Gjest Lei og irritert Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Finnes det verre mennesker egentlig? Stygge tilrop til mennesker man ikke liker hudfargen /etnisiteten/opprinnelsen til? Drap,mobbing og vold som er tydelig rasistisk motivert? Blir kvalm når jeg sitter og hører folk rakke ned på fullstendig ukjente fordi de er utenlandske eller ser utenlandske ut.Satt og hørte på en gammel rasist/nazist på en cafe i dag.Angret på at jeg ikke sa ifra.I verste fall kan sånne personer indirekte være med og yppe til drapshandlinger/voldshandlinger mot uskyldige mennesker her i landet.Personen sa at dersom han så en utlending kjøre en dyr bil så var bilen eller pengene som bilen kostet stjålet.Resten av de som satt rundt han skogglo.Vemmelig å tenke på hvor mange denne personen tenker stygt om egentlig.Adopterte personer,utenlandske personer som jobber på Rimi som har spart til bil,utenlandske personer med høy utdanning med godt betalt jobb,barn av foreldre med ulike etnisiteter osv..Opplevde også en gang ei gammal rasistisk kjerring når eksen var på visning etter leiebolig.Vil ikke utbasunere pga risiko for identifisering. Gruppe mennesker nummer to som jeg hater er de som bevisst trekker rasismekortet uten grunn. Gikk i klasse med to "venninner" som bitchet og baksnakket.Dersom noen sa ifra/ikke gadd henge sammen med dem kom det argumentasjoner av typen "det er bare fordi jeg har annen hudfarge" "det er bare fordi jeg er ifra.....)Den ene bichen var forresten vestlig.Den andre bitchen var fra syd i Europa.Fellesbetegnelsen var at de brukte dette som argumentasjon hver gang.Mora til bitchen ifra Syd i europa mente at norske jenter var billige horer.Bichen fortalte dette selv ,men omvendt rasisme tydeligvis var tydeligvis greit. Takk skal dere ha. Pga dere og andre som elsker samme hersketeknikk blir de som virkelig blir utsatt for rasisme ikke tatt på alvor. Ikke kom trekkende med uttalelser om rasisme uten grunn.Som regel er det andre grunner til at folk ikke liker deg enn noe så ubetydelig som nasjonalitet/hudfarge eller etnisitet.Det kan være noe så enkelt som at du er feit,stygg, dum,psykopat eller alt sammen på en gang.De færreste er rasister.Heldigvis er det de færreste som trekker rasismekortet uten grunn også.Irriterende,farlig og ødeleggende er det uansett.
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Vi er IKKE rasistene i dette landet. Det greier invandrerne fint å være best på selv. Vi har aldri behandlet dem med så lav respekt som den de viser oss. Unnskyld meg!! 9
Gjest ts Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Vi er IKKE rasistene i dette landet. Det greier invandrerne fint å være best på selv. Vi har aldri behandlet dem med så lav respekt som den de viser oss. Unnskyld meg!! Det finnes rasister blant alle mennesker uansett etnisitet.Fellesbetegnelsen er at de er innmari motbydelige enten det er en full,stygg motbydelig norsk sekstiåring på en cafe eller den stygge mora til utenlandske klassevenninna som hater norske jenter. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Rart egentlig at det heter omvendt rasisme. Som om rasisme er noe vest-europeere har oppfunnet, patentert og tatt i bruk. Europeere har ikke monopol på rasediskriminering! Xenofobi og rasisme var utbredt verden over århundrer før noen kom på selve rasebegrepet en gang på 1500-tallet. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Vi er IKKE rasistene i dette landet. Det greier invandrerne fint å være best på selv. Vi har aldri behandlet dem med så lav respekt som den de viser oss. Unnskyld meg!! Tilhører du en annen kultur enn den norske? Har du en annen hudfarge enn hvit? Hvis svaret er nei tror jeg ikke du kan uttale deg med troverdighet om "vi" er rasister i dette landet eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Finnes det verre mennesker egentlig? Stygge tilrop til mennesker man ikke liker hudfargen /etnisiteten/opprinnelsen til? Drap,mobbing og vold som er tydelig rasistisk motivert? Blir kvalm når jeg sitter og hører folk rakke ned på fullstendig ukjente fordi de er utenlandske eller ser utenlandske ut.Satt og hørte på en gammel rasist/nazist på en cafe i dag.Angret på at jeg ikke sa ifra.I verste fall kan sånne personer indirekte være med og yppe til drapshandlinger/voldshandlinger mot uskyldige mennesker her i landet.Personen sa at dersom han så en utlending kjøre en dyr bil så var bilen eller pengene som bilen kostet stjålet.Resten av de som satt rundt han skogglo.Vemmelig å tenke på hvor mange denne personen tenker stygt om egentlig.Adopterte personer,utenlandske personer som jobber på Rimi som har spart til bil,utenlandske personer med høy utdanning med godt betalt jobb,barn av foreldre med ulike etnisiteter osv..Opplevde også en gang ei gammal rasistisk kjerring når eksen var på visning etter leiebolig.Vil ikke utbasunere pga risiko for identifisering. Gruppe mennesker nummer to som jeg hater er de som bevisst trekker rasismekortet uten grunn. Gikk i klasse med to "venninner" som bitchet og baksnakket.Dersom noen sa ifra/ikke gadd henge sammen med dem kom det argumentasjoner av typen "det er bare fordi jeg har annen hudfarge" "det er bare fordi jeg er ifra.....)Den ene bichen var forresten vestlig.Den andre bitchen var fra syd i Europa.Fellesbetegnelsen var at de brukte dette som argumentasjon hver gang.Mora til bitchen ifra Syd i europa mente at norske jenter var billige horer.Bichen fortalte dette selv ,men omvendt rasisme tydeligvis var tydeligvis greit. Takk skal dere ha. Pga dere og andre som elsker samme hersketeknikk blir de som virkelig blir utsatt for rasisme ikke tatt på alvor. Ikke kom trekkende med uttalelser om rasisme uten grunn.Som regel er det andre grunner til at folk ikke liker deg enn noe så ubetydelig som nasjonalitet/hudfarge eller etnisitet.Det kan være noe så enkelt som at du er feit,stygg, dum,psykopat eller alt sammen på en gang.De færreste er rasister.Heldigvis er det de færreste som trekker rasismekortet uten grunn også.Irriterende,farlig og ødeleggende er det uansett. Mennesker jeg HATER er de som HATER andre mennesker...
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Tilhører du en annen kultur enn den norske? Har du en annen hudfarge enn hvit? Hvis svaret er nei tror jeg ikke du kan uttale deg med troverdighet om "vi" er rasister i dette landet eller ikke. Jo, det kan hun selvsagt. Enten fordi hun selv er blitt utsatt for rasediskriminering fra minoritetsgrupper, eller rett og slett fordi hun har ørene og øynene med seg og oppfatter hva som foregår nå, spesielt i Oslo. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Mennesker jeg HATER er de som HATER andre mennesker... Mens jeg hater de som hater mennesker som hater, og så har vi det gående i en uendelig regress.
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Tilhører du en annen kultur enn den norske? Har du en annen hudfarge enn hvit? Hvis svaret er nei tror jeg ikke du kan uttale deg med troverdighet om "vi" er rasister i dette landet eller ikke. Jeg er norsk og hvit og påstår at de behandler oss verre enn vi behandler dem. Og vi lar det skje....... 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Jeg er norsk og hvit og påstår at de behandler oss verre enn vi behandler dem. Og vi lar det skje....... Enig med du. I Norge er innvandrerne de værste rasistene. De flykter/ flytter til Norge og nyter godt av vår velferd og goder, men når det kommer til stykke så er ikke nordmenn gode nok mennesker for de. De vil ikke sette seg inn i norsk kultur, norges lover og regler, å sist men ikke minst så er ikke nordmenn gode nok som livsledsagere. Norske jenter/ damer blir sett på som horer. Tør vel påsta at Norge og nordmenn flest ikke er rasister å at innvandrene får ting tilrettelagt sin kultur. Kristendommen f.eks har forsvunnet fra de norske skolene - noe som er en sterk norsk kultur. Muslimene har fått bygge moskeer i Norge. Hvilket land ville vel latt noen få bygge en norsk kirke i sitt land og respektert nordmenn og deres kristendom. Nei, slutt å hyl opp om rasisme i Norge. Her tar vi imot allt mulig rart og lar de få annlegge sine tradisjoner sånn at de skal føle seg velkommen og hjemme. 3
Gjest ts Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Mennesker jeg HATER er de som HATER andre mennesker... Kan jeg ikke hate psykopatgrupper som trekker rasismekortet uten grunn? Ja, jeg anser disse personene for en egen gruppe ja.Den grupperingen har ingenting med nasjonalitet eller såkalt hudfarge og gjøre. Tror gruppa hører innenfor psykopatsjangeren egentlig.Hater dem. Hvorfor reagerer du så voldsomt?
Gjest ts Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 Mennesker jeg HATER er de som HATER andre mennesker... Kan jeg ikke hate psykopatgrupper som trekker rasismekortet uten grunn? Ja, jeg anser disse personene for en egen gruppe ja.Den grupperingen har ingenting med nasjonalitet eller såkalt hudfarge og gjøre. Tror gruppa hører innenfor psykopatsjangeren egentlig.Hater dem. Hvorfor reagerer du så voldsomt? Har heller ingenting med religion og gjøre bare så det er presisert. Gruppa har bare som kjennetegn at den trekker rasismekortet for å herske og undertrykke.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Enig med du. I Norge er innvandrerne de værste rasistene. De flykter/ flytter til Norge og nyter godt av vår velferd og goder, men når det kommer til stykke så er ikke nordmenn gode nok mennesker for de. De vil ikke sette seg inn i norsk kultur, norges lover og regler, å sist men ikke minst så er ikke nordmenn gode nok som livsledsagere. Norske jenter/ damer blir sett på som horer. Tør vel påsta at Norge og nordmenn flest ikke er rasister å at innvandrene får ting tilrettelagt sin kultur. Kristendommen f.eks har forsvunnet fra de norske skolene - noe som er en sterk norsk kultur. Muslimene har fått bygge moskeer i Norge. Hvilket land ville vel latt noen få bygge en norsk kirke i sitt land og respektert nordmenn og deres kristendom. Nei, slutt å hyl opp om rasisme i Norge. Her tar vi imot allt mulig rart og lar de få annlegge sine tradisjoner sånn at de skal føle seg velkommen og hjemme. Alle innvandrere er ikke like og alle er ikke muslimer. 1
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Det er det heller ingen som har sagt. Men NOEN AV DEM er fremdeles verre enn vi er når de gjelder rasistiske handlinger. Det er vel logisk for folk flest at når man kommer med et slikt utsagn som jeg hadde lenger opp i tråden at jeg mener det ikke gjelder alle!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #15 Skrevet 19. mars 2011 Det er det heller ingen som har sagt. Men NOEN AV DEM er fremdeles verre enn vi er når de gjelder rasistiske handlinger. Det er vel logisk for folk flest at når man kommer med et slikt utsagn som jeg hadde lenger opp i tråden at jeg mener det ikke gjelder alle! For de fleste av oss er det logisk ja, men kverulantene skal ha det inn med teskje 2
Sofiemor Skrevet 19. mars 2011 #16 Skrevet 19. mars 2011 Enig med du. I Norge er innvandrerne de værste rasistene. De flykter/ flytter til Norge og nyter godt av vår velferd og goder, men når det kommer til stykke så er ikke nordmenn gode nok mennesker for de. De vil ikke sette seg inn i norsk kultur, norges lover og regler, å sist men ikke minst så er ikke nordmenn gode nok som livsledsagere. Norske jenter/ damer blir sett på som horer. Tør vel påsta at Norge og nordmenn flest ikke er rasister å at innvandrene får ting tilrettelagt sin kultur. Kristendommen f.eks har forsvunnet fra de norske skolene - noe som er en sterk norsk kultur. Muslimene har fått bygge moskeer i Norge. Hvilket land ville vel latt noen få bygge en norsk kirke i sitt land og respektert nordmenn og deres kristendom. Nei, slutt å hyl opp om rasisme i Norge. Her tar vi imot allt mulig rart og lar de få annlegge sine tradisjoner sånn at de skal føle seg velkommen og hjemme. Hva med alle sjømannskirkene?
Sofiemor Skrevet 19. mars 2011 #17 Skrevet 19. mars 2011 Haha, du nevnte ei rasistisk gammel kjerring når typen din var på visning. Kanskje det var meg, bortsett fra at jeg ikke er gammel eller rasist, Men greia var at jeg var på utkikk etter leilighet i Oslo, og var på visning i et område på østkanten der jeg ikke var kjent. Det var masse folk som var ute i samme ærend, og spørsmålene til megleren sto i kø. Da det var min tur så spurte jeg om hvor stor andel ikke etniske norske som bodde i borettslaget. Bortsett fra et par høylytte gisp, så ble det helt stille.. Tydelig at folk reagerte på spørsmålet. Men den megleren jeg brukte selv, sa til meg at leilighetsprisen synker med opptil 200 000, hvis det er et overtall av ikke etnisk norske. Og det kan bli vanskeligere å selge igjen. Trist, men sant..
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #18 Skrevet 19. mars 2011 Gruppe mennesker nummer to som jeg hater er de som bevisst trekker rasismekortet uten grunn. Gikk i klasse med to "venninner" som bitchet og baksnakket.Dersom noen sa ifra/ikke gadd henge sammen med dem kom det argumentasjoner av typen "det er bare fordi jeg har annen hudfarge" "det er bare fordi jeg er ifra.....)Den ene bichen var forresten vestlig.Den andre bitchen var fra syd i Europa.Fellesbetegnelsen var at de brukte dette som argumentasjon hver gang.Mora til bitchen ifra Syd i europa mente at norske jenter var billige horer. Bichen fortalte dette selv ,men omvendt rasisme tydeligvis var tydeligvis greit. Ikke så veldig sympatisk du, heller, som omtaler folk som bithcher. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #19 Skrevet 19. mars 2011 Haha, du nevnte ei rasistisk gammel kjerring når typen din var på visning. Kanskje det var meg, bortsett fra at jeg ikke er gammel eller rasist, Men greia var at jeg var på utkikk etter leilighet i Oslo, og var på visning i et område på østkanten der jeg ikke var kjent. Det var masse folk som var ute i samme ærend, og spørsmålene til megleren sto i kø. Da det var min tur så spurte jeg om hvor stor andel ikke etniske norske som bodde i borettslaget. Bortsett fra et par høylytte gisp, så ble det helt stille.. Tydelig at folk reagerte på spørsmålet. Men den megleren jeg brukte selv, sa til meg at leilighetsprisen synker med opptil 200 000, hvis det er et overtall av ikke etnisk norske. Og det kan bli vanskeligere å selge igjen. Trist, men sant.. Det syns jeg ikke er det minste rart. Personlig ville ikke jeg bosatt meg i et område som i hovedsak besto av ikke etnisk norske. 2
Tabris Skrevet 20. mars 2011 #20 Skrevet 20. mars 2011 Vi er IKKE rasistene i dette landet. Det greier invandrerne fint å være best på selv. Vi har aldri behandlet dem med så lav respekt som den de viser oss. Unnskyld meg!! Godt eksempel på et svært generaliserende utsagn. Rasister finner vi hos alle etnisiteter og nasjonaliteter. Det finnes norske rasister, hvite rasister, svarte rasister, muslimske rasister og afrikanske rasister. Det fleste mennesker, uavhengig av hudfarge og nasjonalitet, lever sine liv i fred og plager ingen. Det er rasister og folk som generaliserer og stigmatiserer "de andre" som skaper aggresivitet og avstand. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå