Lady Stardust Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg skal nå bytte fra Mercilon til Cerazette, men er litt usikker på når jeg skal gjøre dette. I pakningsvedlegget står det, ut i fra det jeg tolket, at jeg IKKE skulle ha en pillefri uke/ta sukkerpillene, men begynne på cerazette rett etter siste pille jeg tar på mercilon-brettet. Er dette riktig? Vil det si at jeg ikke får mensen denne uken? Ble ikke helt klok på dette, jeg...
Tullepia Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Jeg skal nå bytte fra Mercilon til Cerazette, men er litt usikker på når jeg skal gjøre dette. I pakningsvedlegget står det, ut i fra det jeg tolket, at jeg IKKE skulle ha en pillefri uke/ta sukkerpillene, men begynne på cerazette rett etter siste pille jeg tar på mercilon-brettet. Er dette riktig? Vil det si at jeg ikke får mensen denne uken? Ble ikke helt klok på dette, jeg... Er du usikker på hvordan pakningsvedlegget skal tolkes tar du en tur til apoteket eller en telefon dit og spør dem. Det er det aller tryggeste, for da får du kvalifisert hjelp. Dette er sakset fra pakningsvedlegget til Cerazette: "Hvis du bytter fra en kombinasjon p-pille, vaginalring eller plaster. Du kan starte med Cerazette dagen etter at du har tatt den siste tabletten fra din nåværende pakke med p-piller eller den dagen du tar ut vaginalringen eller fjerner plasteret (det betyr at du ikke skal ta noen pille-, ring- eller plasterfri pause). " http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/C/Cerazette...Organon_547398/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0 Ikke særlig vanskelig å tolke. Du skal ikke ta sukkerpiller, men begynne rett på Cerazette. Det kan hende du får blødning som normalt, men det kan også hende den uteblir. Cerazette brukes slik at du aldri skal ha opphold eller ta sukkerpiller, men alltid ta tabletten og du må ta den til omtrent samme tid hver dag. Noen mister menstruasjonen mens de bruker Cerazette, andre får småblødninger eller normal menstruasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå