Gå til innhold

Spydd i tøysofaen...


Cleopatrah

Anbefalte innlegg

Kjæresten min kom hjem fra fest i natt og har klart å spydd i tøysofaen, på teppe på gulvet, så på seg selv og så kommet opp i senga å lagt seg (...)

Hyggelig å våkne opp til ja, uansett. det jeg lurer på da, hva kan jeg bruke å vaske med i tøysoafen? Det går ikke ann å ta av trekket! hjelp! Akkurat kjøpt soafen å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min kom hjem fra fest i natt og har klart å spydd i tøysofaen, på teppe på gulvet, så på seg selv og så kommet opp i senga å lagt seg (...)

Hyggelig å våkne opp til ja, uansett. det jeg lurer på da, hva kan jeg bruke å vaske med i tøysoafen? Det går ikke ann å ta av trekket! hjelp! Akkurat kjøpt soafen å..

Samboern...

Ikke f om jeg hadde vasket opp spy etter et voksent menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kom hjem fra fest i natt og har klart å spydd i tøysofaen, på teppe på gulvet, så på seg selv og så kommet opp i senga å lagt seg (...)

Hyggelig å våkne opp til ja, uansett. det jeg lurer på da, hva kan jeg bruke å vaske med i tøysoafen? Det går ikke ann å ta av trekket! hjelp! Akkurat kjøpt soafen å..

Det syns jeg du skal overlate til din samboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Ikke vask det, herregud, det er det han som skal gjøre =D

Uansett, man får kjøpt spesialrens som man sprayer på, lar virke så tørker vekk. Får det på møbelbutikker. Som HAN skal bruke =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig at dere poengterer at han skal vaske det. Men jeg tok bare grønnsåpe jeg da og skurte litt, må vente til i morgen med å kjøpe møbelrens.

Dere syns kanskje jeg høres ut som en underdanning tøffel så lenge jeg gjodre det, men han hadde gjort det samme for meg også. Jeg tenkte slik at han må få sove ut slik at vi kan prøve få en finest mulig dag i sammen i dag :)

Men da blir det spesialrens i morgen, lukter ille.. det gjør det. Fysj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde egentlig voksne folk hadde bedre kontroll på drikkinga enn som så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde egentlig voksne folk hadde bedre kontroll på drikkinga enn som så!

Da er det fint at du lærer litt her på nettet, da...

TS, jeg sprayet på en veldig illeluktende møbelrens på fin, gammel sofa jeg kjøpte brukt (antikk) for litt siden. Sprayet MYE for å være sikker på å gjøre sofaen ren. Det endte med at jeg måtte kaste den. Kjemikaliekukta fra sprayen gikk ikke bort - og da prøvde vi å lufte den ute under tak i flere uker. Så ikke ta helt av med den sprayen hvis det ikke er helt nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det fint at du lærer litt her på nettet, da...

TS, jeg sprayet på en veldig illeluktende møbelrens på fin, gammel sofa jeg kjøpte brukt (antikk) for litt siden. Sprayet MYE for å være sikker på å gjøre sofaen ren. Det endte med at jeg måtte kaste den. Kjemikaliekukta fra sprayen gikk ikke bort - og da prøvde vi å lufte den ute under tak i flere uker. Så ikke ta helt av med den sprayen hvis det ikke er helt nødvendig :)

Hehe, jeg har nå prøvd å få taki luktfjerner for møbler. Vært på jysk, bohus og på fagmøbler, og det eneste dem har en luktfjerner for hund og katt, noe som IKKE funket! Har videre prøvd å vaske hardt med salmiakk (el det har han gjort da :P) fremdeles lukt. Deretter var jeg på torshov og kjøpe rens til bilseter, og sa "noen hadde spydd i bilen min" og da fikk jeg ern spray, har brukt den gjentatte ganger, men det lukter litt enda. Men lukter egentlig ganske lite nå, så har vel egentlig tatt litt av med sprayen, vi får bare vente å se om den råtner da..:P hehe. Takk for svar uansett da.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint svar, men i de fleste sofaer er det glidelås bak på sitteputa. Mens det er ferskt/vått, tar du først og holder puta oppned mens du skraper av eventuell fast føde. Har du våtsuger bruker du med fordel den grundig.

Deretter tar du eddik i en liter vann, og dytter det godt inn i skumplasten med en svamp. Om mulig tar du puta med i dusjen, stikker dusjdysa inn under trekket fra baksiden, og med svak stråle skuller du gjennom sumplasten, dersom denne slepper vannet gjennom. Hvis ikke blir det enklere, og du skyller fra fremsiden, og gjennom trekket.

Pisk deretter ut blå biotex i lunkent vann, ta skum på trekket, og børst rent med børste i fiberretningen. Lufttørk i romtemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint svar, men i de fleste sofaer er det glidelås bak på sitteputa. Mens det er ferskt/vått, tar du først og holder puta oppned mens du skraper av eventuell fast føde. Har du våtsuger bruker du med fordel den grundig.

Deretter tar du eddik i en liter vann, og dytter det godt inn i skumplasten med en svamp. Om mulig tar du puta med i dusjen, stikker dusjdysa inn under trekket fra baksiden, og med svak stråle skuller du gjennom sumplasten, dersom denne slepper vannet gjennom. Hvis ikke blir det enklere, og du skyller fra fremsiden, og gjennom trekket.

Pisk deretter ut blå biotex i lunkent vann, ta skum på trekket, og børst rent med børste i fiberretningen. Lufttørk i romtemperatur.

Du har peiling du!

Men det hadde ikke sofaprodusentene sisen det ikke finnes noen glidelås. Puten sitter også godt integrert i sofaen, så et hvert forøk på å fjerne den ville ende i måtte kjøpe ny sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...