Gjest Uglefot Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har de samme tankene om frukt som Jerry Seinfeld; Fruit is a gamble. Da jeg stod i kassakø i butikken idag var det en eldre dame foran meg med to avokadoer som hun spurte om betjeningen kunne skjære opp for henne slik at hun kunne sjekke om de var bra før hun eventuelt kjøpte dem. Betjeningen prøvde å forklare at om de var bra så ville de brune veldig fort siden de har blitt skjært i,dette var visst ikke noe problem for henne. Gjør virkelig folk slike ting? Jeg mener,skal man begynne å skrelle appelsiner på butikken også for å sjekke om innholdet er bra? Frukt er gambling!
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 De fleste frukter kan klemmes/kjennes på for å se om de er bra eller ikke. En avocado f.eks merker man veldig fort om er dårlig eller ikke ved å klemme litt på den, samme med de fleste andre frukter.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Det ville jo være å ødelegge frukten med 50% sjanse for at den ville bli solgt etterpå. Som kassaarbeider går jeg langt for å gjøre kunder fornøyde, men ikke så langt at jeg er villig til å risikere å ødelegge frukt for dem.
#Mj# Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 jeg tror alle som har jobbet i et service yrke kan fortelle deg at folk er rare... jeg har overaskende ofte fått spørsål om å rå kjøttkake til burgeren, på samme måte som rå biff
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha mulighet til å åpne avokadoen og se inni før jeg kjøper den. Avokado kan være passe fast å kjenne på, men likevel pill råtten og brun innvendig. Likedan kan den være myk, men grønn og finn inni. Ikke noe frukt jeg har gjort så mye bomkjøp på som avokado. Fornuftig gammel dame synes jeg! Det var jo hun som event. skulle kjøpe den likevel, og hvis det var ok for henne at den ble fortere brun av at den var åpnet, so what? De kan jo ikke legge en frukt de vet er råtten ut til salg for andre kunder likevel. 1
Teriyaki Skrevet 21. mars 2011 #6 Skrevet 21. mars 2011 Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha mulighet til å åpne avokadoen og se inni før jeg kjøper den. Avokado kan være passe fast å kjenne på, men likevel pill råtten og brun innvendig. Likedan kan den være myk, men grønn og finn inni. Ikke noe frukt jeg har gjort så mye bomkjøp på som avokado. Fornuftig gammel dame synes jeg! Det var jo hun som event. skulle kjøpe den likevel, og hvis det var ok for henne at den ble fortere brun av at den var åpnet, so what? De kan jo ikke legge en frukt de vet er råtten ut til salg for andre kunder likevel. Nå er det jo ikke sikkert at den butikken hadde verken redskaper eller tid til å ornde det for damen. Det er ikke alle butikker som har et kjøkken. Hvis frukten er dårlig, så kan man heller levere den tilbake. Og det med å klemme på frukten: Da må man i så fall klemme forsiktig. Noen frukter som f.eks. eple og banan blir dårlig av å bli klemt på. De fleste frukter kan man se på fargen og kjenne på konsistensen (uten å klemme) for å sjekke om de er grei. Andre frukter kan man bruke andre måter å bedømme på. Annanas kan man f.eks. se om bladet i midten løsner lett. Gjør det det, og stilken ser fin ut så er den god og moden. Sitter den fast, så er den ikke moden. Osv..
sajk Skrevet 21. mars 2011 #7 Skrevet 21. mars 2011 Mange rare kunder da hos oss knekker kundene agurkene fordi de ikke kommer til og spise opp hele -.- men de må jo forsatt betale stk pris x) (så hvorfor ikke bare ta hele som man faktisk betaler for) 1
Teriyaki Skrevet 21. mars 2011 #8 Skrevet 21. mars 2011 Mange rare kunder da hos oss knekker kundene agurkene fordi de ikke kommer til og spise opp hele -.- men de må jo forsatt betale stk pris x) (så hvorfor ikke bare ta hele som man faktisk betaler for) Det er mange butkker som har kniv liggende ved agurken og to PLU-er, en for en halv og en for en hel. Så kan jo være de tror det er sånn det er overalt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå