AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Jeg så nettopp reklame for frossen potetmos på pose.. Som om ikke blande vann, melk og pulver er lettvint nok (lurer på hva som tar mest tid? ) Så jeg bare lurer, hva "jukser du litt" med?
Sugerøret Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 peppersaus, jeg kan ikke lage det selv,så da blir det toro peppersaus og når vi er veldig late,bens hurtigris... sikkert flere jukseting,men husker ikke akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Det hender jeg kjøper brød, men det er sjelden.
Personlig12 Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Kjøper ferdig pasturisert melk og ferdig mysa ost Kaffebønner dyrker jeg såklart selv. Nei ærlig talt, ferdig potetstappe er ille nok, men frossen? Jøss. Det finnes joman snart ikke råvarer igjen i butikkene. Har noen av dere lagt merke til brødet? Tidligere så ble det jo gammelt og ubrukelig bare etter en dag og to, nå kan det ligge i både 3 og 4 dager. Ja nesten en uke (jeg spiser det ikke da altså) uten å muggle. Hva er det de putter oppi? Jeg ble faktisk lykkelig av å se aspergersen som jeg hadde kjøpt på lørdag hadde muggel på seg i dag, da er det jaffal ikke jukset så mye med, var min teori. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Jeg ble faktisk lykkelig av å se aspergersen som jeg hadde kjøpt på lørdag hadde muggel på seg i dag, da er det jaffal ikke jukset så mye med, var min teori. Hvor kjøper man slike diagnoser? 1
Personlig12 Skrevet 22. mars 2011 #6 Skrevet 22. mars 2011 Hvor kjøper man slike diagnoser? Asparges Jeg får aldri til det der. Tralalalala 2
Frk. Belle Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Fiskegrateng lager kjøper jeg fra Findus.. Men husker at min mor pleide å lage hjemmelaget og det var bare SÅ godt! Har kjøpt Fish&Chips fileter også, men etter jeg har begynt å lage selv så er det slutt på det Currypasta til Thai-mat kjøper jeg også ferdig selv om jeg vet det er bedre å lage selv...
Cumulus Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 (endret) Jeg synes potetmos på pose smaker fryktelig dårlig, så prøver å unngå det. De dagene jeg er hjemme fra jobb 1545 og har nøyaktig 30 minutter på å lage OG spise middag før datteren min skal på korpsøving OG senere fotballtrening - da kunne jeg være tilbøyelig til å prøve frossen potetmos. Det skal vel i teorien smake som hjemmelaget? Noen som har prøvd? Når jeg er skikkelig lat og bare skal lage middag til meg selv, kjøper jeg meg en porsjon med Fjordland eller liknende, en halvliter pepsi Max, og så spiser jeg middag foran Tv'n. Da føler jeg meg skikkelig rebelsk. Endret 22. mars 2011 av Cumulus
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #9 Skrevet 22. mars 2011 Asparges Jeg får aldri til det der. Tralalalala Neste gang jeg lager noe med asparges skal jeg presentere det som asperger og se om noen reagerer
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2011 #10 Skrevet 22. mars 2011 Jeg så nettopp reklame for frossen potetmos på pose.. Som om ikke blande vann, melk og pulver er lettvint nok (lurer på hva som tar mest tid? ) Nå har jo faktisk smaken noe å si også. Potetstappe fra pose smaker svett manneræv, om den frosne faktisk smaker potet er det ikke rart om folk foretrekker den. Personlig12: hvis brødet ditt ble muggent etter en dag eller to før, så tror jeg kanskje ikke du opbevarte det riktig? Mitt hjemmebakte brød som ikke har noen tilsetningsstoffer holder seg fint i en uke. Det blir selvfølgelig tørt etterhvert, men det hverken mugner eller blir ubrukelig. Ellers er det vel litt tilsetningsstoffer i de fleste butikkbrødene, noe jeg i grunnen er glad for, siden de hindrer vekst av bakterier og muggtyper som potensielt kan være skadelige. Store industribakerier har mye bedre grobunn for slikt enn ens eget kjøkken, og å ta noen forholdsregler er aldri galt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 Akkurat nå spiser jeg lavkarbo, så nå er det faktisk bare majones og ketchup som ikke lages selv. Av og til også fjordlands bearnaise, for jeg har ikke helt perfeksjonert bernaise-laginga. FØR derimot, lagde jeg pastasaus av tomatsuppe-pose (NAM), og jeg synes at fiskegratengen man kjøper er bedre enn den man lager selv. Iallefall de jeg har smakt til nå. Har også en forkjærlighet for Pizza Originale med kjøttdeig og Jalapeños, som jeg ikke dyrker om dagen.
Gjest navnelapp Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 Eg brukar pastasaus på glas og buljongterningar, det har eg fått kjeft for før, men eg gjer det likevel. Eg har liggande nokre posar med sjysaus, viss eg lagar ei gryte eller ein saus som eg ikkje får heilt dreisen på smaken på så vispar eg ut pulveret i litt vatn og har det i. Eg bakar sjeldan brød, stort sett går det i kjøpebrød. Var flinkare før, men syns fort dei blir for tunge. Krydderpastaer og chutneyar lagar eg av og til, men eg har også eit lite arsenal av ferdige. Eg likar aller best heimelaga pesto, men eg har eit par glas ståande til ein hurtigmiddag ein dag det er krise enten på tid eller pengar.
Gjest Consensio Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Jeg så nettopp reklame for frossen potetmos på pose.. Som om ikke blande vann, melk og pulver er lettvint nok (lurer på hva som tar mest tid? ) Så jeg bare lurer, hva "jukser du litt" med? Men det er så grusomt kjedelig å skrelle poteter. Og om du mener slik potetmospulver, så smaker så heselig at kun har orket å smake på det en gang. Den nye type potetmos smakte faktisk litt potetmos. Om det er en dag jeg ikke orker å skrelle poteter så vurderer jeg faktisk å kjøpe den. Min juks er vel at det hender jeg kjøper slike halvstekte rundstykker.
hilli Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Selv om jeg koker kraft selv koker kraft selv hvis jeg har ingredienser for hånden så bruker jeg ofte buljong og fond. Eller så kjøper jeg ferdig sushi, brød og rundstykker, saus på glass og syltetøy. Stort sett så lager jeg kun mat i helgene og har dermed god tid til både planlegging, innkjøp og tillaging. Hvis jeg var midt i tidsklemma så hadde jeg nok jukset mye mer. Jeg skjønner forresten godt at noen vil kjøpe frossen potetmos fremfor pulver på pose, det smaker garantert mye bedre. Men jeg må medgi at jeg kanskje syns begge deler er litt i overkant med juks. Det går jo veldig fort å lage sin egen potetmos, men det er kanskje bare jeg som er en racer med potetskrellingen
Gjest Mauna Lee Skrevet 24. mars 2011 #15 Skrevet 24. mars 2011 Ei amerikansk venninne fortalte meg her om dagen at når de laga potetmos, så pleide de bare å mose med skallet på. Jeg fikk smake en porsjon også, og det smakte helt greit det =) (bare vask godt først). Man får vel med flere næringstoffer også da =) Jeg prøver å lage tomatsauser å sånn selv, men på latdager hender det at jeg kjøper et pastasausglass på butikken... Også pleier jeg stort sett å jukse med alle sauser bortsett fra brun og hvit saus. Skal bare legge til at jeg eeeeelsker hjemmelaga potetmos :D med hvitløk og muskat... namnam! Likte ikke potetmos når jeg var liten, men det har nok mye å gjøre at det var poseflakpotetmos...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå