Gå til innhold

Syster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg har syster på eggstokkene mine og derfor ikke har hatt mens på 4 mnd. Skal til legen igjen på mandag for å finne ut mer, men tenkte bare å spørre her også: er det noe som kan være farlig? Kan det være farlig hvis den "sprekker"? Kan ingenting om sånt jeg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg lege: men har selv hatt mange cyster på eggstokkene og ville bare dele min erfaring med deg før du får bedre råd fra legen din. ;)

Jeg har hatt smerter i magen når cystene sprekker, har hatt uregelmessig mens og problemer med å bli gravid - ellers merket lite til dem. En venninne av meg måtte operere en på størrelse med en grapefrukt; og besvimte av smertene. Så det kommer antagelig ann på størrelsen på cystene.

Gjest Vettel
Skrevet

Har også hatt vanncyster. Merket bare som barnehagetanten, smerter og uregelmessig mens. Ellers ikke noe.

Opererte bort en cyste på hver side, det gikk helt fint. :)

Tror ikke det er farlig, bare meget smertefullt når de sprekker.

Skrevet

Okei, tusen takk for svar! Kan de være der lenge uten at det gjør noe, eller må de opereres bort? Og hvis de bare er der, kommer de til å sprekke etterhvert da?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har cyster på organene, omtrent alle organene våre har cyster. Men som oftest bare en om gangen.

Vanncyster (som er det vanligste) er helt ufarlig å ha og de vil oftest sprekke av seg selv. Når de sprekker kan det gjøre ganske vondt, jeg trodde jeg hadde fått akutt blindtarmbetennelse.

De kan også krympe inn igjen. Som oftest så blir de ikke så store. Du burde ha en sjekk om noen mnd for å se om de har forandret seg.

Hvis du har flere cyster så kanskje du har PCOS?

AnonymBruker
Skrevet

PCOS- hva gjør jeg da? hjelper det noe med behandling egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...