Gå til innhold

Larver på badet


Gjest husky

Anbefalte innlegg

Gjest husky

Det er litt dårlig bilde, men er det noen som vet hva slags dyr dette er? Er de skadelige? Hvis du ikke ser det med en gang må du kanskje lagre det og zoome inn.

post-28016-0-33240200-1300653178_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urk slike hadde vi også på toalettet. Jeg sjønte det slik at det var type "våtromslarver". Det var mye fukt i vegger og gulv. Desverre har jeg ingen råd til da, da vi flyttet fra det huset. Men du bør kanskje vurdere å måle fuktigheten på badet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er mest sannynlig et Sølvkre som kan indikere at dere har fuktproblemer på badet. Dette kan i noen tilfeller være alvorlig, men i mange tilfeller er det mulig å bli kvitt de ved god utlufting og så lav luftfuktighet som overhode mulig. Ergo: Sett varmekablene på fullt, og pass på at der er god lufting. Ikke heng opp vått tøy på badet. Har du nettopp kjøpt hus/leilighet ville jeg ha skyndet meg med å få profesjonelle til å se på det. Du kan google sølvkre for mer info og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest husky

For meg lignet det på sølvkre.

Takk, det var det. Virker slettes ikke som noen skadedyr, snarere tvert imot som "fornuftige" små krabater som spiser opp mugsoppen på badet mitt. Skal aldri mer drepe de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre lever på hud og hårrester og liker det fiktig og varmt. Er abre litt ekkelt å ha de der men kverkes lett med vanlig insektsmiddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...