Gå til innhold

Hypotese

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hypotetisk scenario. Tenk deg at mennesker kunne blitt utsatt for noe som varte i 5 minutter, og som hadde en bestemt grad av velvære. Tenk så at det finnes et tall som måler denne velværen, og at dette tallet ikke har noen begrensninger (altså det kan være så stort du vil) Da vil jeg påstå at det til et hvert menneske finnes et tall som er stort nok til at dette mennesket vil gjøre hva som helst for å gjenta prossesen. Og da mener jeg hva som helst. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på det vanlige livet vi lever nå. Alle vil jo ha det beste de kan, og de fleste gjør jo sitt aller beste for å leve best.

Det er et kjent fenomen at man vil alltid ha mer uansett hvor mye en har. Så dette er ikke mye annerledes, tenker jeg ;)

Gjest nobilian
Skrevet

Hypotetisk scenario. Tenk deg at mennesker kunne blitt utsatt for noe som varte i 5 minutter, og som hadde en bestemt grad av velvære. Tenk så at det finnes et tall som måler denne velværen, og at dette tallet ikke har noen begrensninger (altså det kan være så stort du vil) Da vil jeg påstå at det til et hvert menneske finnes et tall som er stort nok til at dette mennesket vil gjøre hva som helst for å gjenta prossesen. Og da mener jeg hva som helst. Hva mener dere?

Du har helt rett, det er helt åpenbart og kan ikke fornektes. Hvis du definerer velvære på riktig måte, that is.

Skrevet

Helt enig.

Landets parker er fulle av junkier som beviser at du har helt rett. De gjør hva som helst for det neste fixet sitt.

Fra dyrenes verden: Nærmere bestemt forsøksdyrenes verden. Rotter som har fått plassert elektroder som stimulerer lystsentrene i hjernen, og som har blitt gitt kontroll over disse gjennom en bryter som de kan trykke på selv, vil fortsette å trykke på denne bryteren, heller enn å ta til seg mat og vann. Faktisk helt til de dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...