AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan lager man fiskekaker? Har noen laksefileter i fryseren som jeg gjerne vil bruke Helt uten potetmel dersom dette er mulig.
Sweetpea25 Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Bestemors-fiskekaker feks Med video og greier
Sweetpea25 Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Så ikke at det skulle være uten potetmel Men her er jeg oppskrift uten: 500g valgfri fisk 100 g bacon (kan utelates) 50 g grovhakket løk 3 egg 1.5dl fløte 1 knapp ts muskat 1/2 ts pepper salt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Så ikke at det skulle være uten potetmel Men her er jeg oppskrift uten: 500g valgfri fisk 100 g bacon (kan utelates) 50 g grovhakket løk 3 egg 1.5dl fløte 1 knapp ts muskat 1/2 ts pepper salt. Takk for svar! Tror du jeg kan bruke lettmelk i stedet for fløte?
Gjest Heloise Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Fiskefileter, (mye) koriander, chillipulver, salt og pepper, litt potetmel, kanskje egg om man vil ha de litt "fyldigere"... Nam nam!
Vera Vinge Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Når jeg lager lakseburgere, pleier jeg ikke å bruke melk eller fløte. Jeg husker ikke nøyaktig oppskrift, men koker fisken, moser den med gaffel og tilsetter et egg eller to, litt løk (gjerne rød), litt brødrasp (ikke for mye, for da blir det hardt/seigt), salt, pepper og hakket dill. Ganske kjapt og greit, syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Hvordan lager man fiskekaker? Har noen laksefileter i fryseren som jeg gjerne vil bruke Helt uten potetmel dersom dette er mulig. Ser du har fått en del svar,men husk å kjøre fisken med salt først i maskinen
Gjest imli Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Eg lagar fiskekaker slik eg lagar kjøttkaker, omtrent. Rører fiskemassa seig i salt, har oppi krydder, kanskje litt finhakka lauk, og så eit egg og ei skje potetmel. Du kan og bruke brødrasp, griljemel eller vanleg mel.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 Men er det vanlig å koke fisken før man kjører den i maskinen?
Gjest imli Skrevet 21. mars 2011 #10 Skrevet 21. mars 2011 Nei. Du treng heller ikkje ha den i kjøkkenmaskina. Berre røre godt saman.
Vera Vinge Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 (endret) Men er det vanlig å koke fisken før man kjører den i maskinen? Når du nå spør, så innser jeg at du ikke trenger det. Gjør jo ikke det når jeg lager andre fiskekaker, men siden du spurte om akkurat laks, tok jeg bare utgangspunkt i en oppskrift jeg leste en gang og pleier å følge sånn ca. Fordelen må evt. være at man slipper å ha fisken i kjøkkenmaskin eller finhakke rå, da den i kokt tilstand er veldig enkel å lage en farse av med gaffel. Jeg har også noen ganger lagd lakseburgere når jeg har laks igjen fra en annen middag (har noen ganger også tilberedt litt for mye laks med vilje sånn at jeg kan lage fiskeburgere et par dager senere). Endret 21. mars 2011 av Vera Vinge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå