Gå til innhold

Hvis du skulle flytte...

Fremhevede innlegg

Skrevet

eg bor nå i stavanger.men viss eg måtte flyttet til en annen by hadde det nok blitt enten kristiansand eller trondheim.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kristiansand.

Hva er bra med Kristiansand?

AnonymBruker
Skrevet

Vesterålen. Det er der jeg har familie, men det er ikke grunnen (hvertfall ikke kun det) til at jeg skulle ønske jeg kunne bo der (kan ikke det, pga. jobbmuligheter). Mer spesifikt hadde jeg bosatt meg på ei øy i Vesterålen, hvor det per dags dato ikke bor noen (men mange folk har hytter der). Det hadde vært knøent å måtte kjøre båt for å få tak i mat men jeg tror jeg kunne levd et perfekt liv på den øya. *drømme* Verdens vakreste sted, skjønner dere.

Skrevet

Eg ville ikkje flytta til ein anna plass i Noreg. Oslo er byen i hjartet mitt. Men måtte eg, hadde eg, med tungt hjarte, flytta lengre sørover, dvs. Kristiansand.

Utanlands skulle eg gjerne flytta til Korsika. :rodmer:

Takk for svar :) Er spent på hvorfor du nevner Kristiansand. Hvilke ting gjør det bra å bo i Kristiansand? :)

Skrevet

Klima. Eg mislikar klimaet i Noreg så veldig, men jo lengre sør ein kjem, jo mildare og kortare vintrar. Og lengre og varmare somrar. :hjerte: Og Kristiansand er ein stor nok by til at ein har ein del å velje i på fritida.

Skrevet

eg velger kristiansand.for det virker som en koselig by,vennlige folk og mye fin natur og sjøliv :)

Skrevet

Klima. Eg mislikar klimaet i Noreg så veldig, men jo lengre sør ein kjem, jo mildare og kortare vintrar. Og lengre og varmare somrar. :hjerte: Og Kristiansand er ein stor nok by til at ein har ein del å velje i på fritida.

Var det jeg håpte du skule svare :) Er dritlei klimaet i Bergen og vil sørover. Har faktisk vurdert sørlandsbyer, da Oslo blir for stort og for dyrt for meg. Men lurer på hvordan det er å bo i Kristiansand. :)

Skrevet

eg velger kristiansand.for det virker som en koselig by,vennlige folk og mye fin natur og sjøliv :)

Det kan jeg like :rodmer:
Gjest Aria.
Skrevet

Hva er bra med Kristiansand?

Har vært der par tre ganger på sommern, virker rolig, koselig, lite stressende, båtliv, stranda i sentrum ...

Har bare fått en sånn good vibe når jeg har vært der -- god atmosfære, kan ikke helt sette fingern på det.

Vet jo ikke hvordan det faktisk ER å bo der, men om jeg plutserlig skulle bosette meg annet sted ville jeg valgt Kr.sand.

Skrevet

Har vært der par tre ganger på sommern, virker rolig, koselig, lite stressende, båtliv, stranda i sentrum ...

Har bare fått en sånn good vibe når jeg har vært der -- god atmosfære, kan ikke helt sette fingern på det.

Vet jo ikke hvordan det faktisk ER å bo der, men om jeg plutserlig skulle bosette meg annet sted ville jeg valgt Kr.sand.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Kristiansand kan høres ut som byen jeg leter etter. Rolig by med god atmosfære og sjøen like ved :):rodmer:

Skrevet

Er fornøyd med bosted i dag, så jeg kan i øyeblikket ikke tenke meg å bo noe annet sted i Norge.

Jeg har familie og venner i USA, så jeg kunne tenkt meg å flytte dit.

Gjest norah
Skrevet

Det ER sånn å bo der.

Lite stress, mer enn nok tilbud ifht kultur etc(men ikke så mye som i Oslo). Byen har utviklet seg veldig mye de siste 10 årene - sikkert mye pga et voksende universitet og kulturliv.

Men altså, bystranda og uteøl er jo ikke helt å anbefale i januar med snøstorm ;)

Jeg hadde kapret meg en leilighet i et av Gaudis bygg i Eixample i Barcelona. Hadde :goodbye:

Skrevet

Trives i Oslo, men hvis jeg en gang skal flytte så blir det til hjembyen Kristiansand <3

Skrevet

Kan egentlig ikke se for meg å bo noe annet sted enn i Oslo om jeg får velge selv, men kunne nok flytta til Trondheim eller kanskje Bergen, Stavanger eller Tromsø.

Utenlands så hadde det kommet veldig an på jobb -hva kan jeg gjøre fra hvor. Mange byer der ute som jeg absolutt kunne tenkt meg å bo i over lengre tid

København, Danmark

San Francisco, CA, USA

New York, NY, USA

Cape Town, Sør Afrika

Durban, Sør Afrika

Rio De Janeiro, Sør Amerika

Barcelona, Spania

Toronto, Canada

Hehe, med andre ord -jeg må bo i by!;)

AnonymBruker
Skrevet

Håper egentlig jeg slipper å flytte noe særlig innad i Norge, har allerede bodd i flere deler av landet og har funnet ut at jeg trives best på Østlandet. Kan godt flytte mellom kommuner rundt Oslo. Hvis jeg skulle flyttet utenlands og det ikke var så viktig for meg å se tantebarn o.l jevnlig (og forutsatt at det var relevante jobbmuligheter der), ville jeg definitivt flyttet til Montreal. Fin by med masse kulturliv, hyggelige innbyggere, flere universiteter og variert omland.

Gjest stillness
Skrevet

Kunne tenkt meg og bodd litt lengre i Melbourne i Australia.Det var en flott by :)

Kanskje også Barcelona.

Sikkert mange andre steder i verden også.

I Norge så tror jeg nok det måtte blitt Bergen,Trondheim eller kanskje Stavanger.

Skrevet

Roma

Paris

Firenze

Amsterdam

Skrevet

Tønsberg, har bodd er før og vet at jeg kommer til å trives.

Eller stavanger, har så vidt vært der en gang for noen år siden, men synes byen var utrolig sjarmerende.

Synes også Arendal er sjarmerende.

Gjest Lotusblomsen
Skrevet

Det måtte da bli i et stort hus i Hellas med utsikt utover havet med sånn at jeg kunne sitte på trappen å se solnedgangen sammen med min kjære :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...