manuellterapeut og se om det er låsninger noe sted. Det var det keg kom på i farta:) Håper det retter seg så du ikke får så slitsomme dager <3
Skogstrollet Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #198 Skrevet 17. januar 2012 Tusen takk for masse gode tips Skytte! Det setter jeg stor pris på! Hadde du forresten noe problem med å få snupp til å ta smokk? Jeg kunne tenkt meg at lille G tok smokken og muligens kunne roe seg litt kjappere vha den. Får henne overhode ikke til å ta den smokken. I dag har jeg slitt mye med at hun ikke ammer ordentlig og. Gaper og vider tydelig at hun er sulten, men ligger i omlag et halvt minutt før hun begynner å gråte og spytter ut både pupp og melk, tar litt igjen og begynner å gråte igjen og spytter ut... Ingen effektiv amming med andre ord og det må bæring til Tydelig at dette og skyldes magevondten siden hun spenner seg voldsomt når det pågår. Fant forresten en "oppskrift" på sukkervann. 1 ss sukker og 1 dl vann, evt doble til 2 ss sukker om den blandingen ikke fungerer.
Skytte Skrevet 18. januar 2012 #199 Skrevet 18. januar 2012 Huffda, ikke noe pupp eller smokk..? Hmm.. Jeg husker ikke helt hvordan det var med snupp og smokk i starten. Vet bare at han var rundt fire uker da han begynte med den for det leste jeg her om dagen i babyboken hans! Kanskje du må høre med jm/helsesøster evt en ammehjelp om flere triks? De skal ikke være enkle disse søte små
Skogstrollet Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #200 Skrevet 18. januar 2012 Har hatt en utrolig slitsom natt her hjemme. Lille G holdt det gående (med hyling og magevondt) til rundt 01.30, våknet igjen kl 04.00 og kl 06.00. Har blitt mye soving på oss begge to i dag. Jeg ble ordentlig dårlig i natt, frøs veldig mye, vondt i hodet og vanvittig vondt i ene puppen!! Det er ikke noe godt å amme på den siden. Skal til legen nå og sjekke om jeg har fått brystbetennelse. Ser for meg en grusom natt til da vi har sovet så mye i dag Håper mannen kan holde lille G svært aktiv når han kommer hjem så hun slokner tidlig i kveld! Jaja, det var dagens klaging. Hva har man vel dagbøker for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå