AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Vet ikke helt hva som forårsaket det, men jeg spiste en grillet kylling med en sånn saus som man tilsetter vann til. Antakeligvis var det krydderet på kyllingen og en eller annen ingrediens i sausen. Uansett, dette var på onsdag. Rett etterpå fikk jeg skikkelig problemer med å svelge- det kjentes ut som jeg hadde en klump i halsen- så jeg måtte bare "få det vekk" ved å kaste opp. Da ble det borte. Dagen etter, igår, våknet jeg opp til rødt, kløende/sviende opphovnet ansikt, og dette varte hele dagen! Jeg brukte hydrokortison samt en krem mot sensitiv hud. Idag så er det bedre, men ansiktet føles litt stramt ut. Har hørt om anafylaktisk sjokk, men det var ikke så ille. Men jeg ble regelrett skremt! Er det noe annet man kan bruke på huden enn hydrokortison eller krem mot sensitiv hud?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Hva bør man gjøre hvis man får skikkelig allergiutslett i ansiktet? Er det ok å bruke hydrokortison?
Sulosi Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har hydrokortison til utslett i ansiktet og på kroppen. Smør på et tynt lag og bruk det max en uke. Med tiden har jeg funnet ut at gode kremer fra apotek eller helsekost virker best i lengda. Men for deg er jo dette ett akutt tilfelle så da ville jeg brukt kortison. Forøvrig stusser jeg litt på at du reagerte så kraftig?? Var det noe nytt i krydderet på denne kyllingen som du ikke har spist før?? Sjekk innholdsfortegnelsen, evt ta kontakt med produsenten. Viktig å sørge for at dette ikke skjer en gang til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå