Gå til innhold

P-pille ( Loette)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bruker p-pillene Loette, og de passer meg bra. :)

Jeg pleier å ta dem i 8 -tiden, hver kveld.

Men det er litt slitsomt og hele tiden huske på å ta dem.

Har klokkeslettet når jeg tar pillen mye å si??

Hva om jeg begynner å ta dem rett før jeg skal legge meg? Og det er 2-3 timer før eller etter. ??

Er jeg sikker for det om?

Og om jeg finner ut at det er lettere å begynne å ta dem om morgenen, kan jeg begynne midt i ett brett å gjøre det?

Hva er det dere gjør?

Når på morgen eller kveld.

Hva fungerer ??

Endret av anonym12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har de liggende på sengekanten jeg, da husker jeg alltid å ta dem.

Men det gjør ikke noe om du bestemmer deg for å ta dem på et annet tidspunkt, bare du husker å ta pillene denne dagen er det viktigst, kroppen din mister ikke alle hormonene bare fordi du skulle ta dem noen timer senere :)

Legen min forklarte at jeg kunne bytte tidspunkt innen tolv timer etter et døgn på Loette, men dette var kun om jeg hadde gått på pillene i over tre måneder. :)

Skrevet

Man har vel 12 timer på seg hvis man glemmer, så er vel best å ta på morningen/dagen. (jeg tar på dagen siden jeg liker å sove lenge hvis jeg kan det).

Er selvfølgelig best å ta den samme tid, men har vel ikke noen stor betydning hvis den tas noen timer senere, bare det ikke skjer hver dag.

Hvis du jobber kan det være greit å ta den når du er ferdig på jobb? Så husker du det kanskje lettere. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har p-pillene liggende i sminkevesken, og tar dem om morgenen når jeg skal sminke meg. Funker fint, og husker dem alltid!

Skrevet

hmmm, jeg er usikker selv, faktisk!

NOEN her inne som kan hjelpe å svare :)

Skrevet

Har p-pillene liggende i sminkevesken, og tar dem om morgenen når jeg skal sminke meg. Funker fint, og husker dem alltid!

Samme her :) Dessuten passer dette for meg i og med at jeg er et a-menneske også i helgene, sånn at jeg tar de rundt 8-9 tiden hver dag omtrent

Skrevet

Jeg går på Loette, og er særdeles dårlig på å huske dem :P Ender alltid opp med å ta dem innen 12 timer etter at jeg SKULLE ha tatt dem da, heldigvis. Prøver å ta dem før jeg pusser tennene hver dag, som regel rundt 23.

PS: Jeg merker, hvis jeg har "missa" tablettene med nesten 12 timer 2 dager+ på rad, så blør jeg litt i blant..

Skrevet

Jeg hadde masse problemer med lorette! Tok de hver dag kl 23( hadde alarm) , men hvis jeg var ute og tok de når jeg kom hjem i 2 tiden fikk jeg mellomblødning.

Jeg måtte tilslutt bytte til yasmin!

Skrevet

Jeg tok de hver kveld etter tannpuss. Skjønner ikke hvordan det går an å glemme dem, dersom man gjør det til en av kveldsrutinene? Hvem glemmer f.eks. å pusse tennene eller gå på do? Jeg er selv ganske distre, men eneste ganger jeg har glemt, er aaaav og til etter fylla.. :ler:

Men jeg synes det er litt stress da. Så så fort jeg skal begynne med prevansjon igjen, så blir det spiral. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...