Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle installere teksttelefon (telefon som brukes når en ringer til tunghørte og døve) på pcen min, og har sjekket litt rundt på nettet. Men de programmene jeg har sett kan bare brukes på analoge linjer. Finnes det slike programmer som kan brukes på en pc som er

oppkoblet på bredbånd?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teksttelefoner virker, litt enkelt sagt, på samme måte som vanlige analoge modemer. Disse modeme kobles til en normal analog telefonlinje, og kan ikke kobles til en digital telefonlinje (ISDN). Siden teksttelefoner da bruker den normale telefonlinja, og man kan foreta telefonsamtaler samtidig som man er koblet til internett via bredbånd (ADSL) kan man da bruke en teksttelefon på en telefonlinje som også har bredbånd. Så lenge du da har et vanlig modem på PCen og har analog telefonlinje kan du bruke teksttelefonprogrammet på PCen din. Du kan derimot ikke bruke programmet over ADSL-linja på samme måte som du ikke kan foreta normale telefonsamtaler over ADSL-linja.

Skrevet
Jeg tenkte jeg skulle installere teksttelefon (telefon som brukes når en ringer til tunghørte og døve) på pcen min, og har sjekket litt rundt på nettet. Men de programmene jeg har sett kan bare brukes på analoge linjer. Finnes det slike programmer som kan brukes på en pc som er

oppkoblet på bredbånd?????

Har aldri hørt at det skal gå ann å koble teksttelefon på bredbånd-modemet.. Kjenner mange som har teksttelefon programmer på PC, koblet til analog modemet (koblet til vanlig telefon linje) , også er de koblet til bredbånd samtidig, og det skulle gå bra.. Prater i teksttelefon og surfer på nettet samtidig.. hehe

Skrevet

Dersom den du skal "prate" med også har Internett, kan dere jo chatte der i stedet...

Skrevet
Dersom den du skal "prate" med også har Internett, kan dere jo chatte der i stedet...

yepp. er selv hørselshemmede og var helt avhengig av teksttelefon før, men etter jeg fikk internett og mange venner av meg også har det, ble det nesten ikke tid til teksttelefon. Men på et måte er teksttelefon grei å ha hvis du virkelig vil få tak i en venn..(men nå har "alle" mobil, så saken er noe annet) på internett må man jo vente til de er online for å snakke med dem.. Men anyway vi har kuttet ut fast telefon her i huset pga vi bruker telefon lite, så nå er det bare internett + SMS-mobil på oss :) Fungerer veldig bra det da...

MSN er helt topp å ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...