AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har nå av en eller annen irriterende grunn klart å pådra meg herpesutbrudd hele sju ganger på fire måneder, noe som er veldig ulikt meg, da jeg vanligvis kun får dette 1-3 ganger i ÅRET. Jeg har lest litt rundt på nettet og funnet ut at jeg tydeligvis spiser for lite av lysine, men overalt står det forskjellig om hva som inneholder denne lysinen, og hva som inneholder det som skaper utbruddene. Begynner å bli litt fortvila nå. Jeg lurer på om de siste tre utbruddene har oppstått på grunn av en cocosjuice jeg har drukket mye av, for det har skjedd nå tre ganger på rad, og alle gangene dukket de opp etter at jeg hadde drukket denne. Leste nå nylig at cocosjuice ikke bør konsumeres av herpesholdere. Andre steder leser jeg at kokosjuice kan være forebyggende? Har noen noen gode tips og triks som kan booste immuinsystemet og minske sjansene for utbrudd? Kjøpte nettopp gresskarfrø, det skulle visst være veldig bra, men så kommer jeg selvfølgelig over en side som sier det helt motsatte igjen... blir helt ør i hodet av dette, men jeg er desperat! Litt redd for å miste kjæresten på grunn av det her... Jeg har forresten et vegant kosthold, regner med at det kanskje kan ha noe med saken å gjøre også.
Tullepia Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har nå av en eller annen irriterende grunn klart å pådra meg herpesutbrudd hele sju ganger på fire måneder, noe som er veldig ulikt meg, da jeg vanligvis kun får dette 1-3 ganger i ÅRET. Jeg har lest litt rundt på nettet og funnet ut at jeg tydeligvis spiser for lite av lysine, men overalt står det forskjellig om hva som inneholder denne lysinen, og hva som inneholder det som skaper utbruddene. Begynner å bli litt fortvila nå. Jeg lurer på om de siste tre utbruddene har oppstått på grunn av en cocosjuice jeg har drukket mye av, for det har skjedd nå tre ganger på rad, og alle gangene dukket de opp etter at jeg hadde drukket denne. Leste nå nylig at cocosjuice ikke bør konsumeres av herpesholdere. Andre steder leser jeg at kokosjuice kan være forebyggende? Har noen noen gode tips og triks som kan booste immuinsystemet og minske sjansene for utbrudd? Kjøpte nettopp gresskarfrø, det skulle visst være veldig bra, men så kommer jeg selvfølgelig over en side som sier det helt motsatte igjen... blir helt ør i hodet av dette, men jeg er desperat! Litt redd for å miste kjæresten på grunn av det her... Jeg har forresten et vegant kosthold, regner med at det kanskje kan ha noe med saken å gjøre også. Først og fremst: Hvis kjæresten forlater deg pga munnsår er det like greit å bli kvitt ham! Dernest: prøv å unngå matvarer du tror kan påvirke utbruddene. Slutt å drikke kokosjuice og se hva som skjer. Du bør også ta en tur til apoteket og høre om de har noe som kan hjelpe og om de har råd til hva du bør gjøre. Er plagene ille bør du gå til legen. Som du har oppdaget er internett ikke noe sted for sikre faktaopplysninger; klare og kvalifiserte svar får du kun av helsepersonell. Herpes skyldes et virus du har i kroppen, ikke kostholdet ditt. Spis som normalt og sørg for at du får i deg alle viktige vitaminer og mineraler. Som sagt, tror du at du reagerer på spesielle matvarer slutter du å spise disse og ser om det er noen forskjell.
sequin Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 (endret) om jeg har en depressiv periode, da går immunforsvaret mitt til helvette og jeg får herpesutbrudd hele tiden... Da prøver jeg å spise sunt og godt, få i meg mye vitaminer, spesielt c-vitaminer for å holde immunfosvaret oppe. Endret 21. mars 2011 av sequin
Flua Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Jeg leste et sted for mange mange år siden, at ved hyppige herpessår manglet man C og B-vitaminer. Særlig hvis man røyka i tillegg. Etter fast inntak av dette har jeg nå max 1-2 utbrudd i året, noe som er en dramatisk nedgang for min del.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Takker for svar! Ja, jeg har hatt endel mentale "sammenbrudd" det siste halvåret, så der kan jo også deler av svaret ligge. Sært hvordan alt er satt sammen. Får prøve å spise litt sunnere og trene litt mer! Og aldri mere kokosjuice på meg...hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå