Gå til innhold

Er kaninen min syk?


Lidli

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle rydde og rense buret til kaninen min i dag oppdaget jeg at kaninen har blitt kjempeflokete (store pelsknuter som ikke kan gres bort), hun har mistet pels og er hårløs på et større område og hun hadde hatt våt avføring mellom i dag og i går (nå skal det sies at jeg ikke har vært flink nok med pelsstell den siste uka, men dette må ha kommet veldig fort. I tillegg ser det ut som at det er hvitt "flass" eller noe sånt, kan være noe veske i pelsen hennes som har gjort til flokene. Hva skal jeg gjøre? Er hun syk? (Hun har veldig lang pels, det er en sjelden Teddykanin).

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Canis lupus

Hun hørtes syk ut ja, ville tatt henne med til vetrinær med en gang det åpner i morgen. Fram til da, pass på at hun får i seg væske og evt litt mat og at hun har det varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler vet i morgen, og prøv å få i den vann og høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vetrinær er en meget god idé for kaninen din.

Bor du i Oslo-området så vil jeg anbefale å ringe Avivet.

Spør du meg så er det ikke mange som er like flinke med gnagere som Espen er :)

Edit: Lagt farve på linken

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetrinær er en meget god idé for kaninen din.

Bor du i Oslo-området så vil jeg anbefale å ringe Avivet. Ikke mange som er like flinke med gnagere som Espen er :)

Jrg trodde det stod "avlivet" først! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye stygt om "avivet" (noen tuller og kaller det "avlivet"!).

Men det du burde gjøre er å få orden på flokene (bor den inne eller ute?), og ta den til en veterinær.

Bare la den spise høy og drikke vann frem til du skal til veterinæren, for å prøve og få litt orden på magen.

Hva slags fôr får kaninen til vanlig?

Hvis kaninen flasser og er hårløs på et større område, kan det være pelsmidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Jeg har hørt mye stygt om "avivet" (noen tuller og kaller det "avlivet"!).

Har du selv brukt AviVet noengang MissMas ? - eller refererer du rykter og enkeltpersoners oppfatninger av Espen her nå ?

Jeg vet at det er mange som ikke liker hans måte å være på, kanskje fordi han ikke pakker tingene inn i bomull, men er tildels (u)behagelig ærlig med dyrets eier.

Hans faglige kunnskap og integritet derimot skal du lete lenge for å finne maken til.

- og det er vel det som er viktig for pasienten når alt kommer til alt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende Avivet er flinke med katter og hunder, men med kaniner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan hende Avivet er flinke med katter og hunder, men med kaniner...

:skratte:

Nå skal du høre anonymbruker: i mange, mange år hadde jeg Espen som vetrinær til mine marsvin og kaniner. Hund og katt er det mange dyrleger i Oslo-/Akershusområdet som behandler. Derfor tar ikke AviVet hunder og/eller katter som pasienter.

Når et dyr trenger undersøkelse av vetrinær så ønsker man jo den beste kompetansen til å foreta undersøkelse og eventuell behandling, ikke sant ?

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om hvor jeg ville dra med min pappegøye, kråkeungen som ble funnet liten og pjuskete med brukket vinge, min ilder, marsvin, kanin, chinchilla, vannskilpadde eller med iguanen min om det var noe :)

Så bor man i Oslo/Akershusområdet kan det være liv verd å ha Espen :)

Edit: Innlegget er en anbefaling mht. spesialistkompetanse og er ikke ment som reklame.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Her er en link som var med på å gjøre at jeg fikk dårlig inntrykk:

Ikke trykk her hvis du ikke tåler å se fæle bilder!

Hvorfor i all verden skal en risikere sånt når en kan dra til fantastiske smådyrakutten i Lillestrøm?

Det var absolutt ikke hyggelig informasjon MissMas :(

Det likner ikke den vetrinæren jeg brukte, og som var pertentlig nøye med adskilt plassering og desinfisering av bord og utstyr.

Ham som stilte opp på søndags formiddag for å hjelpe min lille, sorte kanin....

Ham som fikk store papegøye-pasienter med SAS fra Finland til behandling, og kongeørn fra Trøndelag...

Ham som tok oppdrag for Byfuglenes forening i Oslo....

Hvor i alle dager har det blitt av den meget kompetente vetrinæren jeg engang kjente ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...