Gjest I - VK Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Hei er 19 og har gått på microgynon 1 mnd ........... jeg har vondt i hode er kvalm - puster tungt noen ganger har blødning hver dag .... vet ikke om jeg burde starte 2 brett med microgynon - legen sa jeg kunne godt prøve 1 mnd til men hun mente at det er lurt å bytte til en p pille med mer hormoner ..... Noen råd ??
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Hei! Man bør gi kroppen tre måneder til å bli vant til pillen. Når det er sagt, om plagene blir for ille, så slutter du selvfølelig før det. Er ingen lov som sier at du må gå rundt og plages. Var nok dette legen din mente med at du kunne bruke dem en måned til, eller bytte om du ønsket det. Eneste negative med å bytte etter bare én måned, er såvidt jeg kan se det at du ikke vet om det var akkurat denne pillen du ikke kan bruke, eller om det er kroppens tilvenning som lager krøll. Men for all del, plages du veldig så er vel det beste å slutte med den. Lykke til da
Gjest I - VK Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 Hei! Man bør gi kroppen tre måneder til å bli vant til pillen. Når det er sagt, om plagene blir for ille, så slutter du selvfølelig før det. Er ingen lov som sier at du må gå rundt og plages. Var nok dette legen din mente med at du kunne bruke dem en måned til, eller bytte om du ønsket det. Eneste negative med å bytte etter bare én måned, er såvidt jeg kan se det at du ikke vet om det var akkurat denne pillen du ikke kan bruke, eller om det er kroppens tilvenning som lager krøll. Men for all del, plages du veldig så er vel det beste å slutte med den. Lykke til da Hei takk for svar :D Jeg vurderte 1 mnd til, men i 3-4 dager nå har jeg pustet tungt . jeg kunne klart blødningen selv om vel det er litt kjedelig når du er i et forhold men selve pusteproblemet er utrolig ubehagelig - vet ikke om jeg klarer 1 mnd til om jeg skal ha så vanskeligheter med å puste Men er enig vet aldri kanskje det hadde funket men jeg tror ikke jeg klarer 1 mnd til - men tenkte litt på det at det ikke er bra for kroppen og bytte piller slik - tilfelle alvorlige bivirkninger ??
Tullepia Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Hei takk for svar :D Jeg vurderte 1 mnd til, men i 3-4 dager nå har jeg pustet tungt . jeg kunne klart blødningen selv om vel det er litt kjedelig når du er i et forhold men selve pusteproblemet er utrolig ubehagelig - vet ikke om jeg klarer 1 mnd til om jeg skal ha så vanskeligheter med å puste Men er enig vet aldri kanskje det hadde funket men jeg tror ikke jeg klarer 1 mnd til - men tenkte litt på det at det ikke er bra for kroppen og bytte piller slik - tilfelle alvorlige bivirkninger ?? Hvis du får pusteproblemer av pillene er nok det en større risiko enn evt bivirkninger som måtte oppstå pga bytte av pillemerke. Legen din ser ut til å ha vurdert det slik at du har et valg: fortsett gjerne en måned til for å se det an, men blir pusten plagsom er det bare å slutte.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Hei igjen, var jeg som skrev innlegg som AB. Uten at jeg er for sikker, tror jeg at det som er den verste bivirkningen når det kommer til å bytte merke så fort, er at faren for blodpropp er litt høyere enn hvis du ikke bytter, fordi faren for blodpropp er størst i starten. Men om jeg var deg, ville jeg ikke vært i tvil om å bytte når du opplever så store problemer med pusten. Når det er så ille nå, vet du jo ikke om det blir verre heller. Dette er nesten noe du må veie for og imot. Vet legen din hva som spesifikt forårsaker pusteproblemene? Er det 100% sikkert at det er en bivirkning av pillene, eller kan det være noe annet som blir forverret pga pillene? Håper du finner ut av dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå