Gå til innhold

Urytmisk hjerterytme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjertet bare dunker og dunker, i hardt tempo. Så hardt at jeg kjenner det helt ned i magen når jeg legger med om kvelden. Og det stråler på en måte rundt i hjerteområdet. Jeg må også trekke pusten innimellom for å "hente meg inn" litt, og er litt engstelig for å anstrenge meg.

Har gogglet det litt, og skjønner det er sånn tammelig normalt. Men har enda til gode å finne ut hva som utløser det. Ikke har jeg såvidt jeg vet, angst. Ikke er jeg kjempestressa, ikke kjempebekymra for noen ting, så jeg aner virkelig ikke. Det eneste jeg kan forklare det med, er at jeg har spist mange bananer de siste dagene => mye kalium?

Men, det jeg i all hovedsak lurer på er om det kan være risky å anstrenge seg under denne "tilstanden"? Hard trening (kondisjon) f.eks? Eller om man skal ligge litt lavt og heller ta det mer med ro? Og er det noe jeg selv kan gjøre for å bli kvitt det, siden det er utrolig plagsomt, og jeg bokstavelig talt sitter med hjertet i halsen!?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen?

Signerer.

AnonymBruker
Skrevet

Har du mye å tenke på fortiden? Noe som gjør deg ekstra stresset? Kanskje det har noe med det psykiske å gjøre, men jeg ville alikavel tatt en tur til legen!

Skrevet

Høres veldig ut som høyt stoffskifte, altså hypertyreose.

Gå til fastlegen og få tatt noen blodprøver :)

AnonymBruker
Skrevet

Neida, har ikke mye å tenke på for tiden. Trives og har det bra. Har hatt det siden i går bare da, og en gang før, for kanskje 1-2 år siden. Skal dra til legen å undersøke det om det ikke gir seg de neste dagene, men setter stor pris på om dere skriver av egen erfaring også. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du sier når du legger deg, har du hatt det lenge? Og konstant?

Det er som du sier helt normalt å ha sånn innimellom.

Gå til legen så får du et sikkert svar.

AnonymBruker
Skrevet

Hatt det konstant siden i går formiddag ja. Og la naturligvis godt merke til det når jeg la meg i går kveld, da var de helt stille og rolig og kjente det ekstra godt. Har googlet litt om høyt stoffskifte nå, og det er flere ting som passer slik det har vært de siste mnd. Svetting om natta, irritabilitet og muskelsmerte. Ting jeg har trodd at kom fra trening og lite lufting om natta + hormonprevensjon. Mulig alt dette ER det også, helt enkle ting.

Men det jeg lurte på da, FORTSATT, kan jeg trene kondisjon?

Gjest Gjest
Skrevet

Heh, sterk og "rar" puls + svette pleier være stille lungebetennelse hos meg.

Ligg unna trening, og om du har mulighet til å få tak i antibotika er det verdt et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Heh, sterk og "rar" puls + svette pleier være stille lungebetennelse hos meg.

Ligg unna trening, og om du har mulighet til å få tak i antibotika er det verdt et forsøk.

Hallo!?

Man anbefaller da virkelig ikke å "få tak i antibiotika" og ta det uten å faktisk sjekke hva det er.

Selv om symptomene hos deg er lungebetennelse så er ikke det dermed sagt at det er det hos andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan f.eks være atrieflimmer.

Jeg ville tatt en tur til legen i morgen hvis det ikke bedrer seg til da.

Skrevet

Spiser du ordentlig? F.eks får du i deg nok jern og kalsium?

Tror ikke jeg ville trent kondisjon før du har sjekket med legen, iallefall ikke hard trening. Kan du ikke prøve å gå en tur eller trene med lav intensitet og se hvordan det føles?

Jeg kan forøvrig oppleve at hjertet dunker sånn at jeg kjenner det hvis jeg har drukket for mye koffein (kaffe, te, cola)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...