AnonymBruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg prøver å finne ut om jeg kan få refundert medisinutgifter hos NAV. Fant denne artikkelen, kan noen hjelpe meg å oversette den? Sånn jeg forstod det er medisinen min refusjonsberettiget, og det tolker jeg som at jeg kan få det refundert. Stemmer det? Medisinen jeg bruker heter Diclocil 500 mg (30 stk).
FruLuna Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Jeg kan prøve å svare. Om du kan få refusjonsberettigelse, kommer ikke bare an på medisintypen, men også hva du får den for. Hvis det er noe du bare skal bruke en periode, vil du ikke få refusjon. Noen må bruke medisiner over lang tid, og da kan man som regel få refusjon (blå resept). Hvis du skal bruke Diclocil over lenger tid for noen av de sykdommene som står skrevet på den siden du linket til, kan du sannsynligvis få blå resept, men legen vil skrive dette ut automatisk til deg hvis du fyller kriteriene. Håper dette var litt til hjelp?
Sugerøret Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Hmm er ikke sikker men tror det kommer ann på om du har en diagnose eller ikke.Har en fått kronisk lidelse ,så har man krav på medisiner på blå resept. Hva sier legen?
PepsiMax Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Blå resept får man hvis man må bruke medisinene i over 3mnd. Men skader aldri å spørre, hender jo leger og glemmer seg.. Har selv fått vanlige resepter på medisiner jeg skulle hatt blå resept på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå